Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26 2 komentářů

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat technologii pro rozpoznávání obličeje.

Dále zda chtějí i nadále sdílet informace ze svých profilů anebo si přejí, aby se jim zobrazovaly reklamy cílené na jejich zájmy. Společnost tak reaguje na nová pravidla ochrany osobních údajů (GDPR) v Evropské unii, která vstoupí v platnost 25. května. Úplné vyřazení cíleného marketingu však prý nebude možné.

"Nežádáme o nová práva shromažďovat, využívat nebo sdílet vaše data na Facebooku a nadále se zavazujeme neprodávat informace o vás inzerentům ani jiným partnerům," uvedl Facebook na svém blogu.

Nicméně zástupce ředitele pro bezpečnost Facebooku Rob Sherman podle agentury Reuters prohlásil, že i když společnost bude evropské uživatele žádat o povolení způsobů užívání jejich dat, úplně škrtnout cílený marketing možné nebude. "Facebook je služba podporovaná reklamou, uživatelé budou moci trochu omezit údaje, které inzerenti používají, ale všechny reklamy na Facebooku jsou do jisté míry cílené a to samé platí pro offline reklamu," řekl Sherman a dodal, že lidé si také mohou vybrat nemít účet na Facebooku.

Vzhledem k současnému skandálu kolem přístupu poradenské společnosti Cambridge Analytica k datům Facebooku je tento krok sociální sítě poněkud kontroverzní, píše server BBC. "Biometrická identifikace a sledování miliardy fotografií na platformě prohlubuje uživatelská rizika," uvedl Silkie Carlo, ředitel britské skupiny občanských svobod Big Brother Watch. Facebook má podle něho nyní povinnost prokázat, že se naučil respektovat zákon, ne dokázat, že může dostat své schopnosti kontroly na novou úroveň.

Facebook nyní začíná žádat o souhlas uživatele z Evropské unie, postupně se pak obrátí na uživatele na celém světě.


Komentáře

C #0
C 19. duben 2018 23:03

Suhlas toho, kto tam fotky zavesil je nedostatocny.
Facebook musi mat aj suhlas vsetkych ludi na fotke, ktorych identifikuje ci uz automaticky alebo to urobil pouzivatel.

Peter #1
Peter 20. duben 2018 10:00

Alebo sa FB zmení na novinársku firmu a všetky súhlasy ohľadne publikovania bude mať tam, kde ich mal odjakživa. Akurát to bude legálne.

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

ČBA: Češi si nemění hesla a nepoužívají antiviry na mobilech

Pavel Houser , 23. květen 2018 11:00

Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpe...

Více 0 komentářů

IT a podnikové služby patří v ČR k nejatraktivnějším oborům

Pavel Houser , 23. květen 2018 10:00

Podnikové služby překonaly např. bankovní sektor, telekomunikace či automobilový průmysl....

Více 0 komentářů

USA a Čína se blíží k dohodě ohledně ZTE

ČTK , 23. květen 2018 09:00

Dohoda Číny a USA snížila obavy z obchodní války mezi dvěma největšími ekonomikami světa....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Technologická "Nobelova cena" za procesory

ČTK , 23. květen 2018 08:00

Finský vědec Suntola oceněn za depozici atomárních vrstev (ALD), která se používá při výrobě velmi t...

Více 0 komentářů

V Amazonu prý manažeři vyhoří, navíc je o ně zájem jinde

ČTK , 22. květen 2018 10:00

Amazon přišel o dalšího klíčového muže. Firmu opustil Jim Freeman, který stál za virtuální asistentk...

Více 0 komentářů

Výrobce Nokií získává 100 milionů dolarů pro financování dalšího růstu

Pavel Houser , 22. květen 2018 09:00

Současná tržní hodnota firmy HMD Global, který stojí za telefony Nokia, přesahuje miliardu dolarů....

Více 0 komentářů

Fujifilm hodlá žalovat Xerox kvůli odstoupení od dohody o spojení

ČTK , 22. květen 2018 08:00

Japonská společnost Fujifilm Holdings plánuje zažalovat amerického výrobce kopírek a tiskáren Xerox ...

Více 0 komentářů