Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46 2 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodu.

Americká internetová společnost Google dosud monitorovala jen internetové nákupy, s cílem prodat více webové reklamy však nyní hodlá sledovat i nákupy v kamenných obchodech. Data jí mají ukázat příčinný vztah mezi online reklamou a offline prodejem. Napsala to dnes agentura AP.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Bude-li všechno klapat, mohla by přesvědčit obchodníky, aby zvýšili své rozpočty na internetovou reklamu.

Google už nyní má největší internetovou reklamní síť na světě, loni mu přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,9 bilionu Kč). Své plány hodlá dnes představit na výroční konferenci, kde budou inzerenti jejími hosty.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodu. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba poté koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují. To ale podle AP znamená, že nebude schopna zdokumentovat každou transakci, natož pak nákupy za hotovost.


Komentáře

C #0
C 24. květen 2017 20:50

No presne toto nam este chyba. Uz by ten Google mali konecne zakazat.

Chakat Nguyen Brownears #1
Chakat Nguyen Brownears 25. květen 2017 14:43

O důvod víc nepoužívat platební karty při placení za nákup.

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2017
RSS 

Zprávičky

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů

Starší zprávičky

Globální výdaje na bezpečnost IT porostou v příštím roce o 8 % na 96 miliard dolarů

Pavel Houser , 08. prosinec 2017 10:57

Nejrychleji porostou řešení SIEM, testování IT bezpečnosti a její outsourcing. ...

Více 1 komentářů

Soud EU: Luxusní značky mohou zakázat internetový prodej zboží

ČTK , 08. prosinec 2017 10:00

Oponenti poukazují na to, že omezení prodejů jde proti hospodářské soutěži....

Více 1 komentářů

Agentura pro satelitní systém Galileo přinesla ČR miliardu korun

ČTK , 08. prosinec 2017 08:00

V současné době je na oběžné dráze 18 satelitů, vypuštění dalších čtyř je naplánováno na 12. prosine...

Více 0 komentářů

Cena bitcoinu se vyhoupla přes 15 000 dolarů (aktualizace)

ČTK , 07. prosinec 2017 13:55

Ceně pomáhá očekávané spuštění obchodování s bitcoinovými termínovými kontrakty....

Více 1 komentářů