Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46 2 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodu.

Americká internetová společnost Google dosud monitorovala jen internetové nákupy, s cílem prodat více webové reklamy však nyní hodlá sledovat i nákupy v kamenných obchodech. Data jí mají ukázat příčinný vztah mezi online reklamou a offline prodejem. Napsala to dnes agentura AP.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Bude-li všechno klapat, mohla by přesvědčit obchodníky, aby zvýšili své rozpočty na internetovou reklamu.

Google už nyní má největší internetovou reklamní síť na světě, loni mu přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,9 bilionu Kč). Své plány hodlá dnes představit na výroční konferenci, kde budou inzerenti jejími hosty.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodu. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba poté koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují. To ale podle AP znamená, že nebude schopna zdokumentovat každou transakci, natož pak nákupy za hotovost.


Komentáře

C #0
C 24. květen 2017 20:50

No presne toto nam este chyba. Uz by ten Google mali konecne zakazat.

Chakat Nguyen Brownears #1
Chakat Nguyen Brownears 25. květen 2017 14:43

O důvod víc nepoužívat platební karty při placení za nákup.

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

E-shopy likvidují už i kamenné obchody s obuví

ČTK , 19. únor 2018 13:13

Problémy mají i řetězce. Lidé si on-line objednávají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlo...

Více 1 komentářů

O2 navrhne valné hromadě výplatu akcionářům 21 Kč na akcii

ČTK , 19. únor 2018 08:00

Celkově by firma vyplatila na dividendách 5,274 miliardy Kč, tedy 98 % loňského čistého zisku....

Více 0 komentářů

Piezoelektrický jev u jednotlivých molekul umožní nanogenerátory elektrické energie

Pavel Houser , 18. únor 2018 08:00

Piezoelektrický jev odpovídá za vznik elektrického napětí v závislosti na vnějším mechanickém namáhá...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 2 komentářů

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů

Senátoři se postavili proti nadměrným sankcím kvůli GDPR

ČTK , 16. únor 2018 08:00

Pokuty musí být vždy přiměřené s tím, že dolní sazba pokuty přitom zcela jistě bude nulová," uvedl m...

Více 0 komentářů