Intel boří mýty: počítačoví hráči jsou prý společenští

Pavel Kolář, 18. srpen 2014 09:49 1 komentářů

Počítačové, konzolové či mobilní hry už dávno nejsou doménou úzké skupiny lidí. Populaci převážně náctiletých náruživých hráčů se rozhodla blíže prozkoumat společnost Intel ve spolupráci s herním portálem Grunex.com prostřednictvím reprezentativního průzkumu, v němž své preference podrobně popsalo 1939 respondentů. Necelé tři čtvrtiny (74,5 %) z nich stále ještě studují.

Typickým hráčem zůstává muž, průzkumu se zúčastnilo jen 3 % žen a dívek. „Z výsledků lze sestavit profil průměrného fanouška počítačových her. Je to teenager, který brzy oslaví osmnácté narozeniny. Chodí stále ještě do školy a hraní her se věnuje v průměru necelé tři hodiny denně. Spánkem tráví 7,3 hodiny denně,“ popisuje Pavel Svoboda z Intelu.

Co do společenského vyžití, hráči nijak nepotvrzují zažité předsudky: více než 81 % z nich vyráží ven za zábavou minimálně jednou týdne, z toho 37,4 % dokonce minimálně třikrát týdne, což odpovídá životnímu tempu současného teenagera. Více než třetina z nich (35,8 %) uvedla, že má přítelkyni či přítele. Oproti očekávání gaming většinu hráčů neizoluje, ale naopak stimuluje ke komunikaci; díky společnému tématu se socializují a navazují reálné vztahy se svými vrstevníky.

K hraní her se většina respondentů dostala v mladším školním věku. „Více jak polovina respondentů, konkrétně 54,7 %, s hraním her začalo do osmi let, z toho do šesti let 28,3 %. Po desátém roce věku už s hraním začalo jen 24,8, což odpovídá podílu respondentů starších 20 let. Věk, kdy dětí přicházejí do kontaktu s počítačovými hrami, se neustále snižuje a u současné generace se pohybuje na úrovní 3 až 4 let,“ uvádí Svoboda.

On-line média včetně sociálních sítí jsou pro skupinu hráčů naprosto dominantním zdrojem informací. O tom, co se ve světě děje, si více než dvě třetiny z nich (67,2 %) utváří obraz na základě zpravodajství elektronických médií, dalších 20,2 % ze sociálních sítí. Živé rozhovory s kolegy, přáteli či spolužáky považuje za primární zdroj informací 4,4 % respondentů. Překvapivé je, jak nízko u nich stojí televize a tištěná média, ze kterých primárně čerpá informace pouhé 6,6 %, respektive 1,6 % z nich.

Co do herních žánrů, mezi respondenty vítězí střílečky s 39,1 %, ale vážnou konkurenci pro ně představují RPG hry, takzvané hry na hrdiny, které lze na internetu hrát i hromadně (MMORPG) ve větším počtu účastníků. Sečteme-li oba subžánry, dávají dohromady 39,5 %. Strategie přitahují 10,4 %, simulátory 5,8 %, uzavírají sportovní hry a adventury s 3,0 %, respektive s 2,1 %.

Ačkoli se neustále rozšiřuje nabídka médií, na kterých se dají hrát hry, o konzolové a mobilní hry, více než čtyři z pěti respondentů průzkumu (81,1 %) zůstávají věrní stolním počítačům. Na noteboocích pak hraje 15,7 %. Konzole zaujímají 2,5 %. Tablet s 0,4 % a mobil s 0,2 % zaujímá mezi pařany naprosto zanedbatelný podíl.


Komentáře

dustin #1
dustin 18. srpen 2014 10:19

To jsou zajímavé výsledky, kolem mě se hlavně hraje na tabletu a mobilu. Jenže tam nemá intel žádné zastoupení, tak možná proto...

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

V Česku vznikne satelitní centrum pro armádní rozvědku a NATO (aktualizováno)

ČTK , 20. únor 2018 23:00

Centrum bude získávat a zpracovávat fotografie i radarové snímky z družic....

Více 1 komentářů

ABB uvádí software pro transformaci energetických podniků

Pavel Houser , 20. únor 2018 12:22

ABB na konferenci DistribuTECH představila software ABB Ability Ellipse pro podporu digitalizace. ...

Více 0 komentářů

Soud zrušil milionové pokuty pro mobilní operátory

ČTK , 20. únor 2018 10:16

Případ se táhne už zhruba 15 let. Týká se společností T-Mobile a Oskar (předchůdce Vodafonu)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

E-shopy likvidují už i kamenné obchody s obuví

ČTK , 19. únor 2018 13:13

Problémy mají i řetězce. Lidé si on-line objednávají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlo...

Více 1 komentářů

O2 navrhne valné hromadě výplatu akcionářům 21 Kč na akcii

ČTK , 19. únor 2018 08:00

Celkově by firma vyplatila na dividendách 5,274 miliardy Kč, tedy 98 % loňského čistého zisku....

Více 0 komentářů

Piezoelektrický jev u jednotlivých molekul umožní nanogenerátory elektrické energie

Pavel Houser , 18. únor 2018 08:00

Piezoelektrický jev odpovídá za vznik elektrického napětí v závislosti na vnějším mechanickém namáhá...

Více 0 komentářů

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 2 komentářů