Intel boří mýty: počítačoví hráči jsou prý společenští

Pavel Kolář, 18. srpen 2014 09:49 1 komentářů

Počítačové, konzolové či mobilní hry už dávno nejsou doménou úzké skupiny lidí. Populaci převážně náctiletých náruživých hráčů se rozhodla blíže prozkoumat společnost Intel ve spolupráci s herním portálem Grunex.com prostřednictvím reprezentativního průzkumu, v němž své preference podrobně popsalo 1939 respondentů. Necelé tři čtvrtiny (74,5 %) z nich stále ještě studují.

Typickým hráčem zůstává muž, průzkumu se zúčastnilo jen 3 % žen a dívek. „Z výsledků lze sestavit profil průměrného fanouška počítačových her. Je to teenager, který brzy oslaví osmnácté narozeniny. Chodí stále ještě do školy a hraní her se věnuje v průměru necelé tři hodiny denně. Spánkem tráví 7,3 hodiny denně,“ popisuje Pavel Svoboda z Intelu.

Co do společenského vyžití, hráči nijak nepotvrzují zažité předsudky: více než 81 % z nich vyráží ven za zábavou minimálně jednou týdne, z toho 37,4 % dokonce minimálně třikrát týdne, což odpovídá životnímu tempu současného teenagera. Více než třetina z nich (35,8 %) uvedla, že má přítelkyni či přítele. Oproti očekávání gaming většinu hráčů neizoluje, ale naopak stimuluje ke komunikaci; díky společnému tématu se socializují a navazují reálné vztahy se svými vrstevníky.

K hraní her se většina respondentů dostala v mladším školním věku. „Více jak polovina respondentů, konkrétně 54,7 %, s hraním her začalo do osmi let, z toho do šesti let 28,3 %. Po desátém roce věku už s hraním začalo jen 24,8, což odpovídá podílu respondentů starších 20 let. Věk, kdy dětí přicházejí do kontaktu s počítačovými hrami, se neustále snižuje a u současné generace se pohybuje na úrovní 3 až 4 let,“ uvádí Svoboda.

On-line média včetně sociálních sítí jsou pro skupinu hráčů naprosto dominantním zdrojem informací. O tom, co se ve světě děje, si více než dvě třetiny z nich (67,2 %) utváří obraz na základě zpravodajství elektronických médií, dalších 20,2 % ze sociálních sítí. Živé rozhovory s kolegy, přáteli či spolužáky považuje za primární zdroj informací 4,4 % respondentů. Překvapivé je, jak nízko u nich stojí televize a tištěná média, ze kterých primárně čerpá informace pouhé 6,6 %, respektive 1,6 % z nich.

Co do herních žánrů, mezi respondenty vítězí střílečky s 39,1 %, ale vážnou konkurenci pro ně představují RPG hry, takzvané hry na hrdiny, které lze na internetu hrát i hromadně (MMORPG) ve větším počtu účastníků. Sečteme-li oba subžánry, dávají dohromady 39,5 %. Strategie přitahují 10,4 %, simulátory 5,8 %, uzavírají sportovní hry a adventury s 3,0 %, respektive s 2,1 %.

Ačkoli se neustále rozšiřuje nabídka médií, na kterých se dají hrát hry, o konzolové a mobilní hry, více než čtyři z pěti respondentů průzkumu (81,1 %) zůstávají věrní stolním počítačům. Na noteboocích pak hraje 15,7 %. Konzole zaujímají 2,5 %. Tablet s 0,4 % a mobil s 0,2 % zaujímá mezi pařany naprosto zanedbatelný podíl.


Komentáře

dustin #1
dustin 18. srpen 2014 10:19

To jsou zajímavé výsledky, kolem mě se hlavně hraje na tabletu a mobilu. Jenže tam nemá intel žádné zastoupení, tak možná proto...

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Microsoft uvolnil Fall Creators Update Windows 10

Pavel Houser , 17. říjen 2017 19:02

Smíšená realita, komfort pro e-knihy, ochrana před ransonmwarem a efektivnější propojení PC se smart...

Více 0 komentářů

Vůz bez řidiče Link & Go jezdil v Plzni, ve středu se chystá do Prahy

ČTK , 17. říjen 2017 17:49

Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp....

Více 0 komentářů

Závažná chyba v protokolu WPA2 (aktualizace)

ČTK , Pavel Houser , 17. říjen 2017 16:25

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nová zero day zranitelnost v Adobe Flash

Pavel Houser , 17. říjen 2017 14:04

Po úspěšném zneužití zranitelnosti dojde k nainstalování malwaru FinSpy....

Více 0 komentářů

Americký a japonský stroj bojovaly v prvním robotím zápase

ČTK , 17. říjen 2017 14:00

Eagle Prime se pohybuje na pásech jako tank, zatímco Kurata jezdí na čtyřech kolech....

Více 0 komentářů

Vědci z Brna našli slabinu při generování kryptografických klíčů

ČTK , 17. říjen 2017 12:33

Brněnským vědcům se podařilo odhalit vážné bezpečnostní riziko spojené s čipy německého výrobce Infi...

Více 0 komentářů

Bělobrádek chce evropská pravidla pro internetová média

ČTK , 17. říjen 2017 00:55

Podle expertů na internetová média jde o předvolební proklamaci. ...

Více 3 komentářů