margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Pavel Houser , 30. listopad 2011 10:06 1 komentářů

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují, ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800 jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií. Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř rezignoval na intenzivnější reklamu... Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci, která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu, přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu... A tak lidé zatím vnímají, říká Johnson, logo Applu, "jako by bylo zmáčené slzami jednorožce".

Zdroj: BetaNews.com


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 30. listopad 2011 13:13

Proc by mel MS investovat do propagace Windows, kdyz se to prodava samo? Naopak, MS investuje do propagace tam, kde ma problemy. Prave proto je nyni vsude zaplava reklamy na telefony, ktere si zatim nikdo nekupuje.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Policie odložila prověřování IT na ministerstvu zemědělství

ČTK , 24. leden 2017 17:00

Policisté přestali zkoumat okolnosti, za jakých ministerstvo zemědělství nakupovalo v letech 2005 až...

Více 0 komentářů

Výrobce obrazovek LG Display vykázal ve čtvrtletí rekordní zisk

ČTK , 24. leden 2017 13:00

Jihokorejskému výrobci obrazovek LG Display vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na rekordních...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu se díky čipům více než zdvojnásobil

ČTK , 24. leden 2017 11:00

Zisk jihokorejského výrobce elektroniky Samsung Electronics se ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojná...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů