Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Pavel Houser , 30. listopad 2011 10:06 1 komentářů

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují, ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800 jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií. Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř rezignoval na intenzivnější reklamu... Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci, která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu, přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu... A tak lidé zatím vnímají, říká Johnson, logo Applu, "jako by bylo zmáčené slzami jednorožce".

Zdroj: BetaNews.com


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 30. listopad 2011 13:13

Proc by mel MS investovat do propagace Windows, kdyz se to prodava samo? Naopak, MS investuje do propagace tam, kde ma problemy. Prave proto je nyni vsude zaplava reklamy na telefony, ktere si zatim nikdo nekupuje.

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů

EK chce vyšší pravomoci pro řešení kybernetických útoků

ČTK , 20. září 2017 09:00

Celounijní certifikace by se měla týkat miliardy zařízení kritické infrastruktury....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 1 komentářů

EK navrhuje nová pravidla pro pohyb dat neosobního charakteru

ČTK , 19. září 2017 15:26

Členské státy EU by už podle návrhu neměly nutit organizace, aby uchovávaly či zpracovávaly data na ...

Více 0 komentářů

Na trh přichází Synology C2 Backup

Pavel Houser , 19. září 2017 11:34

Synology strávila více než rok budováním vlastního datového centra....

Více 0 komentářů

Hackathon veřejné správy přilákal na 6 desítek vývojářů

Pavel Houser , 19. září 2017 08:00

Propojit otevřená data veřejné správy v užitečné aplikace bylo cílem šesti desítek programátorů, kte...

Více 0 komentářů