margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Pavel Houser , 30. listopad 2011 10:06 1 komentářů

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují, ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800 jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií. Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř rezignoval na intenzivnější reklamu... Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci, která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu, přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu... A tak lidé zatím vnímají, říká Johnson, logo Applu, "jako by bylo zmáčené slzami jednorožce".

Zdroj: BetaNews.com


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 30. listopad 2011 13:13

Proc by mel MS investovat do propagace Windows, kdyz se to prodava samo? Naopak, MS investuje do propagace tam, kde ma problemy. Prave proto je nyni vsude zaplava reklamy na telefony, ktere si zatim nikdo nekupuje.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Samsung představil nové Gear VR s ovladačem

ITBiz.cz , 26. únor 2017 20:23

Samsung představil zcela nové brýle Gear VR s ovladačem, kterými rozšiřuje vlastní portfolio zařízen...

Více 0 komentářů

3 nové smartphony Nokia s Androidem

ITBiz.cz , 26. únor 2017 20:12

Znovuzrození se dočkala Nokia 3310....

Více 0 komentářů

Acer uvádí smartphony Liquid Z6E

ITBiz.cz , 26. únor 2017 19:38

Technologie BlueLightShield snižuje míru vystavení modrému světlu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Rakovnické Gymnázium Zikmunda Wintra fakultní školou pro ČVUT

ITBiz.cz , 26. únor 2017 19:30

Již deváté střední škole propůjčila Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze statut fakultní školy. ...

Více 0 komentářů

V Barceloně začíná Mobile World Congress 2017

ITBiz.cz , 26. únor 2017 16:14

LG G6 je jednou z prvním novinek představených v Barceloně. Smarpthone pro sledování videa a fotogra...

Více 0 komentářů

110 grafických karet vytvořilo kolizi pro SHA-1 - za rok

ITBiz.cz , 25. únor 2017 19:50

Za projektem stojí Google a získal už velký mediální ohlas, i když technické podrobnosti zatím zveře...

Více 0 komentářů

Prodej chytrých telefonů v Německu loni poprvé klesl

ČTK , 25. únor 2017 14:35

Tržby poklesly i přes rostoucí průměrnou cenu smartphonu....

Více 0 komentářů