margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Pavel Houser , 30. listopad 2011 10:06 1 komentářů

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují, ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800 jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií. Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř rezignoval na intenzivnější reklamu... Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci, která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu, přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu... A tak lidé zatím vnímají, říká Johnson, logo Applu, "jako by bylo zmáčené slzami jednorožce".

Zdroj: BetaNews.com


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 30. listopad 2011 13:13

Proc by mel MS investovat do propagace Windows, kdyz se to prodava samo? Naopak, MS investuje do propagace tam, kde ma problemy. Prave proto je nyni vsude zaplava reklamy na telefony, ktere si zatim nikdo nekupuje.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů