margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Pavel Houser , 30. listopad 2011 10:06 1 komentářů

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují, ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800 jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií. Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř rezignoval na intenzivnější reklamu... Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci, která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu, přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu... A tak lidé zatím vnímají, říká Johnson, logo Applu, "jako by bylo zmáčené slzami jednorožce".

Zdroj: BetaNews.com


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 30. listopad 2011 13:13

Proc by mel MS investovat do propagace Windows, kdyz se to prodava samo? Naopak, MS investuje do propagace tam, kde ma problemy. Prave proto je nyni vsude zaplava reklamy na telefony, ktere si zatim nikdo nekupuje.

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Roboty využívá téměř čtvrtina českých menších firem

ČTK , 24. červenec 2017 10:00

Důvodem investic do robotizace nesmí být všeobecný trend, ale faktická potřeba. ...

Více 0 komentářů

Začne platit nový zákon, který má šetřit náklady na budování sítí

ČTK , 24. červenec 2017 09:00

Provozovatelé vodovodních, energetických i kanalizačních sítí budou muset umožnit přístup zájemců o ...

Více 0 komentářů

Šéfem nového úřadu pro kyberbezpečnost by měl být Navrátil

ČTK , 24. červenec 2017 08:00

Úřad měl dostat vlastní rozpočtovou kapitolu. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

China Unicom má slíbeno od investorů 12 miliard dolarů

ČTK , 23. červenec 2017 10:14

Připravovaná investice je součástí snahy čínské vlády oživit státní giganty soukromým kapitálem. ...

Více 0 komentářů

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů