O jakých počítačích sní ženy? O hubených, tvrdí intel

Karel Michal , 28. březen 2014 10:02 1 komentářů

Pro 37 % žen v České republice, Maďarsku a na Slovensku je překážkou ve větší mobilitě váha notebooku. Rády by pracovaly z domova a zaměstnavatel by jim to umožnil, ale nechce se jim tahat těžký notebook. Podle dotazovaných měl notebook „zhubnout“ zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet.

Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel, který proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.

Preferovaná váha notebooku u žen v jednotlivých zemích (Zdroj: Intel)
Preferovaná váha notebooku u žen v jednotlivých zemích (Zdroj: Intel)
„Optimální hmotnost notebooku po „zhubnutí“ by se podle více než poloviny (52,1 %) ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Vedle toho se ovšem najde ještě dalších 19,8 % žen, které by přivítaly notebooky do 1 kg,“ reprodukuje jeden z hlavních závěrů průzkumu Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Jen pro představu – současné stroje v průměru váží kolem 2,5 kg. Ve srovnání s ženami muži jsou k urostlejším notebookům benevolentnější a na nějaký ten gram navíc tolik nehledí, ale i tak přístroje s hmotností pod 1,5 kg vyžaduje více než polovina mužů (53 %). Tato kritéria zpravidla splňují zařízení z kategorie ultrabook a „dva v jednom“.

Ženy chtějí být mobilní kdykoliv a kdekoliv, pro 86 % žen je důležité, aby svůj notebook mohly bez problémů přenášet z práce domů a zpět, cestovat s ním a využívat výhod jeho mobility. Nejvíce si mobility cení ženy v Maďarsku (91 %) a muži v Česku (86 %). Pro mobilitu svědčí i fakt, že 64 % žen preferuje mít pouze jeden notebook pro práci i na doma. Největší touhu mít vše pohromadě v jednom přístroji dávají najevo Češky – 66,7 % a Češi společně s Maďary (73 %).

Co se týče ceny „počítače snů“, muži jsou připraveni za něj vytáhnout z peněženky 15 304 Kč, což je v průměru podstatně více než u žen – 12 546 Kč. Nejméně senzitivní jsou k ceně Slováci – ženy by v průměru v přepočtu zaplatily 14 040 Kč a muži dokonce 16 380 Kč. Češi představují zlatý střed - ženy s 13 600 Kč, Češi s 16 280 Kč. Nejšetrnější jsou Maďarky, které by v průměru zaplatily jen cca 10 000 Kč, Maďaři 13 260 Kč.

Muži také mnohem více preferují nakupování přes internet: v e-shopu by si svůj vysněný počítač pořídilo 46 % mužů, ale jen 26 % žen, které více tíhnou ke kamenným obchodům. Nejpozitivněji se k e-shopům staví čeští muži s 56 % a slovenské ženy s 33 %. V České republice jsou jako v jediné z uvedených zemí e-shopy více preferované než kamenné obchody.


Komentáře

Kubrt #1
Kubrt 28. březen 2014 14:18

To objevili nový světadíl, tuším Ameriku (, že „dámský“ NTB má být do 1.3Kg) :).
Ještě by si měli udělat průzkum co se týká velikosti, zajímalo by mě, jak velké procento žen by chtělo rozměr A4 (max: 210×300).

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů