Oracle nabízí platformu pro vývoj a provoz chatbotů

Pavel Houser , 05. říjen 2017 11:04 0 komentářů

Vestavěná umělá inteligence nyní zahrnuje strojové učení, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů a rozpoznávání kontextu.

Společnost Oracle na své konferenci Oracle OpenWorld oznámila rozsáhlou aktualizaci služeb poskytovaných v rámci platformy Oracle Mobile Cloud. Hlavní novinku představují chatboty (asistenty pro komunikaci s člověkem v přirozeném jazyce) založené na technologiích umělé inteligence. Platforma Oracle Mobile Cloud nyní podle firmy zjednodušuje vývoj chatbotů, podporuje hlubokou analytiku, sjednocuje různé komunikační kanály (web, mobilní aplikace, hlasová komunikace...) a umožňuje sdílet informace mezi jednotlivými kanály i chatboty.

Vzhledem k rychlé expanzi mobilní ekonomiky se podniky snaží poskytovat kvalitní a personalizovanou zákaznickou zkušenost také při přístupu z mobilních zařízení.

Umělá inteligence podporující novou verzi platformy Oracle Mobile Cloud zahrnuje strojové učení, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů a rozpoznávání kontextu. Díky tomu lze na platformě vytvářet aplikace schopné automatické konverzace i v rozsáhlejším měřítku. Chatboty využívají porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLU), které se stále zdokonaluje pomocí strojového učení.

Chatboty Oracle podporují řadu dnes nejpoužívanějších komunikačních kanálů a klientů pro messaging včetně Facebook Messenger, Kik, Skype a Slack. Podpora zahrnuje i současné digitální asistenty, jako je Amazon Echo, Amazon Dot a GoogleHome. Inteligentní chatboty Oracle poskytují také vývojová prostředí (vlastní a JavaScript), která umožňují zapojit je to dalších systémů, webových i mobilních aplikací pro chat a hlasovou komunikaci, jako je Apple Siri, GoogleVoice nebo Microsoft Cortana.

Další vývoj chatbotů na platformě Oracle bude probíhat i ve spolupráci se společností Chatbox. Chatboty se díky technologii Chatbox Instant Apps budou moci přepínat mezi vlastní (nestrukturovanou) konverzací a personalizovanou výměnou strukturovaných dat. Technologie Chatbox by v rámci platformy Oracle Mobile Cloud měla usnadnit tvorbu speciálních rozhraní vhodných pro daný typ kontaktu, např. konverzačního robota, který bude uživateli pomáhat při vyplňování on-line formuláře.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů