Přístupy z mobilů tvoří 6 procent z návštěvnosti internetu

ČTK , 18. leden 2015 16:30 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Češi využívají mobilní telefony čím dál víc k surfování na internetu a k on-line nákupům. Přístupy z mobilních zařízení tvoří v Česku šest procent celkové návštěvnosti internetu, v roce 2013 to byla tři procenta.

Údaje vyplývají ze statistik společnosti Webnode, na jejíž platformě běží okolo milionu webových stránek. Podíl mobilních telefonů na návštěvnosti webu tvoří 3,6 procenta, tablety se podílejí ze 2,4 procenta.

V případě internetových obchodů je podíl přístupů z mobilů vyšší. Například na srovnávači cen Heureka.cz tvoří přístupy z mobilních telefonů téměř čtvrtinu celkové návštěvnosti. Jde především o vyhledávání a prohlížení zboží. "Samotný nákup dokončí na mobilu podle našich odhadů zhruba pět procent zákazníků," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Podíl mobilních nákupů by se v příštím roce podle něj mohl až zdvojnásobit. Na mobilní portál Aukro.cz na konci loňského roku přistupovalo z mobilních zařízení 27 procent uživatelů. "Prostřednictvím mobilních zařízení spotřebitelé nakupují především levnější položky. Je to zejména příslušenství k počítačům, elektronice a elektronický obsah. Dražší a luxusnější zboží si na telefonu nebo tabletu většinou vyhledáváme, porovnáváme a samotnou objednávku dokončíme na notebooku nebo stolním počítači," uvedla mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková.

Mall.cz loni zaznamenal 16procentní návštěvnost z mobilních zařízení proti 8,5 procenta o rok dříve. "Na objednávkách se mobily a tablety podílejí zhruba devíti procenty. Zákazníci si často zboží na mobilu prohlížejí a promýšlí nákup, který pak uskuteční na počítači," uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.

Častou bariérou pro dokončení nákupu na mobilním zařízení je nepřehledné zobrazování stránek, špatné zobrazování nabídky a také obecná nedůvěra v mobilní platby. "I když velké e-shopy a důležití hráči na trhu investují do vývoje mobilních aplikací a zlepšování mobilních verzí stránek, podle aktuálních čísel je pro mobilní nákupy uzpůsobena pouze pětina e-shopů," dodal Tomáš Braverman z Heureka.cz.

Slováci surfují na internetu přes mobilní zařízení ještě častěji než Češi. "Podíl návštěvnosti z mobilních zařízení byl loni na slovenských webech zhruba o třetinu vyšší než v Česku," uvedl country manager Webnode Petr Bláha. Podíl přístupů z mobilů a tabletů na web loni dosáhl na Slovensku 7,7 procenta.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů