margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Průvodce po Google Analytics III: vlastní přehledy

Martin Crkovský , 06. září 2011 09:41 0 komentářů
Průvodce po Google Analytics III: vlastní přehledy

Každý web je jiný, ale přesto většinu času trávíme nad standardními přehledy. Vlastní přehledy jsou nedílnou součástí Google Analytics od roku 2008 a s novou verzí přichází jejich vylepšení směřující k lepší výkonnosti a použitelnosti.

Panel vlastní přehledy

Vlastní přehledy jsou nyní umístěny v hlavním menu pod panelem "Vlastní přehledy". Přehled zobrazuje seznam všech vlastních přehledů vašeho profilu. Můžete si zde také zobrazit, upravit nebo sdílet vlastní přehledy a vytvářet nové.

Vytvoření vlastního přehledu

Stejně jako u předchozí verze Google Analytics, můžete vytvářet vlastní přehledy tím, že zvolíte požadovanou metriku a dimenze. V nové verzi došlo k několika vylepšením, které si představíme vytvořením vzorového přehledu měřícího efektivitu obsahu stránek Effectix.com.

Získání správných dat

Vlastní přehledy jsou velmi užitečné, pokud se zaměříme na podmnožinu dat. Pro přehled webu Effectix.com se budeme soustředit jen na odkazující stránky. Ve staré verzi bychom museli spojit pokročilý segment s vlastním přehledem, abychom toho dosáhli. V nové verzi jsou filtry součástí vlastního přehledu.

Můžete použít více filtrů v jednom přehledu a aplikovat další filtry na dimenze. Filtry jsou pak uloženy jako součást přehledu.

Organizování přehledů

Stejně jako v současné verzi, můžete vytvořit více karet přehledů do jednoho vlastního přehledu což je užitečné při organizování vašich přehledů. V nové verzi již nejste omezeni použitím stejné dimenze v každé kartě přehledu, což vám umožní vytvořit jeden vlastní přehled obsahující všechny, pro vás důležitá data. Existují dva typy karty vlastního přehledu: průzkumník a jednoduchá tabulka.

Průzkumník je podobný běžným přehledům ve statistikách. Můžete také vytvářet skupiny metrik, které pomáhají v organizaci přehledů pro snažší analýzy. Jako příklad si uvedeme kartu měřící kvalitu obsahu s přehledem zdroje návštěvnosti.

Jednoduchá tabulka vám umožní pohled na dvě dimenze vedle sebe. Tento přehled byl vytvořen pro usnadnění získání dat, které jsou pro vás důležité. Jako příklad si uvedeme kartu měřící zdroje návštěvnosti s kvalitou obsahu.

Výsledný vlastní přehled:

Sdílení vlastních přehledů

Jakmile dokončíte svůj vlastní přehled, možná se s ním budete chtít podělit s někým dalším. Jednou z nejpoužívanějších funkcí vlastních přehledů je sdílení, které umožňuje sdílet odkaz na nastavení vašeho vlastního přehledu s ostatními.

Stejně jako v současné verzi je sdílení vlastního přehledu v nové verzi Google Analytics nastaveno tak že sdílíte pouze strukturu přehledu, nikoliv data.

Pokud v přehledu provedete nějaké změny, je potřeba takovýto přehled nasdílet znovu, jelikož původní odkaz bude vždy směřovat na přehled, tak jak byl vytvořen, bez nově provedených změn.

Co s vlastními přehledy ze staré verze?

Strávili jste spoustu času vytvářením přehledů ve staré verzi? Nezoufejte, k dispozici je nástroj pro migraci, díky kterému snadno přenesete přehledy ze staré verze do nové. Pod seznamem vlastních přehledů naleznete sekci s přesunem přehledů ze staré verze do nové. Avšak pozor, jakmile přesunete přehledy do nové verze, již je nepůjde znovu použít ve staré verzi.

V příštím díle se budeme věnovat vylepšením v měření návštěvnosti z mobilních zařízení.

Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů