margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Průvodce po Google Analytics III: vlastní přehledy

Martin Crkovský , 06. září 2011 09:41 0 komentářů
Průvodce po Google Analytics III: vlastní přehledy

Každý web je jiný, ale přesto většinu času trávíme nad standardními přehledy. Vlastní přehledy jsou nedílnou součástí Google Analytics od roku 2008 a s novou verzí přichází jejich vylepšení směřující k lepší výkonnosti a použitelnosti.

Panel vlastní přehledy

Vlastní přehledy jsou nyní umístěny v hlavním menu pod panelem "Vlastní přehledy". Přehled zobrazuje seznam všech vlastních přehledů vašeho profilu. Můžete si zde také zobrazit, upravit nebo sdílet vlastní přehledy a vytvářet nové.

Vytvoření vlastního přehledu

Stejně jako u předchozí verze Google Analytics, můžete vytvářet vlastní přehledy tím, že zvolíte požadovanou metriku a dimenze. V nové verzi došlo k několika vylepšením, které si představíme vytvořením vzorového přehledu měřícího efektivitu obsahu stránek Effectix.com.

Získání správných dat

Vlastní přehledy jsou velmi užitečné, pokud se zaměříme na podmnožinu dat. Pro přehled webu Effectix.com se budeme soustředit jen na odkazující stránky. Ve staré verzi bychom museli spojit pokročilý segment s vlastním přehledem, abychom toho dosáhli. V nové verzi jsou filtry součástí vlastního přehledu.

Můžete použít více filtrů v jednom přehledu a aplikovat další filtry na dimenze. Filtry jsou pak uloženy jako součást přehledu.

Organizování přehledů

Stejně jako v současné verzi, můžete vytvořit více karet přehledů do jednoho vlastního přehledu což je užitečné při organizování vašich přehledů. V nové verzi již nejste omezeni použitím stejné dimenze v každé kartě přehledu, což vám umožní vytvořit jeden vlastní přehled obsahující všechny, pro vás důležitá data. Existují dva typy karty vlastního přehledu: průzkumník a jednoduchá tabulka.

Průzkumník je podobný běžným přehledům ve statistikách. Můžete také vytvářet skupiny metrik, které pomáhají v organizaci přehledů pro snažší analýzy. Jako příklad si uvedeme kartu měřící kvalitu obsahu s přehledem zdroje návštěvnosti.

Jednoduchá tabulka vám umožní pohled na dvě dimenze vedle sebe. Tento přehled byl vytvořen pro usnadnění získání dat, které jsou pro vás důležité. Jako příklad si uvedeme kartu měřící zdroje návštěvnosti s kvalitou obsahu.

Výsledný vlastní přehled:

Sdílení vlastních přehledů

Jakmile dokončíte svůj vlastní přehled, možná se s ním budete chtít podělit s někým dalším. Jednou z nejpoužívanějších funkcí vlastních přehledů je sdílení, které umožňuje sdílet odkaz na nastavení vašeho vlastního přehledu s ostatními.

Stejně jako v současné verzi je sdílení vlastního přehledu v nové verzi Google Analytics nastaveno tak že sdílíte pouze strukturu přehledu, nikoliv data.

Pokud v přehledu provedete nějaké změny, je potřeba takovýto přehled nasdílet znovu, jelikož původní odkaz bude vždy směřovat na přehled, tak jak byl vytvořen, bez nově provedených změn.

Co s vlastními přehledy ze staré verze?

Strávili jste spoustu času vytvářením přehledů ve staré verzi? Nezoufejte, k dispozici je nástroj pro migraci, díky kterému snadno přenesete přehledy ze staré verze do nové. Pod seznamem vlastních přehledů naleznete sekci s přesunem přehledů ze staré verze do nové. Avšak pozor, jakmile přesunete přehledy do nové verze, již je nepůjde znovu použít ve staré verzi.

V příštím díle se budeme věnovat vylepšením v měření návštěvnosti z mobilních zařízení.

Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů