Rychlonabíjení pomůže k rozšíření elektrobusů

ČTK , 21. březen 2018 10:00 1 komentářů
Rubriky: Technologie, Hardware

Elektrobusy s velkými bateriemi mají problémy s údržbou a váhou, Navíc nevydrží jezdit celý den.

Budoucnost provozování elektrobusů v městské dopravě brzdí podle výrobce nabíjecích stanic ABB dobíjení baterií přes noc. Řešením mohou být dobíjecí stanice na konečných zastávkách, kde se elektrobus dobije za tři až šest minut, a nemusí tak do garáže. ČTK to včera na veletrhu Amper v Brně řekl výrobní a marketingový ředitel ABB Miroslav Kuželka. Podobný systém kromě ABB nabízí v Evropě tři další firmy, u nás ale zatím v žádném z měst není.

"Jsou města, která mají zájem o pilotní projekty, nyní si nechávají zpracovat studie proveditelnosti," uvedl Kuželka. Nejdál jsou podle něj v zavádění elektrobusů v Ostravě a Hradci Králové.

V Hradci Králové bude ve druhé půlce letošního roku jezdit na elektrický pohon asi polovina vozů MHD. Městský dopravní podnik letos postupně pořídí 20 elektrobusů a devět trolejbusů. Zatím podíl vozů s pohonem na elektřinu činí zhruba 30 procent. "Moderní trend je dnes elektromobilita. Úplná nahraditelnost ale není možná. V případě výpadku elektřiny musíme mít vozy, které jezdí i na jiná alternativní paliva," uvedl už dříve řekl ředitel podniku Zdeněk Abraham.

Podle Kuželky mají ale elektrobusy s velkými bateriemi problémy s údržbou a váhou. Navíc nevydrží jezdit celý den a baterie zabírají prostor na úkor místa pro cestující. Dobíjecí stanice na zastávkách se podle něj ze zkušeností ze zahraničí vyplatí lépe a technologie postupně zlevňují.

ABB má sídlo ve Švýcarsku. Do Česka společnost přišla začátkem 90. let minulého století. Podniká v ČR v oblasti energetiky a automatizace a zaměstnává zde přes 3400 lidí.


Komentáře

Franta #0
Franta 21. březen 2018 18:24

Je zjevné, že elektrobusy v současné (tj. popisované) podobě nemají smysl. Že by se jejich akumulátory daly nabít za 2 - 3 minuty není možné, pokud se tím nabitím nemyslí lehké občerstvení. Bylo by potřeba použít extrémně silný proud a to by znamenalo všechno velmi "tlusté": vodiče, zásuvky, elektrody v akumulátorech atd.
Je to obecný problém elektromobilů, bez dotací by je kromě snobů nebo nadšenců nikdo nekupoval. Nebude-li nalezen nový způsob výroby či skladování elektřiny, nemohou konkurovat spalovacím motorům.

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů