Systém eCall by mohly mít i nákladní vozidla či autobusy

ČTK , 31. říjen 2017 08:00 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Rychlejší a efektivnější zásah složek integrovaného záchranného systému při dopravních nehodách nákladních automobilů či autobusů by mohl v budoucnu umožnit projekt I-HeERO.

Díky němu by vozidla měla být vybavena softwarem s automatickým voláním o pomoc na linku 112 (eCall 112) v zemích EU. Problematikou zavedení systému do praxe se na dvoudenní konferenci v Ostravě zabývají IT specialisté, ale i záchranáři či zástupci automobilového průmyslu z 28 zemí. Systém si dnes mohli prohlédnout i při simulované dopravní nehodě.

Systém eCall byl v Evropské unii spuštěn 1. října, ale zatím pouze pro osobní vozidla. U nákladních vozidel by při tísňovém volání měl být schopen nejen určit místo nehody či počet přepravovaných pasažérů, ale například i informace o vezeném nákladu tak, aby byl vysledovatelný jeho původ, vlastník či rizikovost nákladu.

"Velké automobilky už eCall montují několik let, ale musí používat takzvané třetí strany, to znamená, že se nevolá přímo na integrovaný záchranný systém, ale například na různé asistenční služby," uvedl Rostislav Hlosta ze společnosti Vítkovice IT Solutions, která se na vývoji systému podílí. Připomněl, že takovým způsobem si například loni přivolalo pomoc vozidlo, které havarovalo v Beskydech. Povinnost instalovat systém eCall do osobních vozidel budou mít automobilky od dubna 2018. "Jde tady o záchranu až 2500 lidí v rámci Evropské unie," podotkl Hlosta. Kdy by se případně mohl eCall stát povinnou součástí i nákladních vozidel si zatím netroufl odhadnout. "My dneska ukončujeme eCall pro nákladní vozidla a tajně doufáme, že se to do roka dostane do stejného stavu jako u osobních vozidel. Musí to schválit Evropská komise, teď ten projekt obhajujeme, zatím dobře," řekl Hlosta.

Podle specialisty tísňového volání generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR Jana Urbánka umožní eCall díky přesnému udání polohy nejen rychlejší dojezd na místo nehody, ale u nákladních vozidel bude možné snížit například i dopady na životní prostředí. "V případě, že se jedná o nebezpečné látky, tak pro nás ta informace umožňuje zase se lépe připravit na ten zásah. Ve chvíli, kdy víme, že je na místě nehody nebezpečná látka, tak automaticky aktivujeme síly a prostředky, které jsou specializovány na zásah u nebezpečných látek," uvedl Urbánek.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů