Twitter mění systém řazení zpráv, snížuje čtvrtletní ztrátu

ČTK , 11. únor 2016 17:00 0 komentářů
Rubriky: Cloud, Internet, Byznys

Americká internetová společnost Twitter dnes zklamala investory, když oznámila, že se jí ve 4. čtvrtletí roku 2015 nepodařilo získat nové pravidelné uživatele. Informovaly o tom agentura Reuters a AFP. Čtvrtletní ztrátu Twitter snížil na 90,2 milionu USD (2,2 miliardy Kč) a příjmy vzrostly o 48,3 procenta.

Internetová síť Twitter se rozhodla přikročit ke změně systému řazení zpráv na uživatelských stránkách. Namísto tradičního chronologického řazení bude vyhodnocovat význam jednotlivých sdělení pro konkrétního uživatele. Na nejvyšších pozicích se tak budou zobrazovat vybrané zprávy, u kterých bude Twitter předpokládat, že uživatele nejvíce zaujmou. Teprve za nimi budou následovat ostatní zprávy v chronologickém pořadí, píše agentura AP.

Podobný systém vyhodnocování důležitosti zpráv pro jednotlivé uživatele již používá například konkurenční sociální síť Facebook. Podle agentury AP je ohlášená změna riskantním krokem, který by mohl řadu uživatelů Twitteru rozhořčit. Agentura Reuters pak upozorňuje, že jedním z cílů změny je možnost zajistit významnější prostor zprávám, za které platí inzerenti propagující své zboží.

Příjmy vyšší o 48,3 procenta

Firma uvedla, že počet lidí, kteří její službu využívají nejméně jednou měsíčně, zůstal zhruba stejný jako před třemi měsíci. Je jich tedy asi 320 milionů. Analytici přitom předpokládali nárůst počtu uživatelů na 323 milionů.

Příjmy ve čtvrtém čtvrtletí stouply o 48,3 procenta na 710,5 milionu USD (17 miliard Kč). V říjnu firma uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí čeká příjmy v rozmezí 695 milionů až 710 milionů dolarů.

Na první čtvrtletí předpovídá společnost příjmy mezi 595 miliony a 610 miliony USD. Analytici přitom v anketě agentury Reuters očekávají v průměru příjmy až 627,1 milionů USD.

Čistá ztráta klesla ve čtvrtém čtvrtletí na 90,2 milionů USD (2,2 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 125,4 milionů USD (tři miliardy Kč).

Twitter je službou, jejímž prostřednictvím mohou uživatelé bezplatně sdělovat krátké vzkazy v délce do 140 znaků. V současnosti má po celém světě zhruba 320 milionů uživatelů. Na newyorskou akciovou burzu firma vstoupila v roce 2013.


Komentáře

RSS 

Zprávičky

Y Soft investuje do dvou českých firem 55 milionů Kč

ČTK , 24. červen 2016 11:00

Technologická Společnost Y Soft investuje 2,3 milionu USD, tedy zhruba 55 milionů Kč, do začínajícíc...

Více 0 komentářů

Čína, EU a USA slibují posílení bezpečnosti zboží na internetu

Petr Velecký , 24. červen 2016 09:00

Američtí, evropští a čínští regulátoři hodlají spolupracovat při zajišťování bezpečnosti produktů v ...

Více 0 komentářů

Foxconn otvírá v Praze vývojové centrum, zaměstná až 170 lidí

ČTK , 23. červen 2016 15:30

Tchajwanský výrobce elektroniky Foxconn otvírá v Praze nové výzkumné a designové centrum. Takzvaná d...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

DataSpring provozující datové centrum plánuje tržby 130 milionů

Petr Velecký , 23. červen 2016 12:45

Společnost DataSpring, která loni na jaře otevřela datové centrum v Lužicích na Hodonínsku, plánuje ...

Více 0 komentářů

IBM rozšiřuje svoje zázemí v Brně, otevřelo inovační centrum

ČTK , 23. červen 2016 10:00

Společnost IBM rozšiřuje svoje zázemí v Brně, kde má nově i inovační centrum v průmyslovém parku Pon...

Více 0 komentářů

Třetina internetové populace má televizi připojenou k internetu

ČTK , 22. červen 2016 16:00

Třetina internetové populace v Česku má televizi připojenou k internetu. Televizi mají k internetu n...

Více 1 komentářů

Twitter prodlužuje maximální délku posílaného videa na 140 sekund

ČTK , 22. červen 2016 11:30

Komunikační síť Twitter umožní uživatelům umísťovat na svou síť videozáznamy dlouhé až 140 sekund na...

Více 0 komentářů