Ve firmách si nejméně rozumí marketing a IT oddělení, tvrdí studie

Pavel Kolář, 03. červenec 2014 10:06 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Nefungující spolupráce mezi marketingovým a IT oddělením ohrožuje schopnost společnosti poskytovat efektivně služby zákazníkům, tvrdí to alespoň studie společnosti Accenture, do které se zapojilo 400 marketingových a 250 IT manažerů z 10 zemí světa.

Vina překvapivě nepadá na IT, podle studie jsou IT manažeři odhodlanější k vzájemné spolupráci více než marketingoví manažeři. Tři ze čtyř IT manažerů souhlasí s tím, že vzájemná spolupráce mezi oběma divizemi je velmi důležitá, ale jen 55 % marketingových manažerů sdílí stejný postoj. Na druhé straně, i když jsou IT manažeři více otvevření vzájemné spolupráci, pouze 45 % z nich považuje podporu marketingu za svoji prioritu.

Obě strany však poukázaly na nespokojnost se vzájemnou spoluprací na marketingových projektech. Přibližně třetina marketingových manažerů se vyjadřila, že výsledky práce IT divize nesplňují jejich očekávání a naopak, 46 % IT manažerů si stěžovalo, že marketingové oddelení jim neposkytuje dostatečné podklady k tomu, aby mohli splnit náročné požadavky byznysu.

Pokud jde o využívání technologií, obě skupiny manažerů se shodly na tom, že jsou pro marketing nevyhnutelné, a že hlavním cílem jejich využití, je získat přístup k datům o zákaznících. Rozdílné jsou však jejich pohledy na důvod a motivaci spolupráce. Zatímco pro marketingové manažery je hlavním motivem spolupráce s IT oddělením získat bližší informace o svých zákaznících, IT manažěři tento důvod uvedli až na desátém místě svých důvodů pro vzájemnou spolupráci. Jejich hlavním motivačním faktorem je poskytnout klientovi lepší zákaznickou zkušenost při interakci s firmou, což naopak marketingoví specialisté uvedli na třetím místě.

Téměř polovina dotázaných z obou skupin i přes existující problém vnímá za poslední roky zlepšení vzájemné spolupráce. Na druhé straně téměř stejné procento, 41 % marketingových manažerů a 42 % IT manažerů, si myslí, že intenzívnější vzájemná spolupráce by vedla k lepším službám zákazníkům.

Zdroj: The CMO-CIO disconnect


Komentáře

gilhad #1
gilhad 03. červenec 2014 17:52

Kolikrát už jsem jen zažil, že přišel markeťák s tím, že něco prodal zákazníkovi a zdali si myslíme, že je to fyzikálně možné a dokdy to naprogramujeme ...

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů

Qualcomm zvýšil nabídku na převzetí NXP na 44 miliard dolarů

ČTK , 21. únor 2018 11:00

Krok by mohl Qualcommu rovněž pomoci odvrátit snahu rivala Broadcom o jeho převzetí....

Více 0 komentářů

Bitcoin je o 100 % dražší než v lednu

ČTK , 21. únor 2018 10:00

Digitální měna bitcoin se dnes na lucemburské burze Bitstamp vyšplhala na své třítýdenní maximum 11 ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CZ.NIC spouští Honeypot as a Service v ostrém provozu

Pavel Houser , 21. únor 2018 08:00

Nasbíraná data využívá Národní bezpečnostní tým CSIRT.CZ pro zkoumání útoků z českých IP adres....

Více 0 komentářů

V Česku vznikne satelitní centrum pro armádní rozvědku a NATO (aktualizováno)

ČTK , 20. únor 2018 23:00

Centrum bude získávat a zpracovávat fotografie i radarové snímky z družic....

Více 3 komentářů

ABB uvádí software pro transformaci energetických podniků

Pavel Houser , 20. únor 2018 12:22

ABB na konferenci DistribuTECH představila software ABB Ability Ellipse pro podporu digitalizace. ...

Více 0 komentářů

Soud zrušil milionové pokuty pro mobilní operátory

ČTK , 20. únor 2018 10:16

Případ se táhne už zhruba 15 let. Týká se společností T-Mobile a Oskar (předchůdce Vodafonu)....

Více 0 komentářů