margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Ve využití smartphone bankingu patří ČR a Slovensko k evropskému průměru

ITbiz.cz, 28. březen 2012 07:49 0 komentářů

České a slovenské banky patří podle Softec ve využití smartphone bankingu ve srovnání se zahraničím k lepšímu průměru. Vyplývá to ze studie společnosti Softec o budoucnosti bankovních distribučních kanálů v České republice a na Slovensku.

Smartphone banking v bankách
Smartphone banking v bankách
Studie říká, že ten nejnovější z nich, smartphone banking, začnou banky skutečně efektivně využívat ke komunikaci s klienty až za několik let. Naproti tomu internet banking se postupně přizpůsobí konkrétnímu uživateli. Tradiční kanály jako pobočky nebo bankomaty nezaniknou, budou se dál rozvíjet.

Největší rozvoj v současné době zaznamenává již zmíněný smartphone banking. Řada českých a slovenských bank uvedla tuto službu na přelomu roku 2011 a 2012.

Jeho hromadné zavádění nápadně připomíná dřívější psychózu s internet bankingem. Chytrý telefon ale umí mnohem víc, než domácí počítač. Jeho potenciál však zatím není zdaleka využit. Předpokládáme, že jej banky dokážou ke komunikaci s klienty skutečně efektivně využívat až za několik let. I proto si myslíme, že noví hráči na trhu budou mít šanci se prosadit.

Michal Kubáň, ředitel Softec CZ, k tomu dodává: „České a slovenské banky patří ve srovnání se zahraničím k lepšímu průměru. Většina z nich však zatím u smartphone bankingu nabízí spíše základní funkce jako je přístup k výpisům z účtu, zadávání platebních příkazů, kalkulátory poplatků, nalezení nejbližšího bankomatu nebo přehled kurzů."

Budoucí trendy

Studie dále upozorňuje na tři trendy, kterým se české a slovenské banky při nastavování strategie prodeje v nejbližší době pravděpodobně nevyhnou a budou muset:

1) navázat se zákazníkem osobnější, emocionálnější vztah; umožní jim to nové
technologie i změna životního stylu jejich klientů

2) změnit svůj přístup k novým modelům – aby mohly klientům poskytovat nové
služby, začnou se inspirovat u jiných sektorů (zejména pojišťovnictví,
telekomunikace, utility); to jim pomůže se odlišit od ostatních

3) a mnohem intenzivněji spolupracovat s nefinančními institucemi, aby mohly
lépe odhadnout potřeby svých klientů a nabídnout jim řešení v reálném čase

Podle Kubáně by ale banky také mohly brzy nabídnout možnosti aktivnější správy účtu a větší integrace služeb – například možnost zažádat si o kartu, úvěr, změnit si limit, případně si přehledně spravovat vlastní investice nebo si sjednat osobní schůzku na pobočce. Na druhou stranu české a slovenské aplikace smartphone bankingu jsou prý nyní velmi přehledné, rychlé a graficky přitažlivé.

Tlak na banky

Smartphone banking bude mít brzy většina bank. Ne každá však řeší jeho začlenění do své strategie. Bankám nebude stačit ho pouze umožnit, budou muset velmi precizně zapracovat novou distribuční cestu do celkové strategie prodeje produktů.

Díky lokalizačním schopnostem chytrých telefonů se nabízí využití pro nejrůznější partnerství s obchodníky. Dá se očekávat, že důraz bude kladen na lepší komunikaci s klientem. To naznačuje již vznik privátních sekcí všech hlavních bank. Nevylučujeme, že by mohla vzniknout nová banka primárně postavená na smartphone bankingu a doplněná ostatními kanály.

Roman Janota, ředitel divize telekomunikace a bankovnictví společnosti Softec to komentuje slovy: „V zahraničí jsou ve smartphone bankingu nejdál ve Skandinávii, Německu a Spojených státech. Tam už je dnes běžné prostřednictvím telefonu sledovat stav hypotéky, nasnímat si složenku nebo šek a ten nechat proplatit. Využívají se k tomu nejen nám již známé QR kódy, ale také bezkontaktní NFC technologie.“

Výhledově dominantní kanál

Podle Softec se dá očekávat, že se v Česku a na Slovensku smartphone banking postupně stane primárním komunikačním kanálem bank. Nasvědčuje tomu i světový vývoj, kdy vše směřuje k tomu, že chytrý telefon nahradí nejen peněženku a plastové karty, ale bude poskytovat i takové informace jako je biometrie nebo stav ovzduší v nejbližším okolí.

Oproti počítačům je navíc problém s jeho bezpečností menší. Chytrý telefon se těžko nabourává, samozřejmě pokud to klient hackerovi sám neumožní tím, že si stahuje neověřené aplikace, ke kterým neexistují hodnocení nebo zkušenosti ostatních uživatelů. Nicméně, s rostoucím významem chytrých telefonů budou růst i rizika, proto se poskytovatelé bezpečnostního software touto problematikou aktivně zabývají.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 1 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů