margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Ve využití smartphone bankingu patří ČR a Slovensko k evropskému průměru

ITbiz.cz, 28. březen 2012 07:49 0 komentářů

České a slovenské banky patří podle Softec ve využití smartphone bankingu ve srovnání se zahraničím k lepšímu průměru. Vyplývá to ze studie společnosti Softec o budoucnosti bankovních distribučních kanálů v České republice a na Slovensku.

Smartphone banking v bankách
Smartphone banking v bankách
Studie říká, že ten nejnovější z nich, smartphone banking, začnou banky skutečně efektivně využívat ke komunikaci s klienty až za několik let. Naproti tomu internet banking se postupně přizpůsobí konkrétnímu uživateli. Tradiční kanály jako pobočky nebo bankomaty nezaniknou, budou se dál rozvíjet.

Největší rozvoj v současné době zaznamenává již zmíněný smartphone banking. Řada českých a slovenských bank uvedla tuto službu na přelomu roku 2011 a 2012.

Jeho hromadné zavádění nápadně připomíná dřívější psychózu s internet bankingem. Chytrý telefon ale umí mnohem víc, než domácí počítač. Jeho potenciál však zatím není zdaleka využit. Předpokládáme, že jej banky dokážou ke komunikaci s klienty skutečně efektivně využívat až za několik let. I proto si myslíme, že noví hráči na trhu budou mít šanci se prosadit.

Michal Kubáň, ředitel Softec CZ, k tomu dodává: „České a slovenské banky patří ve srovnání se zahraničím k lepšímu průměru. Většina z nich však zatím u smartphone bankingu nabízí spíše základní funkce jako je přístup k výpisům z účtu, zadávání platebních příkazů, kalkulátory poplatků, nalezení nejbližšího bankomatu nebo přehled kurzů."

Budoucí trendy

Studie dále upozorňuje na tři trendy, kterým se české a slovenské banky při nastavování strategie prodeje v nejbližší době pravděpodobně nevyhnou a budou muset:

1) navázat se zákazníkem osobnější, emocionálnější vztah; umožní jim to nové
technologie i změna životního stylu jejich klientů

2) změnit svůj přístup k novým modelům – aby mohly klientům poskytovat nové
služby, začnou se inspirovat u jiných sektorů (zejména pojišťovnictví,
telekomunikace, utility); to jim pomůže se odlišit od ostatních

3) a mnohem intenzivněji spolupracovat s nefinančními institucemi, aby mohly
lépe odhadnout potřeby svých klientů a nabídnout jim řešení v reálném čase

Podle Kubáně by ale banky také mohly brzy nabídnout možnosti aktivnější správy účtu a větší integrace služeb – například možnost zažádat si o kartu, úvěr, změnit si limit, případně si přehledně spravovat vlastní investice nebo si sjednat osobní schůzku na pobočce. Na druhou stranu české a slovenské aplikace smartphone bankingu jsou prý nyní velmi přehledné, rychlé a graficky přitažlivé.

Tlak na banky

Smartphone banking bude mít brzy většina bank. Ne každá však řeší jeho začlenění do své strategie. Bankám nebude stačit ho pouze umožnit, budou muset velmi precizně zapracovat novou distribuční cestu do celkové strategie prodeje produktů.

Díky lokalizačním schopnostem chytrých telefonů se nabízí využití pro nejrůznější partnerství s obchodníky. Dá se očekávat, že důraz bude kladen na lepší komunikaci s klientem. To naznačuje již vznik privátních sekcí všech hlavních bank. Nevylučujeme, že by mohla vzniknout nová banka primárně postavená na smartphone bankingu a doplněná ostatními kanály.

Roman Janota, ředitel divize telekomunikace a bankovnictví společnosti Softec to komentuje slovy: „V zahraničí jsou ve smartphone bankingu nejdál ve Skandinávii, Německu a Spojených státech. Tam už je dnes běžné prostřednictvím telefonu sledovat stav hypotéky, nasnímat si složenku nebo šek a ten nechat proplatit. Využívají se k tomu nejen nám již známé QR kódy, ale také bezkontaktní NFC technologie.“

Výhledově dominantní kanál

Podle Softec se dá očekávat, že se v Česku a na Slovensku smartphone banking postupně stane primárním komunikačním kanálem bank. Nasvědčuje tomu i světový vývoj, kdy vše směřuje k tomu, že chytrý telefon nahradí nejen peněženku a plastové karty, ale bude poskytovat i takové informace jako je biometrie nebo stav ovzduší v nejbližším okolí.

Oproti počítačům je navíc problém s jeho bezpečností menší. Chytrý telefon se těžko nabourává, samozřejmě pokud to klient hackerovi sám neumožní tím, že si stahuje neověřené aplikace, ke kterým neexistují hodnocení nebo zkušenosti ostatních uživatelů. Nicméně, s rostoucím významem chytrých telefonů budou růst i rizika, proto se poskytovatelé bezpečnostního software touto problematikou aktivně zabývají.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve čtvrtletí stoupl o 9,1 %

ČTK , 23. květen 2017 12:00

Vede Samsung a Apple, ale jejich podíl klesá, roste Huawei na třetím místě....

Více 0 komentářů

Prudký vzestup mobilního ransomwaru

Pavel Houser , 23. květen 2017 10:21

Congur a Fusob. V průběhu prvních tří měsíců tohoto roku se objem mobilního ransomwaru více než ztro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ruská policie zadržela podezřelé z útoku na Sberbank

ČTK , 23. květen 2017 08:00

Ruští hackeři s využitím viru nasazeného do mobilů se systémem Android ukradli asi milion dolarů (24...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2100 dolarů

ČTK , 22. květen 2017 18:49

Posilování napomáhají mj. spekulace, že americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) by mohla změn...

Více 0 komentářů

Firewall pro koncentraci VPN

Pavel Houser , 22. květen 2017 17:29

Zyxel Communications představil hardwarový VPN firewall USG2200-VPN. Zákazníkům má toto řešení přiné...

Více 2 komentářů

ČTU hájí novelu zákona o přechodu na DVB-T2

Pavel Houser , 22. květen 2017 14:47

Přechod na nový standard bude spojen s náklady na straně spotřebitele....

Více 0 komentářů