• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

4 z 5 zákazníků jsou nespokojeni s prodejci

ITBiz.cz
5. 8. 2019
| Články

Firmy jen obtížně získávají důvěru zákazníků, ale zato o ni mohou snadno přijít. 43 % lidí se po negativní zkušenosti s určitou značkou, poté, co zklame jejich očekávání, začne této značce vyhýbat. Když lidé měli přirovnat kontakt s odděleními zákaznickými služeb k nějakému jinému zážitku, nejčastěji volili zážitky nepříjemné – včetně návštěvy zubaře. K tomuto závěru dospěl průzkum podniknutý společností Oracle.
Každý zákazník má ovšem jiné požadavky a lidé oceňují, pokud firmy dokáží zákaznickou zkušenost (customer experience, CX) přizpůsobit na míru konkrétním lidem, personalizovat ji. Jinak je obtížné nákupní chování ovlivnit a jak ukazuje provedená studie, mnohé často používané marketingové prostředky nejsou ve skutečnosti příliš účinné. Z průzkumu dále vyplývá, že lidé aktuálně nemají rádi komunikaci s chatboty a nedůvěřují ani automatizovanému doporučování dalších produktů.

S prodejci bylo podle studie nespokojeno 82 % respondentů, z toho 78 % speciálně se službami určenými zákazníkům. Lidé na základě těchto svých zkušenosti a pocitů jednají. 43 % zklamaných zákazníků si dává příslušné firmy/značky na černou listinu, 34 % uvádí, že už si výrobky takové firmy nikdy nekoupí. 88 % respondentů studie informace o svých negativních nákupních zkušenostech dále sdílí, nejčastěji s přáteli a rodinnými příslušníky (59 %). Pouze 35 % kontaktuje prodejce a dává jim ještě šanci. Když lidé měli přirovnat kontakt s odděleními zákaznickými služeb k nějakému jinému zážitku, nejčastěji volili zážitky nepříjemné – včetně návštěvy zubaře (18 %).

Pro firmy je velice obtížné nákupní chování spotřebitelů ovlivňovat, lidé nevěří celebritám, influencerům či politikům, ale ani reklamě nebo sociálním médiím. Za důvěryhodný zdroj pro doporučení nákupu produktů určitě značky považují pouze členy rodiny (77 %) a své přátele (75 %). Na doporučení kolegů ze zaměstnání dá 38 % respondentů.

Blogeři/infuenceři ovlivní jen 14 % lidí, politici 2 %, celebrity 7 % a 12 % se nechá ovlivnit při on-line kontaktu se zaměstnanci příslušné společnosti. Rovněž účinnost marketingu technologickými prostředky je omezená: 92 % respondentů nedůvěřuje různým vyskakovacím oknům a dalším reklamním formátům na webech, 89 % reklamě v hlasových službách, 81 % reklamě zobrazované na mobilních zařízeních, 84 % reklamě v počítačových hrách (generace Z je ovšem na reklamu v počítačových hrách spíše zvědavá). Pouze 23 % lidí uvádí, že se nechávají ovlivnit reklamou na sociálních médiích.

Obecně lidé nemají velkou důvěru k interakci s chatboty a dalšími platformami, kde komunikaci řídí technologie. 52 % respondentů je skeptická k automaticky generovaným nákupním doporučením a tato nedůvěra roste s věkem (80 % u lidí starších 55 let); mladší generace často uvádějí, že se těmito prostředky nenechávají ovlivnit, ale nijak jim nevadí. Lidé např. ani nechtějí, aby jim hlasoví asistenti typu Alexa a Siri při výročích rodinných příslušníků doporučovali možné dárky.

Naopak za personalizovanou nákupní zkušenost a nové zážitky při nakupování si lidé jsou ochotni připlatit, 57 % nemá problém za tímto účelem sdílet svá osobní data (zde se opět liší preference podle věkových skupin, sdílet osobní údaje je ochotno 64 % lidí z generace Z a mileniálů, ale jen 50 % lidí z generace X a 35 % lidí starších 55 let). 41 % spotřebitelů a skoro polovina lidí z generace mileniálů (47 %) si za vynikající zákaznickou zkušenost je ochotno připlatit až 20 % ceny. 42 % respondentů studie raději nakupuje u společností, které se snaží nabízet nové způsoby, jimiž lze jejich produkty a služby vyzkoušet. Tento faktor je zvlášť významný pro generaci Z (58 %) a mileniály (56 %). Celkově ovšem pouze 15 % zákazníků věří, že jim dodavatelé opravdu zajistí personalizované interakce na základě jejich preferencí.

Mezi hlavními požadavky respondentů byla v rámci průzkumu zmiňována flexibilita, možnost odebírat produkty a služby podle jejich přání a stejně tak možnost jednoduše vracet/odhlašovat takové produkty a služby, které jim nevyhovují. 66 % chce mít možnost vracet produkty a služby zdarma, 64 % získat v případě nespokojenosti s produktem/službou finanční kompenzaci. Lidé jsou ochotni si předplácet i služby spojené s dodáváním digitálního obsahu, včetně televize/filmů. I zde popularita těchto služeb závisí na věku spotřebitelů (využívá 80 % lidí z generace Z ve srovnání s 40 % lidmi staršími 55 let). Flexibilita se týká i způsobů, kdy lidé zboží nakupují: 17 % nakupuje, zatímco stojí v obchodě frontu na jiný nákup, 9 % nakupuje během pracovních jednání, 9 % z auta, 6 % dokonce během schůzek a 4 % ve sprše.

Firmy často pro získání renomé používají prostředky, které jsou jen málo účinné. Pouze 15 % respondentů zajímá prezentace dodavatelů na sociálních sítích, jen 9 % se dá ovlivnit tím, zda se firma nějak angažuje v sociálních nebo ekologických otázkách, jen 4 % zákazníků v tomto ohledu zajímá politika. Mnohem důležitější je fungování firmy směrem k zákazníkům.

Rubriky: ByznysEkomerceInternetPodnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

13. 7. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

12. 7. 2025
Zprávičky

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

12. 7. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

11. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

ČTK
13. 7. 2025

Společnost SpaceX podnikatele Elona Muska investuje dvě miliardy dolarů (42 miliard Kč) do jeho

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

ČTK
12. 7. 2025

Společnost Google ze skupiny Alphabet zaplatí asi 2,4 miliardy USD (50,64 miliardy Kč) za

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

ČTK
12. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska plánuje vybrat peníze od investorů v novém kole

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Hackeři ukradli data 5,7 milionu zákazníků australských aerolinek Qantas

ČTK
11. 7. 2025

Hackeři v rámci rozsáhlého kybernetického útoku z minulého týdne ukradli data 5,7 milionu zákazníků

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

ČTK
11. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska představila nový model chatbota Grok 4. Ten má

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok, údaje občanů neunikly

ČTK
10. 7. 2025

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

ČTK
10. 7. 2025

Na Slovensku včera skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí v historii země. Vynesla rekordní

Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Optimize by Acer: nejnovější evoluce v oblasti podnikových záručních podmínek

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Kurzové rozpětí

PHPTriad

Click fraud

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.