7 kroků pro přípravu reaktivační kampaně podle Clickz.com

12. červenec 2012 07:12 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Existuje mnoho způsobů, jak reaktivovat kampaň. Následující rady podle serveru Clickz.com vás dobře připraví na její spuštění.

Nejdříve se rozhodněte, koho chcete znovu reaktivovat. Pokud někdo od vás nakoupil před čtyřmi roky a vy mu teď pošlete e-mail, je to samozřejmě příliš pozdě. Musíte spustit různé varianty kampaně, pokud se chcete zaměřit na několik cílových skupin.

  1. Co je váš cíl? Vaším cílem může být to, že bývalí zákazníci od vás budou nakupovat znovu, obnoví předplatné nebo se jinak vrátí k vaší společnosti. Máte také konkrétnější cíle? Možná budete chtít zavést novou produktovou řadu, představit nového manažera nebo prodat další produkt k produktu, který už zákazník vlastní (nebo další službu ke službě, kterou už od vás využívá).

  2. Proč tito zákazníci odešli? Na rozdíl od běžné marketingové kampaně musíte pochopit, proč od vás zákazníci odešli. Nelíbily se jim vaše výrobky? Jste příliš drazí? Neměli jste ten správný obsah, který by je udržel v zorném poli zájmu? Pokud znáte důvody, proč tito zákazníci odešli, umožní vám to vytvořit zprávu, která tento problém konkrétně řeší.

  3. Jaká je segmentace vašich zákazníků? Pokud můžete své zákazníky rozdělit do zákaznických skupin podle osobností nebo nákupních zvyklostí, můžete provést kampaň mnohem účinněji. Pravidla jsou zde stejná jako při jakémkoliv jiném přímém marketingu: hlavně neodesílat masový e-mail ve stylu „Chceme vás zpět“. Místo toho použijte všechny informace, které o klientovi máte, abyste vytvořili e-mail, který je přesně zaměřen na jeho potřeby a požadavky.

  4. Proveďte test nabídek. Je dobré nabídnout zákazníkům reaktivační slevový kód. Protože tito zákazníci byli stejně „mrtví“, ve skutečnosti nic neztratíte, když jim nabídnete reaktivační slevu. Ukážete zákazníkům, že nová nabídka dostatečně splní jejich potřebu. Udělejte test a vytvořte slevy jen pro určité procento zákazníků, ne pro všechny zákazníky stejně. Budete vidět, jak se tito zákazníci chovají v porovnání s těmi, kteří nedostali žádnou slevovou nabídku.

  5. Soustřeďte se na obsah. Místo slov „Chceme vás zpátky, tady je sleva 15 %“, udělejte nabídku. Ukažte vašim zákazníkům, že jim rozumíte. Pokud tito zákazníci kupovali například videohry, informujte je o všech novinkách, které se staly od doby, kdy na vašich stránkách byli naposledy. Pokud máte stránku, kde se předplácí obsah webu, zvýrazněte nový obsah, který jste přidali na web od té doby, kdy tito zákazníci byli naposledy jeho členy.

  6. Usnadněte zákazníkům návrat. Pokud je to už delší dobu, co od vás zákazníci odešli, určitě si nebudou pamatovat přihlašovací jména a hesla. Buď jim odešlete tyto informace (nebo alespoň přihlašovací jméno) v e-mailu nebo jim zjednodušte jejich nalezení. Pokud platnost účtu vypršela, usnadněte zákazníkům jeho obnovení bez nutnosti opětovného zadávání všech informací. Pokud nabízíte slevový kód, napište jasně, kam jej mají zákazníci vložit.

  7. Dosáhněte reaktivace různými kanály. Jsou tito zákazníci na Twitteru (a budou vás sledovat)? Pokud ano, pošlete jim přímou zprávu, nikoliv e-mail. E-mailový marketing je skvělý, ale zkuste také jiné kanály, pokud k nim máte přístup.

Na závěr - uvědomte si rozdíl mezi reaktivační kampaní a pravidelnou kampaní. Přestože výše uvedené kroky mohou být receptem pro jakoukoliv marketingovou kampaň, je zde podstatný rozdíl. Reaktivační marketing musí pochopit, jak jsou zákazníci dlouho pryč, proč odešli, jak se teď liší vaše nabídka, díky které by se teď mohli vrátit a jaká pobídka by tyto zákazníky přiměla vrátit se k vám.

Pokud nejste schopni odpovědět na otázku "Co je v naší nabídce jiného, díky čemu by se zákazníci měli vrátit?", pak přeskočte reaktivační kampaň a zaměřte se na odpověď na tuto otázku!

Zdroj: 8 Steps to Designing a Reactivation Campaign


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů

Dell představuje úložiště PowerMax

Pavel Houser , 15. červen 2018 16:14

Dell oznámil uvedení několika nových úložných a serverových produktů s podporou uceleného portfolia ...

Více 0 komentářů