• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Affiliate jako efektivní cesta nejen na zahraniční trhy

Tomáš Jirásko
26. 9. 2017
| Články

Přestože affiliate marketing úspěšně využívají velikáni jako Amazon či eBay, tak jsou v našem regionu ve využívání této marketingové disciplíny stále velké rezervy. Přitom ti největší inzerenti mají podle Vladana Hejnice, šéfa největší československé affiliate sítě VIVnetworks.com, z tohoto kanálu přes 10 % obratu. U blogerů a youtuberů nakoupí dle jeho zkušeností z prokliku 10x více lidí než v případě reklamy na velkých portálech.

Affiliate reklama je v povědomí marketérů méně než jiné kanály online marketingu. Daří se vám to měnit?

Když jsme začínali, připadali jsme si trochu jako pionýři, lidé si ťukali na čelo a nové marketingové disciplíně nevěřili. Vloni se ale přes naši affiliate síť prodalo zboží v hodnotě více než 1,5 miliardy korun, což je slušný důkaz toho, že Češi i Slováci začali přínos affiliate marketingu chápat. Ročně rosteme o nějakých 40-50 procent, což je dvakrát rychleji, než jaký je růst e-commerce v ČR i SR, ovšem pořád narážíme na to, že mnohé e-shopy nechápou, že vše není jen o tom utrácet za imprese a prokliky. A tak i dnes občas od potenciálních inzerentů slyšíme zcestný argument, že jsou tak známí, že affiliate nepotřebují, ale třeba Amazon či eBay, ti jsou známí všude a byznys jim pomáhají budovat mimo jiné i úspěšné affiliate programy.

Affiliate se nevyplatí jen velkým inzerentům. Úspěšní s ním mohou být i menší, zejména pokud mají nějaký zajímavý produkt a nabízejí zajímavé provize. Máme inzerenty, kteří dělají „jen“ stovky objednávek měsíčně, ale spolupráce se vyplácí jim i partnerům.

Působíte i mimo ČR a SR. Jakým způsobem?

Všechny trhy, na kterých působíme, obsluhujeme z našeho centra sdílených služeb v Praze. Máme zde tým odborníků, rodilých mluvčích, kteří kombinují oborové zaměření a znalost místního trhu. Model centralizace je pro nás i inzerenty skutečným přínosem, tým totiž lépe spolupracuje a komunikuje, což vede k lepším službám pro inzerenty, kteří navíc mají možnost setkávat se se zástupci více zemí v jednom místě a jeden čas. Protože expandujeme, neustále do našeho pražského centra nabíráme nové kolegy, ve velkém počtu případů jde o cizince, rodilé mluvčí.

Hodně aktivní jsme v Polsku, kde máme obchodníka v Krakově, působíme také v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a zemích bývalé Jugoslávie. Právě v Polsku se snažíme růst nejvíce, odhadem jsme na tamním trhu číslo tři s odstupem za prvními dvěma konkurenty, kteří zde fungují již 6-8 let, zatímco my jsme v Polsku dva roky.

Některým klientům, jako například společnosti Notino, spravujeme affiliate program i v zemích, kde má svoje vlastní pobočky CJ, třeba v Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku, USA a řadě menších zemí. Na německém trhu zastupujeme aktuálně 7 klientů. CJ exkluzivně zastupujeme v regionu střední a východní Evropy, kde vlastní pobočky nemají, a naopak pro klienty z tohoto regionu umíme zajistit expanzi do zemí, kde je CJ a my ne, včetně USA. Na tomto trhu má CJ 80 % trhu, ovšem programy spravuje jen malému počtu klientů, a to především skutečně velkým firmám. My oslovujeme ten zbytek, tedy firmy, které mají u CJ affiliate program, ale starají se o něj sami. Podobně jako na jiných trzích jim nabízíme, že jim za měsíční poplatek budeme program spravovat, že se budeme starat o komunikaci, bonusové programy a akce, akvizici nových partnerů a podobně. Máme v zámoří i kolegu, který vše vyjedná a následně předá našemu centru sdílených služeb.

Můžete porovnat affiliate s jinými kanály online marketingu?

Jak jsem již zmínil, v našem regionu jsou stále ve využívání affiliate marketingu velké rezervy, a to i přesto, že ti největší inzerenti mají z tohoto kanálu přes 10 % obratu. Nedokážu ovšem říct, kolik e-shopy celkově utrácí za marketing a kolik z toho činí affiliate. S inzerenty se bavíme o tom, kolik jim generujeme objednávek, ne kolik jim utratíme z rozpočtu. Hlavními konkurenty našich partnerů, tedy například blogerů a youtuberů, jsou PPC, tedy Sklik a Adwords. Velcí vydavatelé přinášejí e-shopům sice relativně velký zásah díky velkému počtu impresí, ale dosahují hodně malých konverzí, protože je reklama jen minimálně spojena s obsahem. A to je právě u našich partnerů obráceně, u nich nakoupí z prokliku 10x více lidí než je běžné u velkých vydavatelů.

A jak si stojí affiliate proti srovnávačům?

Podle dostupných informací z trhu jsou srovnávače pro e-shopy nutné zlo. Mají poměrně velkou návštěvnost a solidní konverze, pro online obchody je to de facto nejkonverznější návštěvnost. Ale prokliky se zdražují a firmy řeší, zda se od tohoto zdroje odstřihnout či ne. Dělali jsme si testování a kalkulace, ze kterých vyplynulo, že kdyby srovnávače přešly čistě na provizní model, tak by se ukázalo, že je inzerenti přeplácejí cca o třetinu. E-shopy se tedy musí snažit zákazníky získané přes srovnávač udržet, aby u nich dál nakupovali napřímo. A k tomu jim může dopomoci nejlevnější online marketingový kanál, a sice vlastní e-mailingové kampaně.

Má affiliate i nějaká omezení či nevýhody?

Nevýhodou affiliate je, že není tak jednoduché zajistit inzerentovi okamžitý a velký zásah, v krátké době to umí vlastně pouze kuponové weby a cashbacky, pokud rozešlou e-mailing s akcí či kupónem. Takže v takových případech může být z pohledu inzerenta lepší nakupovat ve velkém objemu imprese a prokliky. Affiliate má postupný náběh a jeho vývoj je predikovatelný – pokud my rosteme o 40 %, tak inzerenti mohou počítat s takovým růstem také a přizpůsobit tomu svoje plány a rozpočty.

Jak vypadá trh affiliate reklamy v ČR a SR?

Když se podíváme na konkurenci na českém a slovenském affiliate trhu, tak kromě nás tu žádná jiná světová platforma nemá zastoupení. Jeden z největších evropských hráčů Awin má zastoupení pro východní Evropu v Berlíně v anglickém jazyce. Z Československé e-commerce tam není zapojen jediný významný hráč. Největší společnosti česko-slovenské e-commerce, kromě e-shopů Alza a Invia, které si software na affiliate program naprogramovali vlastními silami, je drtivá většina firem v síti VIVnetworks.com. VIVnetworks.com těží z několika předností: využíváme světovou technologii číslo jedna, máme perfektní znalost lokálního e-commerce trhu jak v Čechách tak na Slovensku a v neposlední řadě jsme nezávislá společnost, která je garantem funkčnosti a poctivosti affiliate sítě. Garantujeme kredibilitu a podvody tvrdě postihujeme. Nekonkurujeme svým affiliate partnerům, protože nemáme žádné vlastní webové projekty což považujeme za střed zájmů.

Celkem zaujímáme zhruba 80 % trhu v ČR a SK. Dohromady máme ve 20 zemích přes 300 inzerentů a řádově desetitisíce partnerů. K těmto číslům jsme se propracovali od roku 2009, od roku 2010 pak máme od CJ exkluzivitu pro celý CEE region. Nutno podotknout, že bez inzerentů by nebyli partneři a bez partnerů by nebyly affiliate programy inzerentů. Pouze, když máte velké a zajímavé inzerenty, máte i výkonné partnery, kteří se podílejí na jejich propagaci a byznysu.

Rubriky: ByznysČeské ITEkomerceTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí
Články

Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí

25. 11. 2025
Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací
Zprávičky

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

25. 11. 2025
GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků
Články

GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků

24. 11. 2025
Zprávičky

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

24. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Výrobci počítačů Lenovo klesl čtvrtletní zisk o pět procent, tržby byly rekordní

ČTK
21. 11. 2025

Čínské společnosti Lenovo, která je největším výrobcem počítačů na světě, ve druhém finančním čtvrtletí

Tiskové zprávy

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Hlavní sezóna kyberzločinců začala: na co si dát v souvislosti s Black Friday a předvánočními online nákupy pozor?

HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

RÚIAN

Back office administrator

Modulation

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.