• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

ABSL: kontaktní centra zrychlují řešení zákaznických požadavků s pomocí automatizace

Pavel Houser
23. 11. 2017
| Tiskové zprávy

Chatbot Laura centra expertních zákaznických služeb BlueLink International obsluhuje zákazníky, kteří kontaktují leteckou společnost Transavia prostřednictvím textových zpráv.

Automatizace ovládla centra podnikových služeb v ČR. Softwaroví roboti dokáží rychleji a efektivněji zpracovávat požadavky svých zákazníků, a proto se inovacím v této oblasti věnují již tři čtvrtiny českých center. Hlavním přínosem je vedle úspor i vyšší spokojenost zákazníků – nemusí například dlouze čekat na telefonu, než na ně „přijde řada“. Příkladem může být oceněný projekt společnosti BlueLink, který přinesl zrychlení vyřizování zákaznických požadavků až o 60 %.

Softwaroví roboti dnes již dokáží běžně pracovat s aktuálními daty i aplikacemi, reagovat na události a bez zásahu člověka zpracovávat transakce, vytvářet reporty a komunikovat s dalšími systémy. Roboti vybavení umělou inteligencí a technologiemi natural language processing však zvládají i daleko sofistikovanější úkoly, například vyřídit e-mailový dotaz na fakturu. Robot v takovém případě e-mail přijme, pochopí základní sdělení, připojí se do účetního systému, zjistí příslušnou informaci a pošle ji zpět klientovi.

Chatboty – na druhé straně sluchátka robot

Na stejném principu fungují i chatboty, které dokáží zastoupit operátory v kontaktních centrech a dle odhadů ABSL do 5-10 let zvládnou 90 % veškerého provozu center zákaznické podpory. „Chatboty dnes běžně dokážou poskytovat základní informace anebo vyhledávat v nabídkách. Je jen otázkou blízké budoucnosti, kdy budou schopny komunikovat v mluvené formě tak, že člověk ani nepozná, že hovoří s robotem,“ objasnil Jonathan Appleton, ředitel ABSL, s tím, že dnes nejčastěji chatboty se zákazníky komunikují v psané formě, například prostřednictvím chatu či krátkých zpráv.

Ocenění pro Lauru společnosti BlueLink International

Inovace s využitím robotické automatizace jsou v současnosti v centru zájmu center podnikových služeb. S nejzajímavějším projektem za uplynulý rok přišla společnost BlueLink International, která úspěšně vyvinula a uvedla do provozu chatbot Laura. „Laura si získala velkou popularitu mezi zákazníky, a proto byla odbornou porotou zvolena za výherce ocenění ABSL Diamonds v kategorii Business Innovation,“ informoval Jonathan Appleton a dodal: „Osobně velmi oceňuji jak nepopiratelný přínos Laury v podobě výrazného zrychlení a vyřizování zákaznických dotazů, tak i skutečnost, že se do projektu s velkou chutí zapojili samotní zaměstnanci společnosti.“

Umělá inteligence na letišti
Chatbot Laura centra expertních zákaznických služeb BlueLink International obsluhuje zákazníky, kteří kontaktují leteckou společnost Transavia prostřednictvím textových zpráv. Zpracovává přitom dotazy z různých tematických oblastí; od rezervace letenek přes případná zpoždění, cestovní dokumenty či zavazadla až po stížnosti. Pokud si je dostatečně jistá, že pochopila zákazníkův požadavek, vyhledá potřebné informace ve znalostní bázi a v externích systémech a poskládá je do odpovědi. Pokud je na pochybách, přenechá konverzaci expertům.

„V segmentu letecké přepravy často dochází, například kvůli extrémnímu počasí anebo bezpečnostním incidentům, k tzv. špičkám v provozu, během kterých několikanásobně narůstá počet zákazníků oslovujících naše kontaktní centrum. Alternativou k mnohdy přetíženým telefonním linkám se stává tzv. instant messaging, tedy online aplikace umožňující okamžitou zpětnou vazbu formou krátkých textových zpráv např. přes Facebook Messanger, Skype či WhatsApp. Právě instant messaging je ideální oblast pro uplatnění chobotů, navíc jde o stále oblíbenější komunikační kanál mladé generace,“ vysvětlila Simona Benešová, ředitelka pro transformaci ve společnosti BlueLink International.

S myšlenkou využití umělé inteligence neboli tzv. chatbota přišli samotní zaměstnanci společnosti BlueLink, kteří Lauru také kompletně vyvinuli, a to s pomocí na trhu volně dostupných komponentů. „Laura se narodila v dubnu 2017, jen 8 měsíců poté, co s myšlenkou na její realizaci přišel šéf našeho vývojářského týmu Marek Růžička. Ten měl také tu čest chatbot pojmenovat – poté, co je v soukromí tatínkem čtyř synů, se stal hrdým otcem virtuální dcery. Ta neustále roste a učí se novým jazykům i dovednostem,“ vylíčila Simona Benešová s tím, že momentálně Laura podporuje konverzaci v holandštině, francouzštině a angličtině a zvládá zpracovat zhruba 27 různých oblastí dotazů zákazníků. Jejím velkým přínosem je i to, že v době špiček optimalizuje distribuci požadavků tak, aby ty, které se týkají aktuálního problému, byly vyřízeny přednostně.

„Laura rozhodně nenahradí veškerou práci našich operátorů ani expertů, stala se však optimálním nástrojem pro zkvalitnění a zrychlení zákaznické služby a pomohla rozšířit možnosti a zvýšit komfort našich operátorů. Myslím, že tato inovace do světa kontaktních center v každém případě patří a věříme, že naše aktivita inspiruje i další firmy z oboru,“ doplnila Simona Benešová.

Související příspěvky

Články

Firmy kvůli nejistotě vyvolané americkými cly snižují plánované investice do IT

27. 6. 2025
QNAP uvádí na trh 8portový switch QSW-1000 Full 2,5GbE Multi-Gig
Tiskové zprávy

QNAP uvádí na trh 8portový switch QSW-1000 Full 2,5GbE Multi-Gig

26. 6. 2025
Lenovo na český trh uvádí Chromebook Plus (14″, 10) s novou generací hybridní AI
Tiskové zprávy

Lenovo na český trh uvádí Chromebook Plus (14″, 10) s novou generací hybridní AI

26. 6. 2025
Jak nakupovat – nebo prodávat – data
Články

Jak zajistit důvěru a bezpečnost při zavádění agentní AI

26. 6. 2025

Zprávičky

Vodafone a Nokia v běžném provozu otestovali technologii 25G PON

Vodafone a Nokia v běžném provozu otestovali technologii 25G PON

Redakce
26. 6. 2025

Vodafone v pražské PLAYzone Areně provedl první živé demo připojení technologií 25G PON v České republice,

Elektronické náramky hlídaly v prvním roce provozu 183 lidí, hlavně domácí vězně

ČTK
26. 6. 2025

Elektronické náramky hlídaly za první rok fungování nového monitorovacího systému celkem 183 lidí. Aktuálně

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Telekomunikační úřad připravuje kroky k naplnění evropského nařízení DSA

ČTK
25. 6. 2025

Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který je pověřen rolí národního koordinátora digitálních služeb, připravuje některé

Logistická centra Amazonu v ČR loni zvýšila tržby o 805 mil. Kč na 6,4 mld. Kč

ČTK
25. 6. 2025

Společnost Amazon Logistic Prague, která v Dobrovízi u Prahy a Kojetíně na Přerovsku provozuje

Nástroje generativní AI vědomě nepoužívají tři pětiny Čechů a Slováků

ČTK
25. 6. 2025

Téměř tři pětiny lidí v Česku a na Slovensku vědomě nepoužívají nástroje generativní umělé

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Nizozemská vláda uvedla, že v zemi před summitem NATO zaútočili proruští hackeři

ČTK
24. 6. 2025

Proruští hackeři dnes provedli sérii kybernetických útoků na několik obcí a organizací spojených se

Dell Pro Premium 13 a 14: Ultralehké notebooky pro náročnou práci na cestách

Dell Pro Premium 13 a 14: Ultralehké notebooky pro náročnou práci na cestách

Pavel Houser
24. 6. 2025

Na český trh dorazily nejnovější modely manažerských notebooků od společnosti Dell Technologies, které v sobě

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

DeepSeek pomáhá Číně a obchází americký zákaz čipů, tvrdí americký činitel

ČTK
24. 6. 2025

Čínský technologický start-up DeepSeek, který se zabývá umělou inteligencí (AI), pomáhá Číně při jejích

Tiskové zprávy

QNAP uvádí na trh 8portový switch QSW-1000 Full 2,5GbE Multi-Gig

Lenovo na český trh uvádí Chromebook Plus (14″, 10) s novou generací hybridní AI

HPE mění podobu hybridního IT s pomocí GreenLake Intelligence

Live streaming sportů trhá rekordy v internetovém provozu a mění pravidla hry pro poskytovatele sítí

Hračky z 3D tiskáren se těší vzrůstající oblibě u dětí, dva ze tří výrobců ale neověřují bezpečnost hraček

Češi státu v kyberbezpečnosti nevěří, přesto je Česko lídrem EU

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Finanční ředitel

HRM

7-Zip

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Odhalili molekulárního dvojitého agenta v buněčné komunikaci
  • První snímky vzdálených galaxií z nové observatoře Very C. Rubin v pražském Planetáriu
  • Odběr krve může odhalit selhání léčby rakoviny prostaty

RSS AbcLinuxu RSS

  • Rust 1.88.0
  • Tails 6.17
  • Ubuntu 25.10 (Questing Quokka) Snapshot 2

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.