• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Zonky udává trend v komunikaci se zákazníky

ITBiz.cz
22. 3. 2019
| Články

Veškerou zákaznickou komunikaci a procesy řídí finanční organizace Zonky v cloudovém řešení pro řízení firemních procesů a komunikace se zákazníkem od Salesforce – světové jedničky na poli technologií.
Zonky je prvním fintechem v ČR, který využívá (nejen) CRM Salesforce v největší možné míře a řídí tak jedním systémem celý zákaznický cyklus.

Požadavek na řešení

Investicí do této technologie Zonky podporuje svůj budoucí růst a cíl dosáhnout 10 % trhu se spotřebitelskými úvěry. Dá se říci, že k tomu využívá nejlepší technologii pro komunikaci se zákazníkem (CRM) na světě.

S tím, jak počet zákazníků Zonky raketově roste, objem informací o nich se jí také zvětšuje. Proto se služba rozhodla všechny zákaznické informace sjednotit do jednoho komplexního systému. To na jedné straně umožní automatizovat a zrychlit komunikaci se zákazníkem při vstupu do služby, a na druhé straně zautomatizuje přidělování a řešení zákaznických požadavků a systematizuje práci oddělení zákaznické péče. Z toho profituje nejen služba, ale především zákazníci.

Aby služba dosáhla svého cíle získat oněch 10 % trhu, musí se stejným počtem zaměstnanců obsloužit stále větší počet zákazníků a zároveň si zachovat zákaznickou spokojenost. Proto investuje do technologií, které to umožňují.

Výběr systému

„Rozhodli jsme se pro takovou technologii, která zlepšuje nejen komunikaci se zákazníkem, ale v podstatě spolupráci napříč celou firmou,“ říká k výběru softwaru ředitel služby Pavel Novák a dodává: „Technologie Salesforce nám zajistí vždy aktuální a přesné informace o zákaznících na jednom místě. Díky tomu dokážeme vyřešit jejich požadavky mnohem rychleji.“

Nasazení technologie

Daniel Urminský, Isobar

Daniel Urminský, Isobar

„Zonky je krásným příkladem toho, že implementace řešení napříč odděleními přináší okamžité benefity a zvýšení efektivity,“ říká Daniel Urminský, ředitel Isobar Switzeland), implementačního partnera Salesforce. „Spolupráce se Zonky byla naprosto příkladná. Management uplatňuje vizionářský přístup využití nejlepších dostupných technologií oproti řešení vyvíjenému vlastními silami. Mají tak aktuální, i do budoucna zajištěný přístup k nejnovějším inovacím, čehož by vlastním řešením nebyli nikdy schopni dosáhnout,“ dodává Urminský.

„Celá implementace naprosto klíčových funkcí trvala pouze pět měsíců a všechny jsou plně v provozu. Zkušenosti a know-how na obou stranách byly klíčem úspěšné spolupráce, jako je tato,“ dodává Urminský z Isobar Switzerland.

Přínosy Salesforce pro Zonky

„Dnes je hovor se zákazníkem záležitostí sekund nebo malých jednotek minut. Pracovník vidí o zákazníkovi vše potřebné (jméno, stav jeho poptávky nebo půjčky, historii komunikace atd.) na jedné obrazovce ještě dříve, než zvedne hovor. Včas tedy ví, s kým bude mluvit, a pravděpodobně i to, v jaké záležitosti. Systém dokonce umí rozpoznat, že zákazník volá opakovaně, a rovnou ho přidělí pracovníkovi, který už se zákazníkem předtím hovořil. To napomáhá lepší zákaznické zkušenosti, zákazník je spokojený, že má svého konkrétního člověka, na kterého se může v Zonky obrátit,“ vysvětluje Daniel Červený, produktový manažer Zonky.

  • Cloudové řešení minimalizuje vstupní náklady, protože firma nenakupuje hardware, pouze pronájem služby;
  • Odpovědnost za funkčnost a dostupnost je přenesena na dodavatele služby;
  • Služba v cloudu roste s tím, jak roste zákazník – umožňuje škálování, využívá poslední aktualizace a funkcionality;
  • Dříve zákazník čekal na odpověď na e-mail třeba do druhého dne, teď je to v průměru do pěti minut;
  • Reakci na dodání potřebných dokumentů dostane zákazník okamžitě, dříve zbytečně volal kvůli tomu, jestli do Zonky dorazily.

Ušetřené kapacity dnes lze využít pro vývoj nových zákaznických služeb a neztrácet čas vývojem CRM systému, který už existuje.

Salesforce umí nejen CRM

Salesforce je systém původně vyvíjený jako cloudový CRM. Po rozšíření o další moduly (presales, servis, marketing), však už umožňuje mnohem více. Například identifikovat podezřelé klienty, usnadňuje zákaznický servis, zachycuje informace o tom, proč zákazníci nejčastěji volají. Tyto informace jsou nepostradatelné pro marketingové a produktové oddělení. Za krátkou dobu svého užívání detekuje, že nejvíce příchozích hovorů na zelenou linku Zonky, téměř 80 %, je z důvodu poptávky po půjčce, a z toho 20 % hovorů se týká pouze dodání dokladů. Dalších 15 % hovorů je od stávajících zákazníků ohledně jejich půjčky.

Výhledy do budoucna

„V budoucnu nám systém díky umělé inteligenci umožní doporučit, jaký typ komunikace je pro zákazníka vhodný. Systém vyhodnotí, že pokud například zákazník pracuje u stroje, pravděpodobně u sebe nebude mít telefon, a proto doporučí volat ve večerních hodinách. Takovou inovaci, pokud vím, v ČR nikdo nevyužívá,“ dodává Pavel Novák.

Zonky je největší česká fintech společnost, která chce letos expandovat do zahraničí. Zonky.cz je služba P2P, která díky moderním technologiím umožňuje levnější půjčování a výhodnější investování peněz. Služba zprostředkovává půjčky mezi lidmi online, nepotřebuje tak složitý aparát poboček a úředníků jako banky. Zákazník díky tomu neplatí za zbytečné náklady institucí. Zonky je člen finanční skupiny PPF. Ředitelem je od dubna 2017 Pavel Novák.

Švýcarská společnost Isobar Switzerland s českým sídlem v Praze a vývojovým centrem v Brně má jeden z nejzkušenějších týmů na CRM a marketingovou automatizaci v regionu. Nabízí služby v oblasti CRM, digitalizace a implementace digitálních nástrojů a patří mezi nejvýznamnější partnery světové jedničky v CRM, amerického giganta Salesforce. Mezi její zákazníky se řadí významné finanční instituce, obchodní společnosti i výrobní podniky. Kromě České republiky a Švýcarska působí také v Portugalsku, celkově má firma k dispozici více než 700 expertů na digitální technologie.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudEkomerceInternetPodnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!
Zprávičky

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

8. 10. 2025
Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí
Články

Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí

8. 10. 2025
Zprávičky

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

8. 10. 2025
Zprávičky

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

7. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

AMD uzavřela smlouvu o dodávkách čipů pro OpenAI, ta získá předkupní právo

ČTK
6. 10. 2025

Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých

Ocenění start-upů zaměřených na AI často neodpovídá tržbám

ČTK
6. 10. 2025

Start-upy zaměřené na umělou inteligenci (AI) přitahují rekordní investice od firem rizikového kapitálu. Někteří

Tiskové zprávy

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Studie Sophos: 3 ze 4 odborníků v kyberbezpečnosti trpí vyhořením

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Screengrab!

Zájmové skupiny

FRAND

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.