• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Petr Ondrášek: Internet není hrobařem veletrhů

itbiz
7. 10. 2007
| Články
Klic

Veletrhy Invex a Digitex budou letos nově prodlouženy až do soboty. Pořadatelé si od tohoto kroku slibují zvýšení návštěvnosti. Odborná část láká manažery na tematické přednášky a konference. Podle výzkumu mezi řediteli a manažery informatiky však význam veletrhů každým rokem klesá. Jako zdroj nejdůležitějších informací pro rozhodování je používá jen 39 procent z nich. Mají tedy podobné akce smysl? Nejen na tyto otázky odpovídá Petr Ondrášek, ředitel projektu Invex a Digitex.

Petr Ondrášek
Petr Ondrášek

Podle výzkumu Computerworldu využívá jako nejdůležitější zdroj informací pro rozhodování o nasazení IT celkem 82 % IT manažerů Internet a 71 % respondentů odborný tisk. Veletrhy využívají manažeři jako zdroj informací jen v 39 procentech. Proč si myslíte, že od roku 2004 dochází k tomuto poklesu a bude možné tento trend nějak zastavit?

Už je tomu 10 let a INVEX se rozrostl o DIGITEX a návštěvnost přesahuje stotisícovou hranici. To je myslím jasná odpověď na to, co si firmy a návštěvníci myslí o tom, zda má smysl účast na setkáních, jednáních a konferencích a prezentované výrobky a služby spatřit a vyzkoušet naživo.

Nechceme soupeřit s odbornými weby, máme jinou úlohu. Je hezké si přečíst na Internetu o největší plazmové obrazovce, ale není nad to ji v reálu vidět. Je hezké si přečíst o nejdražším stereosystému světa, ale není nad to jej slyšet. Je hezké teoreticky srovnávat 40 digitálních zrcadlovek, ale není nad to si je vzít všechny do ruky, vyfotit stejnou scénu, fotky vytisknout a na místě porovnat.

Veletrh je o zážitcích, o fyzickém kontaktu. Nejen se zbožím a službami, ale i s lidmi. Právě v době vysoké inflace informací je rostoucím úkolem veletrhu dávat lidi dohromady. Mýtus, že Internet je hrobařem veletrhů, byl populární před pěti, sedmi lety. Ale dnes je více než zřejmé, že tomu tak není a stejně jako třeba tištěná média našim návštěvníkům významně pomáhá k edukaci a orientaci.

Již zmíněná studie ovšem dokazuje úplně něco jiného.

Vezměte si téměř tisícovku zmonitorovaných mediálních výstupů ve dvou stovkách médií o veletrzích INVEX a DIGITEX pouze za měsíc říjen 2006. To opravdu nemohlo být jen o modelkách u expozic, ale je to dokladem, že veletrhy pořád jsou místem setkání lidí, kteří generují myšlenky, nové podněty a nové směry.

Vždy naleznete nějakou studii a určitý úhel pohledu, pod kterým dochází k poklesu, ale podstatná jsou čísla, která jsou vztažena skutečně k veletrhům, a rostoucí veletržní business v České republice dokazuje trend zcela jasný. Hodně lidí si pamatuje INVEX před deseti lety.

Mění se nějak postoj samotných vystavovatelů, které můžeme na Invexu a Digitexu vidět?

Bez jakýchkoli pochybností je nenávratně pryč zlatá doba poloviny devadesátých let – doba výstavnických experimentů, kdy byla úspěšnost firmy měřena velikostí její expozice na INVEXu. Náš obor byl příliš mladý a veletrh byl tehdy evidentně přehřátý. Pohledem na statistiky rychle zjistíte, že dnešní koncept veletrhů INVEX a DIGITEX tak dokazuje svou stabilitu.

Proč došlo k posunu termínu konání INVEXu a DIGITEXu, který nyní zasahuje i do víkendu? Nemáte obavu, že tento posun odradí odborné návštěvníky?

Posun termínu znamená také posun dvou odborných dnů na úterý a středu, čímž se především zbavujeme problematického pondělka, kdy lidé obecně neradi vyráží ven ze své firmy. Veletrhy se konají do soboty, nejedná se tedy o posun do víkendu, ale o přesah do víkendu. Takže pokud kdokoliv chce veletrh navštívit v pracovní den, může tak učinit naprosto identicky jako v minulých ročnících. Ale sobotou se nově otevíráme novým skupinám návštěvníků převážně s delší dojížďkovou vzdáleností.

Nestane se sobotní termín jen jedním z mnoha tipů na výlet pro rodiny s dětmi?

Co se týče vaší další otázky, tak my naopak doufáme, že se sobotní termín jedním z tipů na výlet pro rodiny stane. Děti a manželky představují pro DIGITEXové a částečně i INVEXové firmy nezanedbatelnou a doposud opomíjenou skupinu zákazníků a veletrh, jakým je DIGITEX, bude určitě dobré místo, kde člověk se zájmy a koníčky bude moci trávit volný čas.

Hodně lidí INVEX nenavštíví z důvodu vysokého vstupného v odborných dnech. Ve dnech pro veřejnost naopak někteří návštěvníci nemají zájem tlačit se mezi davy školáků a středoškoláků. Neuvažujete například o VIP vstupech pro zájemce, kteří před vstupem na veletrh vyplní osobní dotazník nebo pozvánkách pro významné firemní zákazníci?

Myslím, že toto je dostatečně řešeno pomocí velmi dobře fungujícího systému veletržních voucherů, které si objednávají firmy a rozesílají je svým zákazníkům. Tento systém v letošním roce získává novou komfortnější podobu s využitím ID pro snadnější přechod odborného návštěvníka přes pokladny a také snadnou registraci k vybraným doprovodným akcím.

Jako organizátoři chápeme potřebu určité regulace toku různých druhů návštěvníků jak v čase, tak prostoru, a proto chceme udržet opět dva odborné dny umožňující klidná business setkání, vystavovatelům nabízíme také pavilóny s registrovaným vstupem a v neposlední řadě mají firmy možnost účastnit se nepřeberného množství odborných a konferenčních aktivit s cíleným zvacím procesem.

Pokud srovnám loňský rok s rokem předchozím, zvýšila se výstavní plocha, ale vystavovatelů ubylo. Čekala bych, že s rozvojem IT firem se zvýší i počet vystavovatelů. Jakými způsoby je chcete přilákat zpět?

Opravdu myslíte, že tady máme nějaký rozvoj IT firem? Největší rozkvět informačních technologií a společností, které je nabízely, je již řadu let za námi. Trh se etabloval, snížily se marže. Tomu přirozeně odpovídá pokles inzerce ve všech médiích a není tajemstvím, že řada odborných IT titulů ukončila existenci a přirozeně se poměrně zmenšil i objem peněz končících na veletrhu, ačkoli se jedná o jinou kolonku rozpočtu.

Proto jsme pro společnosti, které si rozsáhlou expozici nemohou dovolit, připravili kromě možnosti organizačně a nákladově nenáročné účasti i několik desítek doprovodných tématických akcí. Objektivními skutečnostmi je ale přechod stále většího množství českých IT firem do zahraničních rukou, tedy zmenšování počtu silných hráčů jejich vzájemnými fúzemi.

Můžete nám přiblížit, jak přistupují k brněnskému veletrhu zástupci velkých firem?

Mnohdy se o korporátních investicích rozhoduje za hranicemi našeho trhu. Příležitostí pro rozvoj veletrhu je naopak návrat vnímání užitečnosti veletrhu k oslovení segmentu malého a střední podnikání, samosprávy nebo veřejného sektoru a stále většího směřování nabídky informačních technologií do domácností, které jde ruku v ruce s přibližováním produktů a služeb kmenového IT a spotřební elektroniky.

Tento trend je zřejmý zejména u velkých firem, které z veletrhu v minulých letech odešly a dnes se vracejí. Proto máme reálné důvody k optimismu v další růst veletrhů INVEX a DIGITEX také do dalších let.

Profil

Petr Ondrášek pracoval v reklamní agentuře Aetna, kde měl na starosti přípravu marketingových akcí pro české ICT firmy. Před svým nástupem do společnosti Veletrhy Brno působil v akciové společnosti Aeon jako marketingový manažer. Od roku 2003 byl tiskovým mluvčím Invexu. V roce 2005 se stal vedoucím manažerem veletrhů INVEX a DIGITEX.

Související

Mají veletrhy informačních technologií ještě smysl?
Jaký je názor českých firem na CeBIT?
Historie veletrhu CeBIT v kostce
CeBIT téměř ovládly čínské firmy
CeBIT 2007: Ulička lásky a hrající kanál
CeBIT 2007: Jak stát podporuje rumunské ICT firmy

Rubriky: ByznysInternet

Související příspěvky

Nové varianty WormGPT pohání AI modely Grok a Mixtral
Články

Legitimní webové stránky lze zneužít k manipulaci webových prohlížečů v režimu AI

25. 11. 2025
Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

25. 11. 2025
Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací
Zprávičky

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

25. 11. 2025
Zprávičky

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

24. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Dumping

Trénink

IT/EDP manager

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.