• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Čechy obtěžují zákaznické linky bez živých operátorů

Jiří Kocourek
29. 2. 2008
| Články
Operatorka

Podle průzkumu společnosti Genesys Telecommunications Laboratories frustruje české spotřebitele při komunikaci s firemními call centry nekonečné čekání na spojení. Kromě dlouhé doby do spojení s infolinkou tuzemským spotřebitelům vadí, že nemají volbu přímého rozhovoru s člověkem operátorem. Zeptali jsme se českých mobilních operátorů, jak tuto problematiku vnímají a jestli chystají nějaké změny ve svých službách.

Slečna
Zákaznické linky často zahltí volajícího velkým
výběrem různých možností. Možnost spojení
na operátora také nebývá nejrychlejší.

Dlouhé čekání na lince se nelíbilo 58,5 procentům odpovídajících. Účastníci průzkumu zaměřeného na vnímání služeb tuzemských zákaznických linek dále kritizovali nesrozumitelnost nebo chyby v menu (49,2 %), vadilo jim také vystupování a chování obsluhy call center (43,9 %), opakování již poskytnutých informací či přepojování na jiné operátory.

Neoblíbenost samoobslužných systémů zapříčinilo podle Genesys zejména jejich nevhodné užívání, které není například vhodné pro řešení složitějších dotazů. Chybné je často také nastavení, kdy dochází k nelogickému řazení voleb nebo jich je až moc, takže se v nich klient rychle ztratí. Více než polovina respondentů průzkumu pohrozila ztrátou loajality kvůli frustraci způsobené špatně nastavenými automatizovanými systémy firemních call center. Podniky v Česku proto začínají využívat služeb virtuálních operátorů. Tito „mluvící roboti“ dokáží rozpoznávat lidskou řeč nebo nabízejí možnost komunikace prostřednictvím videohovorů. Podle průzkumu by spotřebitelé takové virtuální operátory uvítali.

Martina Kemrová, tisková mluvčí operátora T-Mobile, uvedla, že operátor provádí měsíční průzkumy spokojenosti s použitými službami. K faktu, že podle průzkumu Genesys jsou zákazníci v 57 procentech nespokojeni s vymačkáváním nepřehledných voleb při komunikaci, komentovala mluvčí T-Mobile tak, že průzkumy operátora říkají něco jiného. „Spokojenost zákazníků, kteří vyřešili svůj požadavek v IVR je 125 na škále -200 až +200, tedy dokonce vyšší než u zákazníků, kteří vyřešili svůj požadavek s živými operátory,“ uvedla tisková mluvčí Martina Kemrová. Také dodala, že T-Mobile umožňuje přímé spojení s operátorem právě v případech, kdy se jedná o složitější dotazy.

Mobilní operátor Vodafone sleduje spokojenost zákazníků s call centry podrobně na měsíční bázi v rámci pravidelného monitorování spokojenosti zákazníků. Podle Miroslava Čepického z Vodafone se jak hlasová samoobsluha, tak kontakt s operátory na zákaznické lince v měsíčním bodovém hodnocení zákazníků dostávají blízko ke kladné horní hranici. U Vodafone pracuje zhruba 400 operátorů. Ti zákazníci, kteří dávají přednost kontaktu s nimi, se na operátora mohou dostat přes volbu v hlasové samoobsluze. „Velká část zákazníků ovšem dává přednost hlasovému automatu nebo internetové samoobsluze, protože tam snadno vyřeší většinu jednodušších záležitostí,“ řekl Čepický.

Test zákaznických linek Vodafone

Pro článek věnovaný reklamě v mobilních telefonech, nabízené mobilním operátorem Vodafone, jsme zjišťovali informace také na zákaznické lince. Jak náš telefonát dopadl si můžete poslechnout sami. Nejvíce informací jsme nakonec získali při osobní schůzce se zástupci firmy.

Telefónica O2 využívá k reportu spokojenosti zákazníků s call centry služeb externí společnosti AISSA. V průzkumu spokojenosti zákazníků je pět otázek týkajících se právě hodnocení IVR. Již v loňském roce řešila firma nespokojenost zákazníků s call centry upravováním IVR stromů tak, aby se zjednodušila a zrychlila cesta zákazníka na toho správného konzultanta. Jedním z klíčových projektů O2 je podle mluvčího Martina Žabky výrazně jednodušší a rychlejší IVR do poloviny roku. „Denně obsloužíme více než 40 tisíc hovorů od zákazníků z residentního segmentu, při tomto množství není reálné všechny příchozí požadavky obsloužit přímo operátorem,“ řekl mluvčí Žabka. Možnost přímého spojení s operátorem mají u O2 například zákazníci z řad podnikatelů.

Související
Komiks: jak snížit počet telefonátů

Rubriky: Telekomunikace

Související příspěvky

Zprávičky

Evropská komise chce Ukrajinu v unijní roamingové zóně bez poplatků

18. 6. 2025
Zprávičky

Operátoři loni zvýšili investice o 3,5 miliardy na 23 miliard korun

16. 6. 2025
Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let
Zprávičky

ČRa stále počítají se spuštěním 5G vysílání na mobily, není ale obchodní model

6. 6. 2025
Zprávičky

Spuštění systému varovných zpráv vyjde stát a operátory dohromady na 235 mil. Kč

19. 5. 2025

Zprávičky

Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej TikToku v USA, tentokrát o 90 dní

ČTK
18. 6. 2025

Americký prezident Donald Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej populární aplikace pro krátká videa

Trumpův chystaný chytrý telefon se podle expertů bude vyrábět v Číně

ČTK
18. 6. 2025

Chystaný chytrý telefon firmy The Trump Organization se podle expertů oslovených serverem CNBC bude

Sociální sítě se poprvé staly nejčastějším zdrojem informací v USA

ČTK
18. 6. 2025

Sociální sítě se poprvé staly komunikačním kanálem, odkud čerpalo zprávy nejvíce Američanů. Uvádí to

Evropská komise chce Ukrajinu v unijní roamingové zóně bez poplatků

ČTK
18. 6. 2025

Evropská komise (EK) navrhla, aby se Ukrajina od ledna 2026 připojila k unijní zóně

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Hackerská skupina zaútočila na banku íránských revolučních gard

ČTK
17. 6. 2025

Kybernetický útok dnes omezil provoz banky Sepah íránských revolučních gard. Systémy banky jsou spojené

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

Pavel Houser
17. 6. 2025

Společnost HP Inc. na veletrhu InfoComm 2025 představila HP Dimension with Google Beam (dříve

Vodafone pokryl sítí 5G část pražského metra

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro Operátora ICT

ČTK
17. 6. 2025

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro jím vlastněnou firmu Operátor ICT (OICT). ČTK

Německá policie vyřadila z provozu obří prodejnu drog na darknetu

ČTK
17. 6. 2025

Německá policie vyřadila z provozu velkou platformu na takzvaném darknetu, na které se prodávaly

Tiskové zprávy

Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack

Pure Storage představuje cloud pro podniková data. Zákazníkům umožní spravovat data namísto úložišť

Falešní bankéři způsobili meziročně o 41 % vyšší škody

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

GFI KerioControl 9.5: integrace VPN technologií a silnější ochrana proti zero day útokům

Novinky v Acronis Cyber Protect Cloud: přímé zálohování a archivace e-mailů v Microsoft 365

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Prodej na krátko (shorting, short selling, krátký prodej)

PRI

Tux Paint

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Astrofoto: galaxie NGC 3718
  • Vědci z ÚOCHB krotí houbu, která je smrtelně nebezpečná pro pacienty s oslabenou imunitou
  • Astronomové našli chybějící baryonovou hmotu – nachází se mezi galaxiemi

RSS AbcLinuxu RSS

  • Zed má nově v sobě integrovaný debugger
  • Vývoj renderovacího jádra Servo (06/2025)
  • X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.