
Podle aktuálně zveřejněných výsledků měření Navrcholu.cz spojení dříve konkurenčních portálů Atlas.cz a Centrum.cz nepředstavuje výraznou konkurenci v oblasti vyhledávání pro stávající českou vyhledávací jedničku. Dominantní pozici si totiž mezi tuzemskými vyhledávači drží stále portál Seznam.cz. Podíl Seznamu v červnu letošního roku činil 62,8 % vyhledávacího trhu.
Z aktuálně prezentovaných statistik Navrcholu.cz, které je profesionálním nástrojem pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek, vychází potvrzení dominantní pozice české vyhledávací jedničky Seznam.cz.
Spojení Atlasu a Centra s negativním odrazem na podílu vyhledávání
Seznam zůstává stále nejčastěji využívaným vyhledávačem v tuzemsku. Sloučení Atlasu a Centra, které se spojily pod společnou značku Centrum Holdings, pozici nejoblíbenějšího českého vyhledávače v nejmenším neohrozilo. Statistika Navrcholu naopak poukázala na opačný trend, protože se spojení konkurenčních portálů projevilo na jejich společném podílu spíše negativně.
Podíl počtu návštěv, využívajících k vyhledávání na Internetu český Seznam, se dlouhodobě drží na téměř dvou třetinách, a to hned od prvního měření v červenci roku 2006. Za posledních osm měsíců Seznam svou pozici v žebříčku nejčastěji využívaných vyhledávačů pouze mírně upevnil. Měření Navrcholu.cz potvrdilo dlouhodobý trend dominance Seznam.cz v podílu mezi českými vyhledávači.
Nejzajímavějším posunem v tomto přehledu je tedy pravděpodobně další růst celosvětového vyhledávače Google, který poprvé v Česku dosáhl 30% zastoupení. V absolutním vyjádření vzrostl jeho podíl o necelých 1,5 procentního bodu, relativně však o téměř 4,5 %. Tento fakt se opět negativně projevil především na zastoupení malých vyhledávačů, především na spojeném Atlasu s Centrem.
Spojení těchto dvou služeb totiž očekávané zvýšení společného podílu ve vyhledávání nepřineslo. Absolutní pokles představoval sice pouze 0,8 procentního bodu, ovšem společný relativní pokles dosáhl téměř 16 %. Podobná čísla jsou vidět i u vyjádření za každý vyhledávač samostatně. Atlas s Centrem tak společně dosáhly podílu pouhých 4 procent, zatímco ještě před dvěma roky by to při sumarizaci obou vyhledávačů byl podíl dvojnásobný, tedy 8,23 %.
„Je zajímavé, jak dobře se zatím daří Seznamu odrážet postup Googlu. Ten sice postupně získává na významu, ale fakticky jen na úkor ostatních hráčů,“ komentoval situaci Daniel Gogela, vedoucí služby Navrcholu.cz.