• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Salesforce: Šesté vydání zprávy o stavu prodeje

Pavel Houser
26. 7. 2024
| Tiskové zprávy

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Salesforce, který byl včera zveřejněn v šestém vydání State of sales report, 67 % obchodních zástupců neočekává, že letos splní plán, a ještě více, 84 %, jej nesplnilo už v loňském roce. Tato čísla poukazují na značný tlak, kterému jsou prodejci vystaveni. Jedním z negativních faktorů, které vedou k těmto výsledkům, může být zaostávající produktivita. Obchodní zástupci uvádějí, že 70 % svého času tráví úkoly, které nesouvisejí s prodejem, což jim ztěžuje možnost navázání kontaktu s potenciálními zákazníky.

Máme však i dobré zprávy. K řešení těchto problémů využívá mnoho společností prediktivní a generativní AI, aby se obchodní zástupci mohli soustředit čistě na prodej a budování důvěryhodných vztahů se zákazníky. 81 % prodejních týmů už buď experimentuje s AI, nebo ji již plně implementovalo. Výsledky hovoří samy za sebe: 83 % prodejních týmů využívajících AI zaznamenalo v letošním roce nárůst tržeb oproti 66 % týmů, které AI nevyužívají.

Zpráva o stavu prodeje obsahuje také další postřehy od 5 500 prodejních profesionálů z 27 zemí a odhaluje, jak společnosti podporují růst a orientují se na přeplněném trhu.

Obchodní zástupci tvrdí, že prodej je kvůli rostoucí konkurenci náročnější

Ve většině obchodních společností růst tržeb neodpovídá firemním cílům. Odborníci na prodej říkají, že hlavními důvody jsou rostoucí požadavky zákazníků a konkurence. 57 % obchodníků tvrdí, že od loňského roku je náročnější obstát v konkurenci, a pouze 13 % tvrdí, že je to snazší
Neprodejní úkoly odvádějí obchodníky od budování vztahů se zákazníky
Konkurence není jedinou překážkou prodeje. Neprodejní úkoly, jako je administrativní práce a příprava schůzek, zabírají 70 % času obchodních zástupců. Bez času vyčleněného na kritické prodejní aktivity mají obchodní zástupci problém navázat kontakt se zákazníky.

Na tento nesoulad upozorňují především zákazníci z řad B2B kupujících. Osmdesát šest procent říká, že je pravděpodobnější, že nakoupí, když společnosti pochopí jejich cíle, ale neprodejní práce jim může stát v cestě: 59 % nákupčích říká, že obchodní zástupci nevěnují čas pochopení jedinečných problémů a cílů jejich firmy.

„V náročných prodejních podmínkách rozhodují hluboké vztahy se zákazníky,“ říká Ketan Karkhanis, EVP a GM Sales Cloud ve společnosti Salesforce. „B2B zákazníci nakupují tím pravděpodobněji, když obchodní zástupci vystupují jako důvěryhodní poradci. Příliš často však chybí hluboké znalosti o potřebách a příležitostech zákazníků nebo nejsou efektivně sdělovány. To ztěžuje budování důvěry a znemožňuje uzavírání obchodů.“
Prodejci vidí přínosy AI v přesnosti a personalizaci, i když její zavádění je problematické
V době zvýšené konkurence a nedostatku času na prodej hledá mnoho obchodních týmů podporu v umělé inteligenci. V současné době na 40 % prodejních organizací s AI experimentuje a dalších 41 % uvádí, že tuto technologii plně implementovalo do svých činností. Vzhledem k mimořádně rychlému tempu, jakým se AI vyvíjí, se samozřejmě může v budoucnu změnit fakt, zda týmy budou považovat své současné implementace umělé inteligence za dostačující a úplné.

Bez ohledu na to jsou přínosy umělé inteligence pro obchodní týmy zřejmé a stále rostou. Například 80 % obchodních zástupců pracujících v týmech využívajících AI tvrdí, že je snadné získat informace o zákaznících, které potřebují k uzavírání obchodů, zatímco v organizacích bez AI je to jen 54 %.

Na otázku, kde má umělá inteligence největší dopad, odborníci na prodej poukazují na pět klíčových oblastí:
• Kvalita a přesnost obchodních dat: Od detekce chyb až po automatickou aktualizaci záznamů o obchodech: AI může zajistit, že data budou aktuální a bez lidských chyb.
• Porozumění potřebám zákazníků: Umělá inteligence dokáže analyzovat zpětnou vazbu od zákazníků z různých zdrojů, aby zjistila jejich nálady a identifikovala oblasti potřeb ještě předtím, než obchodní zástupce předloží řešení.
• Personalizace pro zákazníky: Prodejní týmy mohou využít prediktivní analýzu předpovídat budoucí objednávku kupujícího na základě jeho předchozích nákupů, poskytovat doporučení pro upsell a další.
• Přesnost předpovědi prodeje: AI může poskytnout informace, které pomohou utvářet prodejní strategie generující příjmy: od upozornění na očekávaná rizika v pipeline až po prognózu uzavřených obchodů.
• Komunikace s potenciálními zákazníky: Týmy využívají generativní umělou inteligenci založenou na důvěryhodných údajích o zákaznících k psaní personalizovaných e-mailů potenciálním zákazníkům, což šetří čas strávený ručním vytvářením zpráv.

Úspěšnému zavedení umělé inteligence však brání některé překážky: Třetina (33 %) odborníků na prodejní operace, kteří používají AI, tvrdí, že jejich týmy nemají dostatek zdrojů nebo zaměstnanců pro podporu nové technologie, zatímco dalších 33 % uvádí jako překážku přijetí AI nedostatečné školení zaměstnanců. Problémem jsou také data – základ efektivních modelů AI. Pouze 35 % profesionálů v oblasti prodeje zcela důvěřuje přesnosti dat své organizace.

Prodejní týmy přijímají opatření k odstranění těchto překážek. Padesát tři procent prodejních týmů, které plně implementovaly umělou inteligenci, nejprve konsolidovalo svoje technologie, což pomáhá zefektivnit data. Téměř stejné množství (51 %) zavedlo další opatření pro zabezpečení dat.

„Umělá inteligence už není něco, co by se hodilo mít, je to nutnost,“ poznamenává Amber Armstrongová, CMO Sales Cloud. „Její dopad je největší, když jsou všechny nástroje v technologickém zásobníku týmu konsolidovány. Mít jedinou platformu – jako je Sales Cloud – umožňuje prodejcům využívat komplexní data pro co nejpřesnější a nejrelevantnější výstupy AI. Zároveň zefektivňuje pracovní postupy pro dosažení maximální produktivity.“

Společnosti s AI si také lépe udržují zaměstnance

Kromě přínosů pro hlavní prodejní transakce je umělá inteligence spojena s vyšší šancí na udržení zaměstnanců. Vysoká úroveň stresu může ohrozit dobu setrvání zaměstnanců na jejich pozicích, ale v týmech s AI mají obchodní zástupci 2,4x menší pravděpodobnost, že se budou cítit přepracovaní. Může to pomoci snížit předpokládanou fluktuaci zaměstnanců: Dvě třetiny obchodních zástupců využívajících AI tvrdí, že nemají v úmyslu odejít, zatímco v týmech bez AI je to jen o něco více než polovina.

Data také naznačují, že AI nenahrazuje pracovní místa prodejců, jak se někteří obávají. Právě naopak: 68 % obchodních týmů s AI v uplynulém roce zvýšilo počet zaměstnanců, zatímco v týmech bez AI to bylo 47 %.
„V éře prodeje řízeného umělou inteligencí nebylo nikdy tak důležité udržet si kvalifikované obchodní zástupce,“ říká Karkhanis. „Udržení zaměstnanců snižuje náklady na zaměstnance a školení. Investicemi do špičkových technologií AI i do neustálého rozvoje našich lidí tedy zajišťujeme, že naše týmy jsou nejen produktivnější, ale také angažovanější a oddanější, což vede k silnějším týmům a vyšším prodejům.“

Související příspěvky

Zprávičky

Německo zvažuje uvalení daně na internetové platformy

1. 6. 2025
Zprávičky

Sněmovna asi schválí zákon, který má upravit informační model staveb

1. 6. 2025
Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Informační systémy státní správy asi bude nově monitorovat vládní centrum

1. 6. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

VSZ Olomouc prověřuje kauzu bitcoinů kvůli podezření ze tří trestných činů

1. 6. 2025

Zprávičky

Německo zvažuje uvalení daně na internetové platformy

ČTK
1. 6. 2025

Německo zvažuje uvalení desetiprocentní daně na velké internetové platformy, jako jsou internetový vyhledávač Google

Sněmovna asi schválí zákon, který má upravit informační model staveb

ČTK
1. 6. 2025

Sněmovna zřejmě schválí zákon o správě informací o stavbě a vystavěném prostředí. Norma má

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Informační systémy státní správy asi bude nově monitorovat vládní centrum

ČTK
1. 6. 2025

Komunikační a informační systémy státní správy asi bude do budoucna místo ministerstva vnitra monitorovat

Kryptoměny a jejich ekonomika

VSZ Olomouc prověřuje kauzu bitcoinů kvůli podezření ze tří trestných činů

ČTK
1. 6. 2025

Vrchní státní zastupitelství (VSZ) v Olomouci prověřuje kauzu související s darem bitcoinů ministerstvu spravedlnosti

IDC: Globální odbyt osobních počítačů letos stoupne o více než 4 %

ČTK
29. 5. 2025

Celosvětový odbyt osobních počítačů se v letošním roce zvýší o 4,1 procenta na 274

Čínská DeepSeek vydala vylepšený model AI R1, zvyšuje konkurenci pro OpenAI

ČTK
29. 5. 2025

Čínský start-up DeepSeek, který se zabývá umělou inteligencí (AI), vydal aktualizaci svého modelu logického

Zisk výrobce čipů Nvidia v prvním čtvrtletí stoupl o 26 %

ČTK
29. 5. 2025

Zisk amerického výrobce čipů Nvidia v prvním čtvrtletí stoupl o 26 procent na 18,8

Zákony informatiky: Když Brooksův zákon neplatí

Bílý dům zakázal americkým firmám vyvážet software pro navrhování čipů do Číny

ČTK
29. 5. 2025

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa nařídila firmám vyvíjejícím software pro navrhování polovodičů (takzvané nástroje

Tiskové zprávy

Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

Předsednictvo SPIR obhájilo svůj mandát pro rok 2025 ve složení Michal Hanák, Michal Feix a Martin Picek

Vlastimil Turza se stane novým radním Českého telekomunikačního úřadu

Vláda schválila návrh na zajištění implementace AI Aktu, novým gestorem je MPO

Po zásahu ÚOHS upravil CETIN svá pravidla pro výběr partnerů pro rozšiřování sítí

Women in Tech Index: Co odrazuje mladé ženy od kariéry v IT a technologických oborech?

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Čvn 3
Celý den

CybernITy 2025

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

ASP.NET

Srovnávací reklama

Bit

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Blízcí příbuzní prvních eukaryot využívají světlo jinak, než se doposud myslelo
  • Banské vody ako zdroj minerálnych pigmentov
  • Sněmovna schválila léčbu psilocybinem pod lékařským dohledem

RSS AbcLinuxu RSS

  • DietPi 9.13
  • Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma (30. a 31. května 2025)
  • Alpine Linux 3.22.0

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.