• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Při zavádění umělé inteligence je klíčová integrace dat

itbiz
6. 2. 2025
| Články
Jak nakupovat – nebo prodávat – data

Data target

S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje implementovat agenty umělé inteligence v příštích dvou letech. Problémy s integrací však brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Výsledky průzkumu mezi 1 050 vedoucími pracovníky v oblasti IT v podnicích ukazují, že 95 % respondentů má problémy s integrací dat napříč systémy. Kromě toho je v rámci organizací obvykle propojeno v průměru pouze 29 % aplikací, což ovlivňuje přesnost a užitečnost agentů AI.

Výstupy agentů AI závisí na propojených datech, která umožňují komplexní pochopení kontextu a nuancí v dotazech uživatelů. Tito agenti shromažďují strukturovaná i nestrukturovaná data z různých zdrojů, včetně CRM, ERP a HCM, stejně jako e-mailů, PDF, Slacku a dalších, a používají je k rozhodování a přijímání opatření pro jakýkoli obchodní proces. Integrací svých dat, systémů a aplikací mohou organizace využít neomezenou digitální pracovní sílu s umělou inteligencí, která může autonomně jednat v rámci celého podniku a úspěšně provádět jednoduché i složité úkoly.
Jedním z takových příkladů je společnost Adecco: Adecco Group je přední HR / náborová společnost, která díky Salesforce Agentforce mění nábor a podporu uchazečů o zaměstnání. Organizace využívá MuleSoft a Data Cloud k centralizaci dat ve více než 40 systémech, což náborovým pracovníkům umožňuje využívat Agentforce k rychlejšímu zaplnění pracovní pozice a personalizaci služeb ve velkém měřítku při současném zvýšení efektivity a urychlení rozhodování.

Klíčová zjištění z 10. výroční zprávy společnosti MuleSoft Connectivity Benchmark Report
Zvýšená poptávka po IT otevírá dveře agentům s umělou inteligencí ke zvýšení efektivity a snížení nákladů
Týmy IT, které jsou již nyní zodpovědné za údržbu stávajících systémů, se snaží uspokojit novou poptávku po řešeních AI.
• Procento projektů, které nebyly dodány včas, se v roce 2024 zvýšilo na 29 % z 26 % v roce 2023.
• Navíc 86 % vedoucích pracovníků IT očekává, že pracovní zátěž v budoucnu poroste. V průměru očekávají dotázaní vedoucí pracovníci 18% nárůst projektů v letech 2024 až 2025.
• Aby uspokojili zvýšenou poptávku, utratili vedoucí IT pracovníci podniků v roce 2024 v průměru 16,9 milionu dolarů za IT zaměstnance, což představuje obrovský 61% nárůst oproti roku 2023 (odhad 10,5 milionu dolarů).
Agenti a integrační řešení s umělou inteligencí představují příležitost ke zlepšení produktivity, zvýšení efektivity a snížení nákladů tím, že budou jednat v zastoupení přetížených IT týmů.
• Většina vedoucích IT pracovníků (93 %) tvrdí, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
• Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.

Stále složitější infrastruktury brání účinnosti agentů AI
Rostoucí počet aplikací a modelů umělé inteligence používaných podniky vytváří datová sila, která mohou omezit schopnost agentů efektivně pracovat.
• V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
• Organizace dnes používají v průměru 897 aplikací.
◦ Organizace s agenty AI používají ještě více aplikací (v průměru 1 103) – o 45 % více než ty, které agenty nepoužívají (762).
• Odhadovaný počet modelů umělé inteligence používaných organizacemi se zdvojnásobil (z průměrných devíti v roce 2024 na 18 v roce 2025).
◦ Organizace, které používají agenty, využívají v průměru 22 modelů AI, zatímco ty, které agenty nepoužívají, využívají 15 modelů AI.

Rozhraní API, konektivita mohou zvýšit výkonnost IT a agentů AI
Sladěním strategií integrace a umělé inteligence mohou organizace zjednodušit a sjednotit svou datovou infrastrukturu a uvolnit plný potenciál svých dat pro efektivní využití agentů umělé inteligence. Pomocí těchto nástrojů mohou agenti přistupovat ke kritickým, pro podnik specifickým datům, aby mohli co nejlépe fungovat a rozšířit se napříč podnikem a přímo komunikovat se stávajícími systémy a automatizacemi.
• Mezi organizacemi, které mají agenty, využívají ty, které používají rozhraní API, jejich možnosti k:
◦ Zlepšení IT infrastruktury (56 %)
◦ Umožnit sdílení dat napříč týmy (49 %).
◦ Integrace různorodých systémů (46 %)
• V průměru je 50 % interních softwarových prostředků a komponent organizace k dispozici pro interní opakované použití. To je příležitost pro společnosti, aby využily svá spolehlivá data a stávající investice do rozhraní API namísto budování od nuly a vytvořily důvěryhodné agenty AI.

Rozhraní API přinášejí širší obchodní hodnotu
Vedoucí pracovníci v oblasti IT kromě toho, že umožňují agentům s umělou inteligencí přistupovat ke službám, databázím a funkcím poskytovaným aplikacemi, zdůrazňují také významnou obchodní hodnotu rozhraní API – od zvýšení efektivity až po ovlivnění příjmů.
• Organizace využívající rozhraní API uvádějí tyto hlavní výhody:
◦ Zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %).
◦ Větší angažovanost a spolupráce zaměstnanců (47 %).
◦ Větší inovace (46 %) a týmy spravující vlastní IT potřeby (46 %).
• Více než třetina (37 %) IT týmů využívá rozhraní API ke zvýšení efektivity procesu vývoje aplikací.
• Vedoucí pracovníci v oblasti IT odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).

Rubriky: Podnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň
Zprávičky

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

17. 6. 2025
CzechDreamin 2025 přilákal administrátory, vývojáře i konzultanty Salesforce z celé Evropy
Články

CzechDreamin 2025 přilákal administrátory, vývojáře i konzultanty Salesforce z celé Evropy

17. 6. 2025
Digitální revoluce v českých firmách: AI a cloud mění pravidla hry pro ERP systémy
Články

Digitální revoluce v českých firmách: AI a cloud mění pravidla hry pro ERP systémy

12. 6. 2025
Zprávičky

ČR by si v AI měla najít silné stránky, potenciál je ve zdravotnictví

12. 6. 2025

Zprávičky

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Hackerská skupina zaútočila na banku íránských revolučních gard

ČTK
17. 6. 2025

Kybernetický útok dnes omezil provoz banky Sepah íránských revolučních gard. Systémy banky jsou spojené

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

Pavel Houser
17. 6. 2025

Společnost HP Inc. na veletrhu InfoComm 2025 představila HP Dimension with Google Beam (dříve

Vodafone pokryl sítí 5G část pražského metra

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro Operátora ICT

ČTK
17. 6. 2025

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro jím vlastněnou firmu Operátor ICT (OICT). ČTK

Německá policie vyřadila z provozu obří prodejnu drog na darknetu

ČTK
17. 6. 2025

Německá policie vyřadila z provozu velkou platformu na takzvaném darknetu, na které se prodávaly

Operátoři loni zvýšili investice o 3,5 miliardy na 23 miliard korun

ČTK
16. 6. 2025

Telekomunikační firmy investovaly v loňském roce celkem 23 miliard korun, což je o 3,5

AI snižuje důležitost formálního vzdělání, říká studie PwC

ČTK
15. 6. 2025

Zavádění umělé inteligence (AI) na pracoviště výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců i tržby firem. V

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Čínská společnosti Tencent zvažuje koupi jihokorejského vývojáře Nexon

ČTK
14. 6. 2025

Čínský internetový gigant Tencent Holdings zvažuje možnost nákupu jihokorejského vývojáře her Nexon. Tencent hledá

Nvidia a Perplexity AI plánují evropské modely AI, zapojí se také Slovensko

ČTK
13. 6. 2025

Americký výrobce vyspělých polovodičů Nvidia a a start-up Perplexity AI uzavřely partnerství pro vytvoření

Tiskové zprávy

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

Novinky v Acronis Cyber Protect Cloud: přímé zálohování a archivace e-mailů v Microsoft 365

Česko si drží v některých oblastech digitalizace vedoucí postavení, v těch dosud problematických se výrazně zlepšuje

O2 zavádí do své sítě samostatné 5G jádro (5G stand alone)

AI agenti místo „noreply“ v nové platformě Salesforce

AI vyžaduje kontext i ve veřejné správě

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Stochastický rastr

Bonita

Mobilní marketing

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Mýval se bude šířit i na další území
  • Nová role známého genu: CDK12 je nezbytný pro zrání vajíček a plodnost
  • Pohlavní chromozomy mohou omezovat konflikt mezi pohlavími

RSS AbcLinuxu RSS

  • UN Open Source Week 2025
  • Git 2.50.0
  • Telegram má vazby na lidi z Kremlu. Přepněte na WhatsApp nebo Signal, radí odborníci

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.