• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Agenti AI a lidé budou společně pracovat na úspěchu u zákazníků

itbiz
28. 11. 2024
| Články

I když agenti mohou orchestrovat složité akce jménem uživatele, vyžadují konfiguraci těchto dovedností a potřebují určitou míru lidského vedení.

Umělá inteligence se rychle vyvíjí a přitahuje pozornost generálních ředitelů, technických ředitelů a CIO svou prokázanou schopností zvyšovat produktivitu práce, výkonnost zaměstnanců a zlepšování vztahů se zákazníky.
Vstupujeme do třetí vlny umělé inteligence, kde autonomní agenti AI půjdou nad rámec pouhého generování a analýzy obsahu, jako to dělali chatboti a kopiloti v první a druhé vlně, ale budou schopni uvažovat a autonomně jednat za lidské kolegy. Budou pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, aby se vypořádali s individuálními, časově náročnými úkoly s nízkou hodnotou, nebo budou spolupracovat s ostatními agenty na dokončení větších a složitějších úloh a projektů.
Například v prodeji budou komunikovat s potenciálními zákazníky, odpovídat na otázky, řešit stížnosti a plánovat schůzky na základě CRM a externích dat, což obchodníkům umožní soustředit se na budování hlubších vztahů se zákazníky. Díky dynamické konverzační samoobsluze lze AI nakonfigurovat tak, aby odpovídala na dotazy zákazníků pomocí stávající znalostní báze společností, a aby mohla automaticky řešit přístup k účtu konkrétního zákazníka. Mohou také třídit problémy s registrací a platbami a nasměrovat zákazníky k příslušným řešením.
Jednoduše řečeno, budoucnost umělé inteligence jsou agenti, a tato budoucnost je už tu. Společnosti se musí rychle připravit na implementaci AI, protože tito autonomní agenti se stanou ústředním bodem strategií organizací k zapojení zákazníků a jejich nákupních zkušenosti.
Při vzájemné spolupráci mohou tito přizpůsobitelní agenti autonomně reagovat na úkoly a uvolnit ruce lidským zaměstnancům, aby se ti mohli soustředit na práci, kterou mohou dělat pouze oni.
Na veletrhu Dreamforce společnost Salesforce představila Agentforce – průkopnickou sadu přizpůsobitelných, autonomních agentů a nástrojů, která zákazníkům usnadňuje vytvoření vlastní „agentské síly“ – revoluční krok vpřed v podnikové umělé inteligenci, který zvýší produktivitu, efektivitu a spokojenost zákazníků napříč službami, prodejem, marketingem, obchodem a dalšími odděleními. Agentforce je způsob, jakým lidé s umělou inteligencí společně řídí úspěch zákazníků, a byl navržen tak, aby každá organizace mohla rychle a snadno vytvářet, přizpůsobovat a nasazovat své vlastní agenty pomocí nástrojů s minimálním psaním kódu.

Doplňování dovedností a zajištění odpovědnosti
Skok od generativní k agentské umělé inteligenci změní způsob, jakým lidé pracují.
Navzdory snaze podniků experimentovat s umělou inteligencí a nasazovat ji si mnozí stále dělají starosti s tím, jak to dělat bezpečně, jak udržet data pod kontrolou a ujistit se, že mohou důvěřovat výstupům umělé inteligence.
Panují značné obavy, že umělá inteligence vytlačí zaměstnance nebo se stane příliš mocnou a bude pracovat v neprospěch lidí.
Agenti potřebují mantinely a musí být monitorováni, aby se ujistili, že dělají to, co mají.
Úspěch vyžaduje nejen nalezení modelů umělé inteligence nebo vytváření akcí umělé inteligence, které nejlépe vyhovují potřebám společnosti, ale také infrastrukturu a zabezpečení dat, které to umožní zodpovědně.
Neustálé audity jsou nezbytné k tomu, aby autonomní agenti umělé inteligence nesli odpovědnost, stejně jako zaměstnavatelé mohou stanovit klíčové ukazatele výkonnosti (KPI), aby udrželi lidské pracovníky na cestě k očekávaným cílům.
Agenti Salesforce AI využívají data v reálném čase k přizpůsobení se měnícím se podmínkám a pracují nezávisle v rámci přizpůsobených mantinelů organizace, což znamená, že mohou poskytovat kompletní end-to-end podporu pro dotazy zákazníků, péči o nakupující a analýzu prodejních a marketingových dat.
Je důležité přemýšlet o roli agentů v práci jako o partnerství mezi lidmi a umělou inteligencí. Doplnění dovedností a inteligence přinese lepší obchodní výsledky.
I když agenti mohou orchestrovat složité akce jménem uživatele, vyžadují konfiguraci těchto dovedností a potřebují určitou míru lidského vedení, aby mohli podávat co nejlepší výkony.
Podniky musí přivést své zaměstnance na cestu umělé inteligence. Budou potřebovat školení pro práci s autonomními agenty AI, protože potřebují kontext a onboarding podobně jako zcela noví zaměstnanci.
Stanovení směru, jasných cílů a poskytování zpětné vazby v konečném důsledku pomůže umělé inteligenci lépe trénovat svoje dovednosti.

Budoucností práce je hybridní pracovní síla
Agenti s lidmi budou společně pracovat na úspěchu u zákazníků. Taková je budoucnost umělé inteligence.
Každá společnost má více úkolů, které je třeba udělat, než jsou zdroje, které jsou k dispozici k jejich provedení. V důsledku toho zůstává mnoho úloh nevyřešeno nebo nedokončeno.
Odhaduje se, že 41 % času zaměstnanců je věnováno opakující se práci s nízkým dopadem a 65 % pracovníků v kanceláři věří, že generativní umělá inteligence jim umožní být strategičtější, uvádí zpráva Salesforce Trends in AI.
Je však nezbytné, aby agenti umělé inteligence pochopili a realizovali své rozsáhlé schopnosti správně. Je pro ně stejně důležité, ne-li více, rozpoznat svá omezení a pochopit, kdy je nezbytný lidský zásah.

Budoucností práce je hybridní pracovní síla složená z lidí s agenty, která společnostem umožní konkurovat v neustále se měnícím světě. Díky umělé inteligenci se lidé mohou soustředit na to, co je opravdu důležité: na mezilidské vztahy.

Autor: Jakub Opálka, Territory manager ze společnosti Salesforce

Rubriky: Podnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

Nové varianty WormGPT pohání AI modely Grok a Mixtral
Články

Legitimní webové stránky lze zneužít k manipulaci webových prohlížečů v režimu AI

25. 11. 2025
Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí
Články

Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí

25. 11. 2025
GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků
Články

GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků

24. 11. 2025
Zprávičky

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

24. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Kulatý stůl

Visitor

Ku Band

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.