Amazon zvažuje online poskytování video obsahu

Internetový portál Amazon by rád vstoupil do oblasti elektronické distribuce video obsahu. Konkurovat chce především oblíbené službě Netflix.


Amazon chce nově proniknout i do oblasti distribuce video obsahu.

Americká technologická společnost Amazon se snaží co nejrychleji „obsadit“ dosud velmi malý, ovšem rychle rostoucí, trh s elektronickou distribucí video obsahu. Podle dostupných informací společnost jedná s majiteli autorských práv, jako jsou televizní stanice CBS, NBC a filmové studio Time Warner, zatím však bez konkrétního výsledku. Informaci přinesla agentura Reuters s odvoláním na několik nezávislých zdrojů obeznámených se situací.

Původně úzce specializovaný prodejní portál Amazon se tak začíná rozrůstat do dalších oblastí, a zatím se zdá, že se mu celkem daří. Amazon je v současnosti jedním z nejvýznamnějších hráčů v oblasti cloud computingu, působí jako distributor knih a časopisů v digitální podobě, a slaví úspěchy i na poli elektronických čteček knih. I přes stále sílící konkurenci, nově především z oblasti stále populárnějších tabletů, si Amazon se svou čtečkou Kindle v této oblasti i nadále drží majoritní podíl, pohybující se okolo 80%.

Jakou podobu by online „videopůjčovna“ Amazonu měla mít, taktéž zatím není jasné. Firma už dnes působí jako online prodejce video obsahu, vybrané pořady si je z jejího portálu možné stáhnout za cenu 1,99 dolaru za kus. I proto lze ale očekávat obdobné komplikace, jako v případě známého výrobce Apple. Ten svůj zájem o vstup do oblasti půjčování video obsahu projevil už minulý týden, přičemž distribuce by měla probíhat pomocí multimediální služby iTunes. Jak jsme vás už informovali, podobně jako v případě Amazonu si zákazníci iTunes už dnes mohou vybraný video obsah pořídit za cenu pohybující se taktéž kolem 2 dolarů (necelých 40 Kč) za díl pořadu.

Dvojí poskytování video obsahu, tedy jeho současný prodej i „pronájem“, je ovšem trnem v oku televizních stanic a studií, které se obávají, že takový stav by nakonec vedl k poklesu jejich zisků. I proto se společnosti k původnímu návrhu ze strany Applu postavily poměrně skepticky a lze očekávat, že podobný postoj zaujmou i vůči Amazonu. Osud chystané služby tak v tuto chvíli není vůbec jistý.

Podle informací společnosti Adams Media Research dosáhly v loňském roce příjmy z obchodu s digitálním video obsahem jen na území USA celých 640 milionů dolarů (12,8 miliardy Kč). Z toho 300 milionů dolarů (necelých 6 miliard Kč) připadlo na prodej filmů, zbylých 340 milionů (6,8 miliardy Kč) pak na prodej seriálů, dokumentů a dalších pořadů.

Zájem ze strany významných technologických společností, jakými Amazon a Apple bezesporu jsou, ukazuje na rostoucí atraktivitu oblasti distribuce placeného video obsahu. Dalším důkazem je i v současnosti největší internetový portál s autorsky chráněným video obsahem, Hulu.com. Společný projekt televizních společnostní a studií CBS, NBC Universal a Time Warner staví na poskytování vybraných pořadů zcela zdarma. Příjmy pak plynou z prodeje reklamního prostoru, který je do pořadů vložen.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version