Apple dnes spouští reklamní službu iAd

Petr Švec , 01. červenec 2010 11:10 0 komentářů

Spuštěním vlastní reklamní služby vstupuje Apple do ziskové, ale také silně konkurenční oblasti mobilní reklamy. Dostane se tak do přímé konfrontace s několikanásobně větším rivalem Google.


Reklamní služba iAd společnosti Apple.

Apple představil vlastní reklamní platformu počátkem dubna, spolu s novým operačním systémem iPhone OS 4, v současnosti známějším jako iOS 4. Firma si od služby slibuje nejen další růst svých příjmů, ale také jejich diverzifikaci a uchycení se v perspektivní oblasti mobilní reklamy. iAd bude sloužit k její distribuci v rámci všech multimediálních zařízení Apple, tedy telefonu iPhone, přehrávače iPod a tabletu iPad.

V případě iAd plánuje Apple použít stejný model jako u již existujícího online obchodu s aplikacemi App Store. Většina, zhruba 70% zisku, poputuje do kapsy vývojáře aplikace, ze které bylo k reklamě přistoupeno. Zbylých 30% si pak firma nechá jako provizi. Účinnost tohoto systému ověřil již zmíněný AppStore, který v současnosti obsahuje více než 200 tisíc nejrůznějších programů určených pro systémy řady iPhone OS a iOS 4.

Oblast mobilní reklamy představuje bezesporu velmi lukrativní, a zatím také poměrně nerozdělenou, oblast. Vzhledem k významnému postavení společnosti Google v reklamní oblasti se ovšem nelze zcela ubránit myšlence, jestli se Apple nepouští na příliš tenký led. Obě společnosti spolu sice už dnes soupeří v oblasti mobilních telefonů (iOS 4 vs. OS Android) a internetových prohlížečů (Chrome vs. Safari), přičemž se zdá, že navrch začíná mít Google. Utkání se na poli mobilní reklamy ale může být pro Apple osudné. Důvodem je jednoduchý fakt, že se jedná o výsostné území Googlu. Firma z nejrůznějších forem reklamy získává až 97% všech svých příjmů, logicky se tak o žádnou oblast této oblasti trhu nehodlá s nikým dělit.

S iAd jsou ovšem už dnes spojeny problémy. V rámci zvýhodnění iAd oproti konkurenčnímu poskytovateli AdMob, za kterým nestojí nikdo jiný než Google, představil Apple počátkem června upravená pravidla pro vývojáře aplikací. Ti podle nich sice mohou vytvářet aplikace sbírající vybrané informace o uživatelích, poskytnout je ovšem mohou pouze těm reklamním agenturám, „které jsou skutečně nezávislé, tedy nejsou spojeny s výrobou mobilních zařízení, nebo operačních systémů pro ně.“ To Google, v současnosti nejvážnějšího konkurenta iAd, automaticky diskvalifikovalo. Bez cenných informací o uživateli, jeho preferenci, či aktuálním místě pobytu, je nemožné poskytovat kvalitní cílené reklamní služby.

Podrobněji se službě iAd budeme věnovat v zítřejším zvláštním článku.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů

Dell představuje úložiště PowerMax

Pavel Houser , 15. červen 2018 16:14

Dell oznámil uvedení několika nových úložných a serverových produktů s podporou uceleného portfolia ...

Více 0 komentářů

AT&T dokončila převzetí mediální firmy Time Warner

ČTK , 15. červen 2018 13:22

Očekává se, že spojení AT&T a Time Warner vyvolá vlnu fúzí. Comcast chce převzít Twenty-First Centur...

Více 0 komentářů

Po dohodě s USA čínská ZTE ztratila 3 miliardy dolarů tržní hodnoty

ČTK , 15. červen 2018 08:00

Americký zákaz před dohodou paralyzoval klíčové aktivity ZTE a firmě hrozil bankrot....

Více 0 komentářů