V posledních dvaceti letech docházelo v automobilovém průmyslu k nepřetržitému růstu výroby a ruku v ruce s tím také k doslova revolučním změnám v kvalitativním pojetí. Pomineme li větší spolehlivost, pohodlí a naopak mnohem menší spotřebu, je nejvýraznější změnou aplikace výrobků ITC.
Ještě v sedmdesátých letech, které nám připomíná úvodní obrázek, byl automobilový průmysl ryze strojírenským odvětvím navazujícím na zpracování kovů s přidruženými odvětvími (sklářský a textilní průmysl). Pokud se týče elektrotechnických součástí, jejich aplikace byla zúžena jen na baterie, osvětlení a indikace palubní přístrojů (žárovky) a elektromotorky (stěrače, větrák-topení). Hodnota výrobků elektrotechnických oborů na celkové hodnotě celého automobilu činila v průměru 5 – 7 %. K tomu lze dodat, že v té době ještě nelze hovořit o ITC  Industries ( Information Technology Industries), ale jen o elektrotechnickém průmyslu, který dnes již v původním smyslu slova neexistuje. Dnes budeme hovořit o výrobě ITC Industries, respektive o „hardware a software“ pro AP.
Statistiky o celosvětové výrobě automobilů uvádějí, že kolem roku 1990 se vyrobilo celosvětově cca 50 mil. aut všech typů, v roce 2000 cca 60 mil. aut a v roce 2010 již řádově 80 mil. jednotek. Z těchto faktů je zřetelné, že výroba neustále stoupá aritmetickou řadou, i když z hlediska výrobní kapacity (přesun výrob do jiných států) i odbytu (nové trhy, zvl. země BICS) dochází k velkým změnám. Viz také tabulky č. 1, č. 2, č. 3.
Korelace k uvedeným statistikám je kvalitativní růst aplikace výrobků ITC v hodnotovém vyjádření z celkové hodnoty výroby (automobilů).
Pohled v čase
Kolem roku 1990 představovala hodnota ITC Industries v AP cca 10 %, v roce 2000 cca 20 %, v roce 2010 30 %. V roce 2012 to ale bylo již kolem 35 %! Jinými slovy, celá třetina hodnoty výroby AP byla tvořena výrobky ITC Industries. Aplikace ITC Industries v AP měla exponenciální růst!
V roce 2012 se odhadovala hodnota AP celosvětově na cca 850 mld. USD, z toho výrobky ITC představovaly hodnotu cca 295 mld. USD. Lze předpokládat, že uvedený trend bude neustále pokračovat a odborníci avizují, že hodnota 50 % bude překročena v roce 2020. U tzv. PEV (plug-in electric vehicles) tj. plně elektrických bateriových aut bude hodnota výroba ITC představovat až 80 % hodnotu výrobku.
Počítače v automobilovém průmyslu, nebo auta v ICT?
Když hodnota výroby ITC Industries v AP překročí 50 %, stane se de facto odvětví AP součástí ITC Industries, hrozí taková situace? V budoucnu možná ano, podívejme se na trendy.
Tabulka
č.1 :
Přehled
o výrobě automobilů (v mil. jednotek) všech typů
v daných letech dle pořadí 10 států a
celosvětově.
| Pořadí | Státy | 2005 | 2008 | 2010 | 2012 | 
| 1. | Čína | 5,708 | 9,299 | 18,265 | 19,272 | 
| 2. | USA | 11,947 | 8,694 | 7,763 | 10,329 | 
| 3. | Japonsko | 10,800 | 11,576 | 9,629 | 9,943 | 
| 4. | Německo | 5,758 | 6,046 | 5,906 | 5,649 | 
| 5. | J. Korea | 3,699 | 3,827 | 4,272 | 4,558 | 
| 6. | Indie | 1,639 | 2,332 | 3,557 | 4,145 | 
| 7. | Brazílie | 2,531 | 3,216 | 3,382 | 3,343 | 
| 8. | Mexiko | 1,684 | 2,168 | 2,342 | 3,002 | 
| 9. | Thajsko | 1,123 | 1,394 | 1,645 | 2,483 | 
| 10. | Kanada | 2,688 | 2,082 | 2,068 | 2,464 | 
| 
 | Svět celkem | 66,482 | 70,520 | 77,704 | 84,141 | 
Tabulka
č.2 :
Přehled
o výrobě automobilů v mil.
jednotek všech typů v daných letech dle
pořadí automobilových 10 koncernů.
| Pořadí | Koncerny | 2005 | 2008 | 2010 | 2012 | 
| 1. | Toyota | 7,338 | 9,238 | 8,557 | 9,909 | 
| 2. | GM | 9,098 | 8,283 | 8,476 | 9,489 | 
| 3. | VW | 5,211 | 6,437 | 7,341 | 9,276 | 
| 4. | Renault/Nissan | 6,111 | 5,812 | 6,698 | 7,527 | 
| 5. | Hyundai/Kia | 3,091 | 4,172 | 5,765 | 7,000 | 
| 6. | Ford | 7,786 | 7,161 | 4,988 | 5,668 | 
| 7. | Fiat | 2,038 | 2,524 | 3,988 | 4,200 | 
| 8. | PSA | 3,375 | 3,325 | 3,606 | 2,970 | 
| 9. | Suzuki | 2,072 | 2,624 | 2,893 | 2,878 | 
| 10. | BMW | 1,323 | 1,440 | 1,481 | 1,862 | 
Tabulka
č.3 :
Přehled
o prodeji automobilů v mil.
jednotek všech typů v daných letech dle
pořadí 10 států a celosvětově.
| Pořadí | Státy/Kontinenty | 2005 | 2008 | 2010 | 2012 | 
| 1. | Čína | 5,758 | 9,381 | 18,062 | 19,306 | 
| 2. | USA | 17,444 | 13,493 | 11,772 | 14,786 | 
| 3. | Japonsko | 5,852 | 5,082 | 4,956 | 5,370 | 
| 4. | Brazílie | 1,715 | 2,820 | 3,515 | 3,802 | 
| 5. | Indie | 1,444 | 1,983 | 3,040 | 3,577 | 
| 6. | Německo | 3,615 | 3,425 | 3,198 | 3,394 | 
| 7. | Rusko | 1,807 | 3,222 | 2,107 | 3,142 | 
| 8. | U.K. (Británie) | 2,828 | 2,485 | 2,294 | 2,334 | 
| 9. | Francie | 2,598 | 2,615 | 2,709 | 2,332 | 
| 10. | Kanada | 1,630 | 1,674 | 1,583 | 1,716 | 
| 
 | Asie | 19,879 | 24,012 | 34,898 | 38,028 | 
| 
 | Amerika (celá) | 23,276 | 20,855 | 19,655 | 23,597 | 
| 
 | Evropa | 21,141 | 21,924 | 18,799 | 18,650 | 
| 
 | Afrika | 1,136 | 1,286 | 1,277 | 1,464 | 
| 
 | Svět celkem | 65,432 | 68,076 | 74,629 | 81,739 | 
Koncerny AP společně s ITC investovaly v posledních dvaceti letech astronomické prostředky do vývoje automobilů všech typů. Pro AP šlo především o zvýšení konkurenční schopnosti a kvality automobilů. U ITC šlo a jde především o aplikace ve výrobě s možností využití zpětné vazby k dalšímu výzkumu. Jako hlavní cíl si AP stanovil tyto milníky, které byly doslova vynuceny společenskou poptávkou :
- snížit spotřebu pohonných hmot
- snížit emise
- zvýšit bezpečnost
- zvýšit pohodlí
Spotřeba pohonných hmot
V tomto ohledu bylo dosaženo podstatných pokroků. V 90-tých letech dosahovala spotřeba u zážehových motorů s výkonem do 60kW průměru 9 litrů/100km a u vznětových cca 7 litrů/100km. V současné době je to již průměrně 6 litrů/100km, resp. 4 litry/100km. Trend ale pokračuje s tím, že jsou již vyvinuty motory se spotřebou 4 litry/100 km, resp. 2-3 litry/100 km. Auta s touto spotřebou se budou vyrábět již v roce 2015. Spalovací motor optimalizuje svůj chod s pomocí počítače (Engine Electronic), dále brzdový systém (ABS – Anti Block System) a podvozek ESB – Electronic Stability Program).
Současně s klasickými spalovacím motory probíhá intenzivní vývoj „bateriových“ automobilů, které přímo navazují na ITC ! První komerční auta firmy Tesla Motors s modelem „S“ dosahují jízdní parametry klasických aut, ale dosahují adekvátní spotřeby pouhých 1,5 litrů/100 km.
Emise výfukových plynů
V 90-tých letech se katalyzátory výfukových plynů používaly jen u vozů vyšších tříd a byly příliš drahé. V současné době u zážehových motorů jsou katalyzátory řízené počítačem (computer catalyst) naprosto běžné. Jejich účinnost je více něž 90 % u složek HC (uhlovodíků), CO (oxidu uhelnatého) a NO (oxidu dusíkatého). U vznětových motorů se recirkulací výfukových plynů a záchytem pevných částic snížily emise o cca 50 %.
K tomuto lze dodat, že motorová elektronika (engine electronic) samotná snižuje emise.
Bezpečnost
Airbagy jsou dnes běžné ve všech autech a jsou doslova všude ve voze (přední, boční, u zadních sedadel i střešní). Dokonce se počítá s tím, že budou i airbagy vnější. Zkouší se systémy V2V (Vehicle-to-Vehicle) – jedná se o radarové zařízení, které doslova vyhne vozidlo nebo zabrzdí, když pojede v kolizní situaci. Podobně bude fungovat systém V2I (Vehicle-to-Infrastructure). U vozidel vyšších tříd jsou už dnes instalovány radary, které v kolizní situaci samo zabrzdí vozidlo. Do pěti let se uvedené vymoženosti mají stát běžnou výbavou osobních vozidel. Ještě připomeneme systém (Augmented Reality) – včasná informace o okolí. Jedná se o systém, který upozorní prostřednictvím GPS veškeré údaje na trase včetně nehod, oprav apod. Dokonce se již zkouší systém Self-Driving Cars (Samo se řídící auto).
Zvýšení pohodlí jízdy
Aplikace audio – video soustavy a navigace prostřednictvím GPS je v současných vozech samozřejmostí. Další vymožeností v nejbližší době bude komplexní monitoring všech systémů automobilu s automatickým spojením na nejbližší opravu včetně informační databáze pro všechny případy.
V současné době probíhá intenzivní interakce mezi AP s ITC Industries ve výzkumu, výrobě i marketingu s cílem dosáhnout maximálního efektu. V roce 2020 se předpokládá, že výroba automobilů všech typů překročí množství 100 mil. V tu dobu dojde k redukci výrobců automobilů (automobilových koncernů) a ti budou vyrábět auta na míru (různých výkonů a velikostí), ale s maximální unifikací (motorů, podvozků apod.). A hodnota ITC výrobků v ceně vozu bude dosahovat již 50 %! V nadneseném slova smyslu půjde o bezpečně jezdící počítač s minimální spotřebou (náklady) a s velkým pohodlím za relativně nízkou cenu (půjde v jistém smyslu o spotřební zboží).
 
			












