• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Automatizace kontaktních center v Salesforce

Redakce
21. 12. 2021
| Články

Úkolem kontaktních center je zajistit interakci se zákazníky v rámci všech komunikačních kanálů. Stále více požadavků zákazníků je ale možné odbavit s využitím automatizace a zrychlit tím odbavení požadavků kontaktním centrem a současně také zvýšit spokojenost zákazníků.

Funkce kontaktního centra je k dispozici také v rámci rozsáhlé platformy Salesforce, kde tuto úlohu zastává řešení Service Cloud. Z nejdůležitějších kanálů komunikace se zákazníky Service Cloud nabízí kompletní hlasové a telefonní služby, e-mail, chat a podporu sociálních platforem typu Messenger či WhatsApp. Kontaktní centra také mají svobodu volby, pokud preferují napojení na softwarovou telefonní ústřednu dle svého výběru. „Platforma Salesforce je velmi otevřená a poskytuje rozhraní pro integraci dalších systémů, takže je možné řešení kontaktního centra doplnit běžně používanými softwarovými ústřednami a následně hovory zpracovávat přímo v Salesforce, včetně automatizace jejich směrování na kompetentního operátora,“ říká Josef Gorgan, Salesforce Practice Manager ve společnosti Merkle, která se zabývá implementacemi kontaktních center u zákazníků po celé Evropě. Pod automatizací kontaktních center si přitom můžeme představit dvě úrovně zrychlení odbavování zákaznických požadavků – pomocí jejich inteligentního směrování, nebo s využitím technologií strojového učení a umělé inteligence.

První kroky automatizace

Se základní variantou automatizace kontaktního centra se v roli zákazníka setkal už asi každý. Jde o zrychlení odbavení požadavků zákazníků prostřednictvím získání základních informací o dotazu a následného směrování na operátora, který má patřičné znalosti a přístup ke zdrojům, aby mohl požadavek vyřešit.  V případě call centra složí k tomuto typu automatizace systémy typu IVR (Interactive Voice Response) – tedy automatické hlasové systémy, na které zákazníci reagují volbou příslušných tlačítek. V případě textové digitální komunikace lze takové směrování dotazů zajistit pomocí kontaktních formulářů na webových stránkách, kde zákazník vyplní požadovaná pole (například číslo objednávky apod.) a z výběru zvolí typ svého požadavku (reklamace, fakturace, dodání zbožří atd.).

Salesforce jde ale ve své funkční výbavě významně dál. Umožňuje totiž pracovat i s analýzou textu zpráv od zákazníků a na základě klíčových slov dokáže nasměrovat požadavek na vhodného operátora. „S pomocí standardních nástrojů Salesforce lze nastavit cesty, které zákazníci procházejí během hovorů, aby byli automaticky nasměrováni na vhodného operátora, který má již k dispozici informace a zkušenosti potřebné k vyřešení problému. Stejně tak umí Salesforce analyzovat obsah textové komunikace. Zkušenosti přitom ukazují, že úspěšnost správného přiřazení požadavku na základě analýzy textu dosahuje až 80 %,“ vysvětluje Josef Gorgan.

Jakkoli se ale automatické řazení e-mailů na základě klíčových slov může jevit jako relativně snadné, zkušenosti ukazují, že přílišná volnost v definování klíčových slov (resp. velký okruh osob, které je mohou definovat) může při odbavování požadavků zákazníků způsobit naopak zmatek a zdržení. Klíčová slova by tedy měl doplňovat pouze určený administrátor Salesforce, a to až po řádné datové analýze a schválení na testovacích prostředích.

IVR systémy a kontaktní formuláře ale mají své limity. Poskytují totiž jen omezený rozsah třídění a směrování požadavků klientů, který nelze rozšiřovat donekonečna. Pokud by IVR systém na lince call centra obsahoval příliš mnoho kroků volby, zákazník hovor ukončí, nebo

 

se bude snažit automatizaci obejít a vyžádat si co nejrychlejší spojení s operátorem. Podobně také zákazníci nebudou mít trpělivost vybírat z desítek polí kontaktního formuláře.

Nastupují roboti

Jasným trendem v automatizaci kontaktních center je proto nasazování chatovacích a hlasových robotů – chatbotů a voicebotů. Ale zatímco technologii na textovou komunikaci se zákazníky má Salesforce integrovanou, včetně vlastního řešení umělé inteligence nazvaného Einstein, voicebota je nutné nasadit na straně softwarové telefonní ústředny. Také zde je výhodou otevřenost této Salesforce platformy, protože je možné napojit na ni řešení voicebotů v telefonních ústřednách od zavedených dodavatelů, podporovaných různými typy řešení umělé inteligence. K nasazení sofistikovaných chatbotů nebo voicebotů ale zpravidla přechází nasazení MVP (minimum viable product) řešení, které zpřístupní základní funkce, které je následně rozšiřováno na základě zpětné vazby zákazníků, koncových uživatelů a datové analýzy.

Systémy pohánějící voiceboty a chatboty využívají integraci Salesforce s dalšími podnikovými systémy (jako jsou ERP, sklad, logistika atd.), ze kterých čerpají data pro reakce na dotazy zákazníků. „Salesforce poskytuje celou řadu automatizačních funkcí a nástrojů, z nichž mnoho ke svému nasazení nevyžaduje znalosti programování, ale stačí je relativně snadno nastavit ve vizuálním prostředí. Další prostor pak otevírá programovací jazyk Apex, se kterým jsou možnosti automatizace téměř neomezené,“ dodává Josef Gorgan, Salesforce Practice Manager ve společnosti Merkle.

Autorem článku je Michal Mravinac.

Rubriky: ByznysPodnikový software

Související příspěvky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

8. 10. 2025
Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí
Články

Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí

8. 10. 2025
Zprávičky

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

7. 10. 2025
Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů
Zprávičky

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

7. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

ČTK
8. 10. 2025

Společnost Google v Česku spustila nové pokročilé vyhledávání na internetu prostřednictvím umělé inteligence (AI).

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

ČTK
8. 10. 2025

Japonský technologický konglomerát SoftBank se dohodl, že zaplatí 5,4 miliardy dolarů (zhruba 113 miliard

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Stochastický rastr

Administrative clerk

Pwnie

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.