Branson předstihl Murdocha a představil vlastní noviny výhradně pro iPad

Hlavním trhákem chystaného magazínu The Project má být pravidelná aktualizace publikovaného obsahu až několikrát v průběhu každého dne.

Známý a v mnoha ohledech kontroverzní britský podnikatel-dobrodruh, Sir Richard Branson, majitel sítě společností Virgin, představil vlastní magazín The Project určený výhradně pro tablet iPad. První číslo je zájemcům k dispozici už nyní za cenu 2,99 dolaru (55 Kč) za číslo. Nebylo ovšem oznámeno s jakou periodicitou bude časopis nadále vycházet, s největší pravděpodobností se ale bude jednat o měsíčník. Hlavní cílovou skupinou magazínu mají být především mládí lidé, kterým se The Project pokusí zalíbit mixem zpráv z oblasti filmu, hudby a životního stylu.

Představením magazínu The Project se tak Bransonovi až o několik měsíců podařilo předstihnout mediálního magnáta Ruperta Murdocha a jeho společnost News Corp, která na vlastním „iPadovém“ magazínu The Daily také pracuje. Navzdory alokovanému množství finančních a lidských zdrojů se s The Daily ale nesetkáme dříve než na konci prvního čtvrtletí příštího roku, mnohem pravděpodobnější je dokonce uvedení až v průběhu léta 2011. Na rozdíl od The Project bude The Daily týdeník, jehož předplatné vyjde na 99 centů (zhruba 18,5 Kč) za týden.

The Daily a The Project navíc odlišuje další významný fakt, a to množství zdrojů, které se jejich vzniku oba podnikatelé rozhodli vyhradit. Zatímco Murdochova News Copr pro The Daily počítá s redakcí s až 100 členy a základním rozpočtem ve výši nejméně 30 milionů dolarů (555 milionů Kč), Bransonův The Project je mnohem skromnější. O přípravu jednotlivých čísel se má starat „pouhých“ 20 redaktorů a velmi nízký je také celkový rozpočet. Významnou roli mají hrát také nezávislí spolupracovníci, respektive bloggeři, jejichž příspěvky chce Branson v The Project pravidelně zveřejňovat. „Rozhodně neoperujeme s tak velkým množstvím prostředků jako Rupert Murdoch“, řekl na včerejší tiskové konferenci Branson k otázce ohledně celkových nákladů na spuštění The Project.

Zisk bude The Project realizovat dvěma způsoby, tedy příjmy z prodeje a nabídky reklamního prostoru. Vzhledem k atraktivitě a multimediálním možnostem tabletu iPad je jasné, že především druhý zmíněný způsob generování příjmů bude hrát klíčovou roli. Inzerenti, mezi kterými už nyní nechybí společnosti jako American Express, Ford, Lexus či Panasonic, by měli mít možnost své reklamy udělat co nejatraktivnější, tedy především zapojit zvuk, video či animaci. „Inzerenti budou mít poprvé v historii možnost udělat své reklamy skutečně zajímavé a zábavné. Myslím, že z hlediska zadavatelů bude odezva na reklamu tisíckrát efektivnější než dosud“, nechal se Branson slyšet na tiskové konferenci.

Velkým rozdílem oproti naprosté většině ostatních magazínů a novin má být pravidelně aktualizovaný obsah. Jinými slovy jednotlivé příspěvky budou až několikrát denně doplňovány o aktuální informace díky čemuž bude informační hodnota a aktuálnost The Project klesat jen velmi pomalu. Bezesporu velmi zajímavý a jednoduchý způsob jak zaujmout a odlišit se od konkurence.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version