Češi prý mají zkreslené představy o internetových platbách

Většina českých nakupujících na Internetu nemá zcela jasno v tom, jaké jednotlivé způsoby jsou skutečně bezpečné a jejich vlastnosti vnímají chybně. To alespoň vyplynulo z výzkumu platební brány PayU, který byl realizován na 1186 respondentech.

„Vedle maximální ochrany osobních údajů nakupující vyhledávají rychlost průběhu transakce a její jednoduchost,“ prohlašuje Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU. “Překvapivě chybně ale lidé vnímají, které platební způsoby nejlépe odpovídají jejich požadavkům. dodává v zápětí.

Z pohledu většiny nakupujících představuje nejbezpečnější platbu na Internetu bankovní převod, následuje dobírka a hotovostní platba při osobním převzetí. Lidé příliš nedůvěřují internetovým transakcím prostřednictvím platební karty či platebními tlačítky bank. „Přitom zcela paradoxně platby platebními tlačítky patří k nejbezpečnějším způsobům platby,“ vysvětluje Vratislav Kříž, produktový specialista přímého bankovnictví z Raiffeisenbank, na vysvětlenou dodává „Platební brána, na kterou se klient dostane pomocí platebního tlačítka, je zabezpečena stejně jako internetové bankovnictví. Transakce dále probíhají v systému konkrétní banky a obchodníci se o nich dozvědí zpravidla nejrychleji. Podobně bezpečné jsou také platby platebními kartami v případě, že využívají technologii 3D Secure vyvinutou na bázi aplikace kartovou asociací.“

Dále z průzkumu vyplynulo, že lidé nedokáží správně odhadnout rychlost jednotlivých způsobů platby. Za nejrychlejší považují platbu bankovním převodem. Ta však mezi různými bankami může trvat až dva pracovní dny, zatímco v případě platby kartou nebo platebními tlačítky je platba převedena v reálném čase a e-shop může zboží odeslat prakticky okamžitě. Oproti tomu respondenti vesměs správně uvedli, že pohodlnost dobírky snižuje nutnost vyzvednout si předmět na poště.

Důvodem nedůvěry k platebním tlačítkům je podle Kalapoše všeobecná česká skepse k čemukoli novému.

Exit mobile version