Novinky v českém Google: Online/offline kampaň a nová podoba iGoogle

Logo

Jak vyznělo i z přednášek ředitelky českého Google Taťány Le Moigne, Google je dnes především inovátorem (jen ve vyhledávání podle jejích údajů přichází s 366 inovacemi ročně). Český Google za tím globálním nezaostává: kromě nové podoby iGoogle, která kromě motivů vzhledu nyní disponuje i nabídkou českých či počeštěných miniaplikací, spustil minulý týden unikátní kampaň, která má přitáhnout pozornost právě k vyhledavání.


Nabídka českých miniaplikací iGoogle (klikněte pro zvětšení).

Český iGoogle

Personalizovaná stránka iGoogle není žádnou novinkou, nyní však Google uvedl nové, přehlednější rozložení, komplexní témata, která kromě úpravy vzhledu nabízejí i související nabídku miniaplikací, a především nabídku českých miniaplikací (tzv. gadgetů).

Gadgety jednak umožňují uživatelům ušít si domovskou stránku na míru a mít na dosah informace, které jsou pro ně důležité (ať už je to počasí, burzovní přehled nebo výpis z RSS zdroje oblíbeného tisku), jsou ale výhodné i pro jejich tvůrce, kteří kromě výhody být uživatelům přímo na očích získávají i možnost přímé monetizace.

Mezi miniaplikacemi najdete i YouTube nebo stručný přehled doručené pošty v Gmailu. K českým partnerům, s nimiž nově Google spolupracuje, patří média (Česká televize, E15, Sedmička, Blesk či iDnes), internetové portály (kafe.cz nebo žena-in) i zájmové stránky o vaření nebo pro filmové fanoušky.

Tři hlavní vylepšení portálu iGoogle:

  1. Zobrazení menu na levé straně stránky, což umožní jednodušší orientaci a přidávání nových miniaplikací.
  2. Kanvasový formát, který umožňuje zvětšit si miniaplikaci do velikosti celé stránky.
  3. Ponechání reklamy u miniaplikací a zároveň i 100% zisk z ní. Tuto možnost ocení především externí partneři.

Business nabídka iGoogle (klikněte pro celý obrázek).

Jako dělané pro naše čtenáře je především nabídka Business. Volný čas i osobní schůzky pomohou naplánovat a organizovat aplikace jako Kalendář Google a Úkoly, užitečný je personální gadget Monster.cz, články z Týden.cz, Směnárenská kalkulačka, ČT24 nebo ekonomické zprávy deníku E15.

V dalších tématech si přijdou na své například sportovní fanoušci, milovníci zábavy, ale i rodinné typy nebo fanynky ženských a lifestylových témat. Pro snažší orientaci je vytvořena stránka s tématy, na níž lze najít různé motivy a k nim relevantní základní nabídku českých miniaplikací.

Snadno lze tvořit i vlastní miniaplikace – okna s aplikacemi nebo třeba zprávami. Je jich k dispozici velké množství a neustále přibývají; lze je i sdílet s dalšími uživateli. Mnohé gadgety navíc spolupracují s dalšími Google aplikacemi jako Gmail nebo Kalendář Google. Uživatelé tak mohou jednoduše vidět například nejbližší naplánované schůzky nebo příchozí emaily.

Škola hrou a kancelář ve výtahu

16. listopadu pustil Google na citylighty v pražských ulicích a reklamní plochy ve vagonech metra kampaň Kdo je kdo, která je propojením offline a online komunikace (součástí inzerce je odkaz na webové stránky projektu). Akce bude probíhat do 15. prosince 2009 a měla by lidem ukázat, že na Googlu se dají snadno vyhledávat různorodé informace potřebné pro každodenní život, pro zábavu nebo vzdělávání, a to mnoha způsoby a hlavně česky. To znamená, že český vyhledávač Google „mluví“ česky, umí časovat, skloňovat, a tak dokáže českým uživatelům nabídnout relevantní výsledky.

„Důvodem, proč jsme se rozhodli pro integrovanou kampaň, bylo zejména to, že jsme se chtěli více přiblížit širší skupině českých uživatelů a mohli jim ukázat, že hledání s Googlem je jednoduché a vyhledat jde opravdu ledacos,“ říká Kateřina Holcmanová, marketingová manažerka českého Googlu.

Google si zvolil 20 známých českých osobností a zamyslel se nad tím, co by hledaly, pokud by v jejich době již existoval internet. Lámat hlavu si lidé mohou například nad tím, kdo by hledal výrazy jako obojek pro Dášeňku, cena soli a zlata nebo mezinárodní převodník velikosti bot. Na základě těchto pomyslných vyhledávacích dotazů by lidé měli hádat, o jakou osobnost se jedná, a pomoci si samozřejmě mohou právě použitím vyhledávače.

Cíle kampaně jsou následující:

Přečtěte si také:

Google představil Chrome OS
Czech Internet Forum 2009: Současnost a budoucnost Internetu
Google naplnil očekávání vysokého zisku, internetová reklama roste
Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět

Exit mobile version