Cisco představilo zmenšenou verzi systému TelePresence

Cisco

Společnost Cisco Systems představila novou verzi systému TelePresence pro malé multifunkční místnosti, která je vhodná pro velké korporace, ale i malé a střední firmy. TelePresence 1100 využívá standardní 65 palcovou plazmovou obrazovku a jednu kameru, která je schopna zobrazit dva účastníky setkání. Pokud není zrovna využívána pro virtuální setkání, lze jí použít rovněž jako systém pro hlasovou konferenci nebo obrazovku pro promítání prezentací.


Videohovor lépe buduje vztahy (Cisco TelePresence v praxi)

„Síť Cisco TelePresence se neustále rozšiřuje. Řešení si oblíbila řada firem i jednotlivců, neboť dokáže zprostředkovat setkání, která se dají téměř přirovnat k osobním schůzkám,“ říká John Landau, viceprezident Global Managed Services v Tata Communications. Podle něj jsou obchodníci a jejich dodavatelé v současném globalizovaném světě často vzdáleni tisíce kilometrů, a díky nové technologii si mohou sednout k jednomu stolu, ačkoli jsou každý na jiném kontinentu.

Dříve přitom bylo možné pomocí technologie TelePresence komunikovat pouze v rámci jedné společnosti. Během posledních dvou let však Cisco rozšířilo prostřednictvím osmi největších světových poskytovatelů služeb, mezi které patřily například společnosti Orange, Telefónica, Tata Communications nebo Telmex, možnosti využití TelePresence i na vzájemnou komunikaci mezi firmami, a to do více než 150 zemí na pěti kontinentech. Technologie Cisco TelePresence tak mohla začít být nově využívána například při kontaktu s dodavateli, obchodními partnery a zákazníky.

Podle statistik společnosti Cisco je systém TelePresence v současné době při vzájemné komunikaci mezi různými firmami využíván více než devíti miliony zaměstnanců ve 350 firmách na celém světě a objem dat přenesených tímto způsobem roste každý měsíc o 35 procent.

Návratnost investic do 14 měsíců

Moderní videokonferenční řešení typu TelePresence jsou stále více využívány organizacemi po celém světě k vylepšení vzdálené spolupráce, přiblížení se zákazníkům a k zajištění přenosu znalostí. Z nedávné studie společnosti Cisco například vyplývá, že videokomunikace pomáhá budovat lepší vztahy mezi vzdálenými zaměstnanci a partnery než například telefonování nebo hlasové konferenční hovory. Člověk totiž posuzuje důvěryhodnost jiných lidí hlavně na základě jejich chování a řeči těla, přičemž samotné sluchové vjemy mají na posuzování minimální podíl.

Studie firmy Crimson Consulting Group pak uvádí, že většina společností dosáhne návratnosti investic do řešení Cisco TelePresence v průměru za čtrnáct měsíců. Některé firmy získají svou investici zpět i do půl roku a jedné společnosti se dokonce podařilo financovat další jednotky pouze z úspor rozpočtu na cestovní výdaje, aniž by to zatížilo rozpočet na informační technologie.

Přečtěte si také

Videokomunikace pomáhá zlepšovat vztahy mezi zaměstnanci a partnery
Cisco představuje systém Unified Computing

Exit mobile version