Affiliate marketing funguje i v oblasti krátkodobých půjček

Před rokem spustila britská společnost Leadsor Limited novou verzi partnerského programu, který přináší na český trh zcela nový přístup k řešení lead generation marketingu. Jak se program osvědčil a čím se liší od ostatních? Zeptali jsme se Antona Shesterikova,ředitele Leadsor Limited.
V čem se váš affiliate program liší od konkurence a co může vašim partnerům nabídnout?

Anton Shesterikov | Leadsor Limited

Náš program je založen na inovativním principu monetizace návštěvníků. Vysokou úroveň konverze návštěvníků zajišťuje promyšlený systém prodeje leadů (potenciálních klientů, kteří mají zájem o službu nebo produkt) pouze těm společnostem, které o ně mají zájem. Klasický affiliate marketing funguje tak, že affiliate síť má své inzerenty, kteří poskytují svoje propagační nástroje. My naopak spojujeme naše inzerenty do jednoho systému, což znamená, že existuje jedna nabídka rychlé půjčky, se kterou v našem systému dále pracujeme.

Jedná se o nějaký srovnávač nabídek, ze kterého vypadne nejvhodnější produkt pro každého zákazníka?

Je to spíš systém, který zpracovává zadané žádosti. Je to takový magic box, který vše zpracuje interně a pro zákazníka i poskytovatele finanční služby zpracuje nejlepší nebo nejvýhodnější nabídku. Pro affiliate partnera je to jednodušší, protože na své stránky umístí jen jeden formulář.

Jak máte nastaveny váhy pro jednotlivé partnery, zákazníky a banky, aby se podařilo najít nejlepší shodu požadavků klienta a poskytovatele služby?

Společnostem poskytujícím krátkodobé půjčky nabízíme, že mohou mít přístup k datům zákazníka v reálném čase. Systém pracuje s informacemi, zda už někdy o půjčku žádal, jestli není na blacklistu a podobně. Zařadí jej i do správné věkové a příjmové skupiny. Společnosti poskytující krátkodobé finanční půjčky mají různá kritéria pro jejich schválení. Některá společnost může půjčovat osobám starším 17 let, jinde je to ohraničené věkem 21 let a podobně. Zadáním do jednotného systému urychlujeme proces schvalování, protože nenabízíme údaje zákazníka, který by nesplňoval požadavky, a proto by byla jeho žádost o půjčku zbytečná.

Takže technologicky usnadňujete zákazníkům cestu k penězům?

Ano, dá se to tak říct. V podstatě se staráme o to, aby se zákazník dostal k nabídce společnosti s nejlepšími podmínkami a měl největší pravděpodobnost, že bude jeho žádost o půjčku schválena. Současně usnadňujeme poskytovatelům půjček práci tím, že jim nabídnete jen zákazníky, kteří splňují jejich požadavky na osoby, jimž je možné půjčit finanční prostředky.

Roste zájem o vyřízení krátkodobé půjčky online rychleji než dřív a přispívají k tomu nějak stále oblíbenější mobilní technologie?

Finance jsou produkt, který se dá prodávat přes internet. Zákazníci čím dál více požadují takové služby, aby se mohli vyhnout čekání na pobočce. Internetové bankovnictví má velkou budoucnost a banka, která jej nepodporuje, nemůže ostatním dlouhodobě konkurovat.

Která banka je podle vás z technologického hlediska nejlépe vybavena?

Rád bych odlišil dvě věci. Tou první je samotné internetové bankovnictví, které nabízejí nebo brzy nabídnou v podstatě všichni. Druhou je přístup k novým technologiím, které usnadňují vyhledání a oslovení klientů. Zde jsou podle mého názoru v popředí například GE Money, Equa bank, nebo mBank, z tradičních bankovních domů zkouší nové postupy třeba České spořitelna.

Banky se své online bankovnictví přizpůsobují i mobilním technologiím, ale stále se snaží získat kontakty osob, které si potřebují půjčit peníze s tím, že jim pak někdo rychle zavolá. Zákazník má zcela jinou představu. Chce si porovnat několik produktů, vybrat si nejvýhodnější a velmi rychle uzavřít nějakou smlouvu o půjčce. Očekává, že mu někdo z banky zavolá hned, že funguje nějaká okamžitá zpětná vazba. Chce se dozvědět, zda půjčka bude schválena či ne, případně za jakých podmínek může peníze získat. Nestačí mu jen informace, že jeho požadavek bude někdo zpracovávat po dobu několika týdnů. Proto je konverzní poměr (jeden z klíčových ukazatelů úspěšnosti online prodeje) zatím celkem špatný.

Jaký je zdravý konverzní poměr?

Záleží na tom, o jaký finanční produkt jde, například v rychlopůjčkách se dostáváme na poměr 30 procent. To znamená, že téměř třetina žadatelů dostane půjčku. U větších úvěrů se pohybujeme kolem pěti procent. Záleží na různých způsobech práce a získávání zákazníků. Pokud někdo pracuje s databází telefonních čísel a začne obvolávat lidi s nabídkou finančních půjček, nebude zřejmě tak úspěšný jako webová stránka, na kterou se prostřednictvím vyhledávače žadatel dostal právě proto, že hledal možnosti půjčky finančních prostředků.

Co bych měl udělat jako správce webu, který bych chtěl do affiliate programu zapojit? Pro jaké webové stránky je program nejvhodnější?

Nemohu vám radit v tom, zda si máte na web dát nějaký srovnávač nebo jen vstup do formuláře, který případný žadatel o půjčku vyplňuje. Způsob zobrazení je spíše podružný. Hlavní věc je, aby webová stránka fungovala, měla správnou SEO optimalizaci a někdo se na ni dostal, protože ji dokázal najít prostřednictvím vyhledávače.

Záleží na celkové návštěvnosti stránky?

I na to je těžké odpovědět. Webové portály s velmi vysokou návštěvností na affiliate programy moc nesázejí. Snaží se prodat reklamní prostor přímo a čerpat prostředky za zobrazení reklamy. Mají 100 000 návštěvníků nebo zobrazení denně, dokážou nabídnout prostor a výkonnostní marketing se moc nesleduje. Affiliate programy se častěji prosazují na webech s menší návštěvností a nabízejí jejich majitelům velmi zajímavé finanční bonusy.

Vraťme se zpět k financím. O jaké půjčky je největší zájem? O hypotéky, účelové půjčky nebo krátkodobé půjčky?

Hypoték je rozhodně méně, získat větší sumu peněz je také složitější. U účelové nebo krátkodobé půjčky podle mého názoru vede ta krátkodobá, přestože objem finančních prostředků poskytovaných na krátkodobé půjčky se pohybuje kolem 3 procent všech bankovních produktů.

Existují u poskytování půjček nějaká rizika?

Samozřejmě existují, všude se najde riziková skupina zákazníků, kteří nedokážou splatit finanční prostředky včas. I proto je výše krátkodobých půjček většinou omezena na částku kolem 5 000 Kč. Rizika nesplácení je možné ovlivnit podmínkami pro poskytování půjček. Pokud jsou podmínky nastaveny dobře, existuje riziko nesplácení kolem 15 procent. V případě, že jsou nastaveny špatně, může vyrůst až na 45 procent.

Hrozí tato rizika partnerům zapojeným do affiliate programu?

To v žádném případě. V případě kladného vyřízení žádosti o půjčku se jim na účtu objeví peníze za její zprostředkování, ale je důležité zmínit, že affiliate partneři samozřejmě nemohou nijak ovlivnit budoucí platební morálku zákazníků a nelze je za ni jakkoliv penalizovat.

Děkujeme za rozhovor

Mohlo by vás zajímat:

Exit mobile version