• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Capgemini je připravena ke spolupráci i s českými FinTechy

Richard Jan Voigts
20. 7. 2022
| Články
Capgemini je připravena ke spolupráci i s českými FinTechy

Ondřej Valvoda, ředitel české pobočky Capgemini

Podle zprávy World Retail Banking Report 2022 (WRBR), kterou připravily společnosti Capgemini a Efma, retailové banky zaostávají ve schopnosti nabídnout svým klientům konzistentní zákaznickou zkušenost napříč všemi kanály (omnichannel přístup). To má za následek, že se zákazníci obracejí ke konkurenci včetně FinTech společností, která jim poskytuje více personalizovaný přístup a služby šité na míru. Ptali jsme se Ondřeje Valvody, ředitele české pobočky Capgemini.

Kolik procent klientů mají snahy o zlepšení zákaznické zkušenosti jako například propojení tradiční nabídky s nefinančními lifestylovými produkty oslovit? Neodradí to spíše tradiční klientelu, která stárne?
Dovolím si odkázat na náš World Retail Banking Report, což je nedávná celosvětová studie, v níž se zhruba polovina zákazníků finančních institucí vyjádřila, že nemají se svojí bankou emoční pouto, nebo že její nabídka není začleněna do jejich životního stylu. Podle našich údajů tedy zhruba polovina zákazníků bank si přeje větší propojení bankovní služby se svým životním stylem. Máte ale pravdu, že až přílišná digitalizace a snaha o moderní aspekty ve službách mohou některé starší klienty odradit.

Existuje v České republice vůbec nějaká banka, která by se chovala v tomto ohledu takto moderně? Nebo jde spíše o novější IT systémy nedávno založených bank, které za sebou netáhnou na noze pomyslnou kouli s řetězem v podobě jak starých zděděných (legacy) systémů, ale i dat, která už prakticky nelze nijak roztřídit, ale přitom se i novější banky v podstatě chovají postaru kvůli dostupné filozofii softwaru, přestože hlásají do médií opak?
Na aktivitách bank obecně, ať už ve světě nebo u nás, je samozřejmě vidět, že si uvědomují, jak je důležitá a bezproblémová konzistentní zákaznická zkušenost. Protože se aktivita klientů neustále přesouvá k digitálním kanálům a mobilní komunikaci i přes mobilní telefony, banky do této oblasti investují. Samozřejmě je zároveň pravdou, že tradiční banky si s sebou nesou určité břímě zastaralých systémů, což jak v Evropě, tak u nás vědí. V tom mají modernější, neo-banky trochu výhodu.

Ve vašem reportu zmiňujete omnichannel přístup. Co znamená v případě bankovních služeb? Bez ohledu na to, zda toto většina zákazníků skutečně požaduje nebo ne, jak se omnichannel přístup, personalizace a služby šité na míru promítají do bankovních IT back-endů? Jedna věc je udělat hezkou obrazovku zákazníkovi, druhá je jak to provázat se servery a prostorem na disku v datacentru nebo cloudu.
Samozřejmě to spolu souvisí. „Buzzword“ omnichannel znamená přístup k co nejširší interakci se zákazníkem, kde jsou jednotlivé kanály jednak vzájemně propojeny, jednak je zákaznická zkušenost napříč těmito kanály konzistentní. Například když se pohybujete po stránkách banky, začnete svůj dotaz řešit přes chat a pokud ho v něm nevyřešíte, můžete z něj kliknout dál do videohovoru a dostat se s vyřizováním vašeho problému, požadavku, také dál. Bez vytáčení telefonní linky a nového vysvětlování, že vám někdo „něco“ řekl přes chat, že „tohle“ budete muset vyřešit se zákaznickým centrem. Jedním z projevů omnichannel přístupu tedy je, že interakci s bankou, můžete začít na jednom kanálu, a plynule pokračovat na druhém. Nebo když zadáte při první interakci bance nějaké údaje, ona si je uloží do svého CRM systému, a pak už se vás dál neptá. Požadavek na konzistenci zákaznické zkušenosti zase znamená, že když udělám nějakou akci přes mobil, měl bych ji být schopen obdobně udělat přes web. Logika této akce má být obdobná, od zjišťování informace až po posílání peněz. Z technického pohledu je to tedy výzva pro sjednocení filozofie přístupu ve front-endové aplikaci a sjednocení a integraci na straně back-endu.

Tohle ale už dávno pochopili oproti bankám obchodníci typu Foto Škoda, Mountfield, nebo i ti relativně velmi malí, zaměření na hobby jako například Detektorykovu.cz, a dělají to výborně. Jde o totálně zákaznicky orientované obchodní firmy.
V reportu Capgemini neříkáme, že jde o něco nového, nebo že to nikdy nefungovalo. Říkáme, že tohle očekávají zákazníci, a že samy banky přiznávají, že v tomto mají rezervy. Nejde o černou a bílou, banky cítí v tomto směru nutnost posunu. To, čeho si ve „fyzickém“ světě cením na obchodníkovi či bankéři, je osobní přístup, například že mě zná jménem. V digitálním světě zákazníci obdobně očekávají osobní přístup, personalizaci.
Podstatou omnichannel přístupu a tzv. „customer centric“, tedy zákaznicky orientovaného přístupu, je personalizace nabídky s využitím datové analýzy. Špatným příkladem z praxe naopak je, což mi říkal klient jedné banky, že když má na kontě milion korun, neustále se mu na obrazovce zobrazuje reklama na kontokorent. Samozřejmě mi řekl: „Cožpak ta banka tohle nevidí a nenabídne mi radši nějakou investiční službu?“

V čem může konkrétně Capgemini pomoci, když máte z logiky věci jakožto tradiční, po léta zavedená a seriózní společnost, komplexní zkušenosti právě spíše s oněmi starými systémy z letitých bankovních domů a nejste žádný mladý, dravý FinTech, který se zaměřuje spíše na dílčí řešení?
Capgemini je IT konzultantská společnost. Naším mottem a smyslem činnosti je pomáhat našim zákazníkům v dosahování jejich cílů – „Get the Future you want“. Začíná to poznáváním trhu a potřeb koncových uživatelů. Proto máme i jednotku Capgemini Research Institute a zákazníkům poskytujeme IT řešení, jaká potřebují a naplňují jejich konkrétní cíle. Od větších finančních institucí a bank, až po FinTechy.

Kdo je v případě nových metod oslovování finančních institucí váš typický klient? Můžete uvést nějaké příklady, které jste nasadili právě vy, Capgemini?
Typickými klienty Capgemini jsou finanční instituce, většinou banky a pojišťovny, i když i zde v České republice bychom rádi rozšířili spolupráci také s FinTechy, jako to děláme v zahraničí. Dodáváme například řešení pro elektronické bankovnictví a služby nad ním, či nástroje pro obchodování na kapitálových trzích. Konkrétním příkladem může být jeden z investičního bankovnictví, kdy jsme pro zdejší bankovní ústav dodali řešení pro mikroinvestice. V něm si můžete jako klient vaši platbu zaokrouhlit, přebytek odkládat a následně jej využít pro nákup podílového listu ve  fondu. Toto je například způsob jak přiblížit investování i začínajícím investorům, kteří nemají mnoho peněz.

Rubriky: ByznysČeské IT

Související příspěvky

Zprávičky

Elon Musk prodal akcie Tesly v hodnotě 6,9 miliardy dolarů

10. 8. 2022
Zprávičky

Micron investuje do výroby polovodičů ve Spojených státech 40 miliard dolarů

9. 8. 2022
DevOps lze realizovat i v režimu on-premise
Zprávičky

Firma AppLovin učinila nabídku na převzetí konkurenta Unity za 17,5 mld. dolarů

9. 8. 2022
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Írán učinil první oficiální objednávku na dovoz s využitím kryptoměny

9. 8. 2022

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Elon Musk prodal akcie Tesly v hodnotě 6,9 miliardy dolarů

ČTK
10. 8. 2022

Nejbohatší člověk světa Elon Musk prodal akcie automobilky Tesla v hodnotě 6,9 miliardy dolarů.

Ransomware se propadl, nejrozšířenější malware krade data

Pavel Houser
10. 8. 2022

Tým kyberbezpečnostní agentury Cisco Talos vydal zprávu o celosvětových bezpečnostních hrozbách ve 2. čtvrtletí

Micron investuje do výroby polovodičů ve Spojených státech 40 miliard dolarů

ČTK
9. 8. 2022

Americká společnost Micron Technology dnes oznámila, že investuje do roku 2030 ve Spojených státech

DevOps lze realizovat i v režimu on-premise

Firma AppLovin učinila nabídku na převzetí konkurenta Unity za 17,5 mld. dolarů

ČTK
9. 8. 2022

Společnost zabývající se herním softwarem AppLovin Corp. učinila nabídku na koupi konkurenční firmy Unity

Kryptoměny a jejich ekonomika

Írán učinil první oficiální objednávku na dovoz s využitím kryptoměny

ČTK
9. 8. 2022

Írán tento týden uskutečnil první oficiální objednávku na dovoz s využitím kryptoměny. Informovala o

Avastu klesl v pololetí provozní zisk o 7,6 % na šest miliard Kč

ČTK
9. 8. 2022

Antivirová firma Avast v pololetí vykázala meziroční pokles provozního zisku EBITDA o 7,6 procenta

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

V červenci nejvíce útočil spyware Agent Tesla, v Česku je hlavní hrozbou malware Fareit

Pavel Houser
8. 8. 2022

V necelé pětině všech detekovaných případů kybernetických hrozeb pro operační systém Windows v Česku

Nově objevený trojský kůň se zaměřuje na domácí routery

Pavel Houser
8. 8. 2022

Nově objevený trojský kůň ZuoRAT byl od roku 2020 nepozorovaně používán a zacílen na

Tiskové zprávy

Společnost Lenovo představila nový stolní počítač ThinkCentre neo 50a

GFI Software: absence bezpečnostního auditu se stává rizikem

Konzultanti Ness Czech ve zdravotnické skupině EUC provedli expertní posouzení stavu Business Intelligence

Avaya mění partnerské prostředí novými cloudovými produkty pro hybridní svět

Gartner: Veeam lídrem v softwarových řešeních pro zálohování a obnovu podnikových dat

Zájem o datové schránky stále roste. Datovku si zřídilo už přes půl milionu občanů

Zpráva dne

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Redakce
1. 6. 2022

Supernabídka od Goodoffer24 pokračuje i v červnu! Nejzajímavější z nabídek je bezpochyby doživotní licence na...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Za co všechno mohl Internet Explorer

Pavel Houser
19. 7. 2022

Minulý měsíc oznámený konec Microsoft Internet Exploreru představuje tečku za bitvou, která se z dnešního hlediska...

Slovník

Socio-demografie

Mobilní marketing

Asymetrický přenos

Nejpopulárnější články

Dell představuje nové notebooky XPS 13 a XPS 13 2v1

Dell představuje nové notebooky XPS 13 a XPS 13 2v1

Redakce
5. 7. 2022

HPE přichází s GreenLake Central

HPE GreenLake rozvíjí hybridní cloudové prostředí

Redakce
7. 7. 2022

Excelentní společník na práci – monitor Dell UltraSharp U3023E

Excelentní společník na práci – monitor Dell UltraSharp U3023E

Tomáš Jirásko
28. 6. 2022

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

8 top předpovědí  pro kybernetickou bezpečnost

Redakce
8. 7. 2022

Jak najít rovnováhu mezi přínosy a riziky edge computingu

Automatizace ve světě hybridního cloudu zaměřeného na aplikace

itbiz
26. 7. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události byz Byznys Cloud Ekomerce Hardware inter Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Povodně v srpnu 2002 způsobila dvojice extrémně silných dešťů
  • Objev struktury enteroviru 70 slibuje nové léky
  • Globální analýza odhalila nejrozmanitější lesy planety i příčiny rozdílů v biodiverzitě lesních ekosystémů

RSS AbcLinuxu RSS

  • Bezpečnostní chyby v produktech od Intelu – 08/2022. Verze 20220809 mikrokódů řeší ÆPIC Leak
  • Kali Linux 2022.3
  • Processing 4.0

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.