• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Capgemini je připravena ke spolupráci i s českými FinTechy

Richard Jan Voigts
20. 7. 2022
| Články
Capgemini je připravena ke spolupráci i s českými FinTechy

Ondřej Valvoda, ředitel české pobočky Capgemini

Podle zprávy World Retail Banking Report 2022 (WRBR), kterou připravily společnosti Capgemini a Efma, retailové banky zaostávají ve schopnosti nabídnout svým klientům konzistentní zákaznickou zkušenost napříč všemi kanály (omnichannel přístup). To má za následek, že se zákazníci obracejí ke konkurenci včetně FinTech společností, která jim poskytuje více personalizovaný přístup a služby šité na míru. Ptali jsme se Ondřeje Valvody, ředitele české pobočky Capgemini.

Kolik procent klientů mají snahy o zlepšení zákaznické zkušenosti jako například propojení tradiční nabídky s nefinančními lifestylovými produkty oslovit? Neodradí to spíše tradiční klientelu, která stárne?
Dovolím si odkázat na náš World Retail Banking Report, což je nedávná celosvětová studie, v níž se zhruba polovina zákazníků finančních institucí vyjádřila, že nemají se svojí bankou emoční pouto, nebo že její nabídka není začleněna do jejich životního stylu. Podle našich údajů tedy zhruba polovina zákazníků bank si přeje větší propojení bankovní služby se svým životním stylem. Máte ale pravdu, že až přílišná digitalizace a snaha o moderní aspekty ve službách mohou některé starší klienty odradit.

Existuje v České republice vůbec nějaká banka, která by se chovala v tomto ohledu takto moderně? Nebo jde spíše o novější IT systémy nedávno založených bank, které za sebou netáhnou na noze pomyslnou kouli s řetězem v podobě jak starých zděděných (legacy) systémů, ale i dat, která už prakticky nelze nijak roztřídit, ale přitom se i novější banky v podstatě chovají postaru kvůli dostupné filozofii softwaru, přestože hlásají do médií opak?
Na aktivitách bank obecně, ať už ve světě nebo u nás, je samozřejmě vidět, že si uvědomují, jak je důležitá a bezproblémová konzistentní zákaznická zkušenost. Protože se aktivita klientů neustále přesouvá k digitálním kanálům a mobilní komunikaci i přes mobilní telefony, banky do této oblasti investují. Samozřejmě je zároveň pravdou, že tradiční banky si s sebou nesou určité břímě zastaralých systémů, což jak v Evropě, tak u nás vědí. V tom mají modernější, neo-banky trochu výhodu.

Ve vašem reportu zmiňujete omnichannel přístup. Co znamená v případě bankovních služeb? Bez ohledu na to, zda toto většina zákazníků skutečně požaduje nebo ne, jak se omnichannel přístup, personalizace a služby šité na míru promítají do bankovních IT back-endů? Jedna věc je udělat hezkou obrazovku zákazníkovi, druhá je jak to provázat se servery a prostorem na disku v datacentru nebo cloudu.
Samozřejmě to spolu souvisí. „Buzzword“ omnichannel znamená přístup k co nejširší interakci se zákazníkem, kde jsou jednotlivé kanály jednak vzájemně propojeny, jednak je zákaznická zkušenost napříč těmito kanály konzistentní. Například když se pohybujete po stránkách banky, začnete svůj dotaz řešit přes chat a pokud ho v něm nevyřešíte, můžete z něj kliknout dál do videohovoru a dostat se s vyřizováním vašeho problému, požadavku, také dál. Bez vytáčení telefonní linky a nového vysvětlování, že vám někdo „něco“ řekl přes chat, že „tohle“ budete muset vyřešit se zákaznickým centrem. Jedním z projevů omnichannel přístupu tedy je, že interakci s bankou, můžete začít na jednom kanálu, a plynule pokračovat na druhém. Nebo když zadáte při první interakci bance nějaké údaje, ona si je uloží do svého CRM systému, a pak už se vás dál neptá. Požadavek na konzistenci zákaznické zkušenosti zase znamená, že když udělám nějakou akci přes mobil, měl bych ji být schopen obdobně udělat přes web. Logika této akce má být obdobná, od zjišťování informace až po posílání peněz. Z technického pohledu je to tedy výzva pro sjednocení filozofie přístupu ve front-endové aplikaci a sjednocení a integraci na straně back-endu.

Tohle ale už dávno pochopili oproti bankám obchodníci typu Foto Škoda, Mountfield, nebo i ti relativně velmi malí, zaměření na hobby jako například Detektorykovu.cz, a dělají to výborně. Jde o totálně zákaznicky orientované obchodní firmy.
V reportu Capgemini neříkáme, že jde o něco nového, nebo že to nikdy nefungovalo. Říkáme, že tohle očekávají zákazníci, a že samy banky přiznávají, že v tomto mají rezervy. Nejde o černou a bílou, banky cítí v tomto směru nutnost posunu. To, čeho si ve „fyzickém“ světě cením na obchodníkovi či bankéři, je osobní přístup, například že mě zná jménem. V digitálním světě zákazníci obdobně očekávají osobní přístup, personalizaci.
Podstatou omnichannel přístupu a tzv. „customer centric“, tedy zákaznicky orientovaného přístupu, je personalizace nabídky s využitím datové analýzy. Špatným příkladem z praxe naopak je, což mi říkal klient jedné banky, že když má na kontě milion korun, neustále se mu na obrazovce zobrazuje reklama na kontokorent. Samozřejmě mi řekl: „Cožpak ta banka tohle nevidí a nenabídne mi radši nějakou investiční službu?“

V čem může konkrétně Capgemini pomoci, když máte z logiky věci jakožto tradiční, po léta zavedená a seriózní společnost, komplexní zkušenosti právě spíše s oněmi starými systémy z letitých bankovních domů a nejste žádný mladý, dravý FinTech, který se zaměřuje spíše na dílčí řešení?
Capgemini je IT konzultantská společnost. Naším mottem a smyslem činnosti je pomáhat našim zákazníkům v dosahování jejich cílů – „Get the Future you want“. Začíná to poznáváním trhu a potřeb koncových uživatelů. Proto máme i jednotku Capgemini Research Institute a zákazníkům poskytujeme IT řešení, jaká potřebují a naplňují jejich konkrétní cíle. Od větších finančních institucí a bank, až po FinTechy.

Kdo je v případě nových metod oslovování finančních institucí váš typický klient? Můžete uvést nějaké příklady, které jste nasadili právě vy, Capgemini?
Typickými klienty Capgemini jsou finanční instituce, většinou banky a pojišťovny, i když i zde v České republice bychom rádi rozšířili spolupráci také s FinTechy, jako to děláme v zahraničí. Dodáváme například řešení pro elektronické bankovnictví a služby nad ním, či nástroje pro obchodování na kapitálových trzích. Konkrétním příkladem může být jeden z investičního bankovnictví, kdy jsme pro zdejší bankovní ústav dodali řešení pro mikroinvestice. V něm si můžete jako klient vaši platbu zaokrouhlit, přebytek odkládat a následně jej využít pro nákup podílového listu ve  fondu. Toto je například způsob jak přiblížit investování i začínajícím investorům, kteří nemají mnoho peněz.

Rubriky: ByznysČeské IT

Související příspěvky

Pětice motorů technologických inovací v příští dekádě
Zprávičky

Goldman Sachs: Umělá inteligence by mohla nahradit 300 milionů pracovních míst

29. 3. 2023
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Americké úřady žalují kryptoměnovou burzu Binance za porušení předpisů

28. 3. 2023
Články

Prodej bezpečnostního softwaru a služeb stále slušně roste

28. 3. 2023
Zprávičky

EK opět odmítla návrh ČTÚ na regulaci velkoobchodního trhu s mobilními daty

27. 3. 2023

Zprávičky

Musk a další chtějí kvůli vážným rizikům pauzu ve vývoji umělé inteligence

ČTK
29. 3. 2023

Stovky akademiků, expertů a podnikatelů zapojených do vývoje umělé inteligence (AI) včetně miliardáře Elona

Pětice motorů technologických inovací v příští dekádě

Goldman Sachs: Umělá inteligence by mohla nahradit 300 milionů pracovních míst

ČTK
29. 3. 2023

Umělá inteligence by mohla ve světě nahradit člověka na 300 milionech pracovních míst. Vyplývá

Kryptoměny a jejich ekonomika

Americké úřady žalují kryptoměnovou burzu Binance za porušení předpisů

ČTK
28. 3. 2023

Americká Komise pro obchodování s termínovými kontrakty na komodity (CFTC) žaluje největší kryptoměnovou burzu

EK opět odmítla návrh ČTÚ na regulaci velkoobchodního trhu s mobilními daty

ČTK
27. 3. 2023

Evropská komise opět odmítla návrh Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) na regulaci velkoobchodního trhu s

Intenzita jednotlivých DDoS útoků na české firmy v únoru rostla, nejvíce útoků míří z Ruska

Pavel Houser
27. 3. 2023

Počet DDoS útoků na české firmy v únoru klesl, zvýšila se ale intenzita jednotlivých útoků.

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Acronis vylepšuje své bezpečnostní řešení o technologii Intel TDT

Pavel Houser
27. 3. 2023

Řada aktuálních hrozeb využívá pouze přístup do paměti. Acronis oznámil vylepšení své bezpečnostní ochrany

Musk ohodnotil Twitter na 20 miliard dolarů

ČTK
27. 3. 2023

Miliardář a šéf Twitteru Elon Musk dal zaměstnancům společnosti akciové garance v hodnotě 20

Ve věku 94 let zemřel spoluzakladatel Intelu Gordon Moore

Ve věku 94 let zemřel spoluzakladatel Intelu Gordon Moore

ČTK
25. 3. 2023

Ve věku 94 let zemřel v pátek Gordon Moore, spoluzakladatel společnosti Intel a průkopník

Tiskové zprávy

T-Mobile chce chránit zákazníky před podvodnými telefonáty

Premiér Fiala se připojil k otevřenému dopisu předsedů vlád šéfům technologických gigantů

GFI Software: rok 2022 opět s rekordním počtem zjištěných zranitelností

Lenovo představuje nové prémiové notebooky Yoga

Ingredience technologických inovací

Zranitelnosti v populární šachové platformě Chess.com umožňovaly podvádět, vyhrávat partie a řešit šachové úlohy

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Programování s pomocí umělé inteligence a open source licence

Pavel Houser
15. 3. 2023

S tím, jak se rozšiřuje využití umělé inteligence přímo při tvorbě softwaru, se intenzivněji začínají diskutovat...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

DMT

Non-linear broadcast

Wget

Nejpopulárnější články

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

Tomáš Jirásko
1. 3. 2023

Kvalitních IT specialistů je nedostatek a práce na dálku jim může přinést až o 25 % víc peněz

Redakce
3. 3. 2023

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

ChatGPT uspěl v testu teorie mysli

Pavel Houser
21. 2. 2023

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

itbiz
2. 3. 2023

Kouzla zbavené? Nepravděpodobné řešení hrozící personální krize ve finančních službách

10 let ABSL: Firmy využívající umělou inteligenci rostou rychleji

Redakce
2. 3. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Hybridní 2D materiál slibuje zlepšení optických zařízení a kvantových počítačů
  • ČSÚ: Počet uznaných patentů byl loni rekordně nízký
  • Využití hypnózy při katetrizačních ablacích

RSS AbcLinuxu RSS

  • Original Prusa MK4
  • Turris OS 6.3.0. Netmetr nahrazen LibreSpeedem
  • xorg-server 21.1.8 a xwayland 22.1.9 a 23.1.1 řeší CVE-2023-1393

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.