Český projekt přichází s personalizovanou reklamou v reálném čase

Colpirio.com, tak zní název nové mezinárodní marketingové platformy, která umožní v reálném čase personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů. Český projekt, který lze označit za ukázku využití Big Data v reálném businessu, má ambice stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je třeba Google, a v některých ohledech je chce podle svých tvůrců dokonce překonat.
Colpirio.com je technologie, která na základě na prediktivní analýzy potřeb a chování uživatelů internetu umožňuje lepší a efektivnější marketingovou komunikaci. Za účelem lepšího cílení on-line reklamy získává anonymizovaná data o chování uživatelů, ta analyzuje a srovnává s nabídkou inzerentů a poté uživatelům zobrazí v pravý čas nabídku, která skončí s největší pravděpodobností prodejem.

„Zjednodušeně řečeno, Colpirio.com prostě ví, po čem zákazníci touží ještě dříve, než to řeknou,“ říká Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com. V rámci zdejšího regionu jde momentálně o jedinou platformu, která pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele – ty identifikuje na základě sesbíraných dat (přitom však nevyužívá osobní data) a uchovává jejich behaviorální profily, které neustále (každých 20 minut) aktualizuje. Colpirio.com pracuje s téměř 7 miliony behaviorálních profilů v České republice a má dosah na 87 % internetové populace. Dokáže zanalyzovat až 30 000 interakcí uživatelů s webem za jedinou sekundu.

Big Data v praxi

Platformu je možné označit za typickou ukázku využití Big Data technologie v reálném businessové praxi. Pomocí strojového učení a umělé inteligence vytváří behaviorální profily jednotlivých uživatelů (identifikovaných podle dostupných dat) a z nich potom dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme.

S touto informací pak může systém naložit různými způsoby: Buďto je využije k zobrazení personalizované nabídky přímo na webu samotného klienta nebo automaticky vygeneruje bannerovou reklamu na daný produkt, která se zobrazí na „cizím“ webu. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

Colpirio.com přitom měří a analyzuje chování uživatelů na webu i veškeré jejich akce, včetně například výběru parametrů při hledání produktů na stránkách, témat přečtených článků nebo anonymizovaných transakcí. Všechny tyto informace dokáže využít k vytváření zmíněných prediktivních modelů, které najdou široké spektrum využití v omnichannel komunikaci.

Behaviorálně cílená reklam

Colpirio.com v současnosti najde uplatnění v pěti základních oblastech:

Jinak řečeno, využití služba najde nejen u obchodníků a poskytovatelů služeb, ale např. i v médiích. Zajímavý je také způsob zpoplatnění. Klienti přitom neplatí za technologie pro personalizaci obsahu a doporučování produktů, které jsou jako takové pro inzerenty zdarma. Platí je pouze technologický poplatek za přenos dat, není však nutné platit paušální platby. Díky tomuto principu má podle tvůrců platformy šanci mít přístup k této personalizační technologii prakticky každý web a e-shop.

Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, Michal Matula, technický ředitel projektu, a Jan Janča, šéf výzkumu a vývoje

Úspěch za českými hranicemi

Na projektu se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Již od minulého roku na vývoji pracuje tým bezmála 30 vývojářů, složený z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru.

Colpirio.com však necílí výhradně na český trh. V současnosti již úspěšně funguje kromě ČR i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Platformu již dnes pilotně využívá například HomeCredit pro svůj produkt Japonské půjčky anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7.

Exit mobile version