• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Cloud způsobuje explozivní nárůst množství aplikací

Redakce
30. 3. 2020
| Články

Aplikace SaaS lze snadno objednat, nasadit i spravovat, výsledně pak v řadě podniků namísto zjednodušování IT naopak přibývá nástrojů, které lidé používají k běžné práci. Produktivita se tím ovšem nezvyšuje.

V průzkumu společnosti G2 sice 96 % respondentů uvedlo, že by uvítalo lepší software, jenže výsledně to často znamená, že nový (snad i kvalitní) nástroj přibude, zahrne ovšem pouze část funkčnosti toho starého, takže ten se dál používá vedle něj. Řada z těchto nástrojů je bezplatných, podniky proto v jejich pořizování nijak neomezují ani (přímé) náklady. Studie společnosti Scott Brinker uvádí, že skoro 75 % zaměstnanců se cítí při práci rozptylováni a mají problém se soustředit na daný úkol; přeskakování mezi různými aplikacemi přitom problém samozřejmě dále zhoršuje. V rámci podniku se v průměru používá 115 softwarových aplikací, i když to neznamená, že všichni pracují se všemi. (Poznámka: čistě terminologicky bychom mohli všechny SaaS nástroje brát jako jediný typ aplikace, webový prohlížeč, nicméně v jeho rámci existují natolik variabilní rozhraní, že má smysl vše počítat jako různé aplikace.)

Tim Kopp z firmy Hyde Park Venture Partners proto ve svém komentáři na InformationWeek upozorňuje na paradoxní důsledek. Získání dat, jejich sdílení, další zpracování často vyžaduje různé nástroje. Vedle sebe funguje aplikace na řízení projektů, interní spolupráci i komunikaci se třetími stranami. Oddělení IT s tím práce ani moc nemá, zato pro normální zaměstnance splnění skoro každého úkolu vyžaduje stále přepínat. Jednotlivé aplikace samy o sobě pracují snad i efektivně, ale postupně se často ukazuje, že digitalizace očekávaným způsobem produktivitu nezvýšila. Navíc čím více nástrojů vyžaduje splnění jediného úkolu, tím pravděpodobnější je i selhání jednoho článku řetězce. Zátěž pro uživatele zvyšuje i to, že v cloudu se velmi snadno nasazují nové verze, takže i jednotlivé aplikace se mění rychleji než dříve, často včetně podstatných vlastností uživatelského rozhraní (a z pohledu dodavatelů softwaru se rychlejší „time-to-market“ pokládá za přednost).

Jaký má problém řešení? Pomohlo by automatické přizpůsobování aplikací pomocí strojového učení, ale i to může uživatele ještě více zatěžovat (např. z úvodní nabídky zmizí nepříliš často využívaná funkce zrovna předtím, než začne být potřeba – třeba před kvartálními výkazy). Speciálně by firmy měly snížit počet aplikací využívaných pro vnitropodnikovou komunikaci, aby lidé také dělali něco jiného, než jen kontrolovali nové zprávy. Rozhodně má smysl se zaměstnanců zeptat, co je nejvíc obtěžuje/zpomaluje. V některých případech, kdy plnění úkoly vyžaduje použít různé aplikace, lze proces nebo ještě spíše jeho část automatizovat, aby spolu tyto aplikace komunikovaly samy. Také by se měly přestat nasazovat nástroje jen proto, že jsou moderní a samy o sobě chytré (různé „sociální aplikace“), to ale neznamená, že pozitivně přispějí k produktivitě.

Rubriky: ByznysCloudPodnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

8. 10. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

8. 10. 2025
Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí
Články

Novinky HP pro efektivní hybridní prostředí

8. 10. 2025
Zprávičky

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

8. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

ČTK
8. 10. 2025

Společnost Google v Česku spustila nové pokročilé vyhledávání na internetu prostřednictvím umělé inteligence (AI).

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

ČTK
8. 10. 2025

Japonský technologický konglomerát SoftBank se dohodl, že zaplatí 5,4 miliardy dolarů (zhruba 113 miliard

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

ECSD

Browser

Vklad, vkládačka

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.