• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

DataSpring nabízí službu přehledu o událostech v infrastruktuře

Richard Jan Voigts
7. 2. 2019
| Články

LogDock je služba společnosti DataSpring pro přehled o infrastruktuře zákazníků a LogDock Advanced je jejím rozšířením pro nadstavby, jako například SIEM. Jak tyto služby fungují a pro koho jsou vhodné odpovídal Igor Tomeš, Solution Architect Lead, DataSpring.

Nabízíte službu LogDock a LogDock Advanced, která funguje jako centrální úložiště logů a datových toků ze sítí vašich zákazníků. Co umožňuje?

Igor Tomeš, DataSpring

Igor Tomeš, DataSpring

Nabízíme zákazníkům možnost sběru logů a informací o datových tocích v síťovém prostředí, které mají buď u nás nebo u sebe, a jejich uložení v našem datovém centru certifikovaném na Tier III. Poskytujeme jim pro zachování těchto logů a událostí úložný prostor a základní nástroje pro reporting a analýzu, což může být základem dalších služeb. Zákazník kromě toho dostává vlastní přístup, aby se ke svým logům mohl dostat, vizualizovat si data pomocí dashboardů, zobrazovat trendy apod. Logy mají retenci, kterou lze řídit „per user“, takže pokud zákazník potřebuje buď kvůli svému vnitřnímu procesu, nebo zákonné regulaci ukládat logy i několik let, jsme schopni mu je držet po celou tuto dobu. Proces je řiditelný podle potřeb každého zákazníka. Služba LogDock Advanced získala ocenění IT Produkt 2018 v kategorii Bezpečnostní řešení.

Jakou má DataSpring pro poskytování takovéto služby kvalifikaci, případně prověrku?

DataSpring má certifikaci ISO 27001, avšak prověrku na zpracování důvěrných, vyhrazených nebo tajných informací nemáme. Nejde o prvotní směr, kterým bychom mířili. Službu LogDock jsme zavedli se základní myšlenkou troubleshootingu, až poté z pohledu bezpečnosti. Když má totiž zákazník svoji infrastrukturu rozptýlenou všude možně, potřebuje mít centrální pohled, co se mu v ní děje. Logy jsou přece jak známo tím nejjednodušším a nejbezpečnějším nástrojem pro nasazení nástrojů pro třídění a vysledování korelací. Když už ale máme logy a jejich vyhodnocování, máme i základ pro náhled do bezpečnostních událostí, včetně možnosti postavit nad tím vším SIEM, tedy správu bezpečnostních informací a událostí.

Řešíte tedy také nějak správu bezpečnostních informací podle SIEM?

To vždy závisí na zákazníkovi. Naším záměrem je poskytovat nástroje, které zákazník může využít pro správu informací, aby si zavést mohl SIEM, resp. postavit Security Operation Centre. Pokud jej bude mít, my mu k tomu budeme dodávat nástroje, tzn. nejen archivované logy a informace o datových tocích včetně nástrojů pro jejich vizualizaci, ale poskytujeme i reporting. Případně jsme schopni navázat výsledky z analýzy logů a toků na nějaký ticketovací nástroj včetně alertu (požadavek na vyřízení události včetně upozornění). To znamená, že pokud někde vznikl bezpečnostní incident, umíme na něj vygenerovat „security ticket“ a zákazníkovi ho poslat. Ono upozornění neznamená, že někde něco přeteklo, nebo že se stala minoritní událost, ale že na základě podrobnější analýzy došlo k podezření. Jde o strojovou analýzu, nikoliv lidskou. Co se týče vlastního doporučení SIEM, jde o rozšíření analýzy ze služby LogDock Advanced, kterou jsme schopni o funkce SIEM rozšířit.

Co když zákazník potřebuje vyšší úroveň vyhodnocení a analýzy a logů a datových toků, než je strojová, tedy lidskou pomoc a inteligenci?

Když zákazník přijde s tím, že má ve své síťové infrastruktuře bezpečnostní incident, s nímž si neví rady a potřebuje od nás pomoc, pak pokud máme kapacity, pomůžeme mu. Jde čistě o naši interní lidskou kapacitu, protože bezpečnostních událostí je opravdu velké množství. Proto tento druh služby nemůžeme garantovat, jde o neřešitelně nafukovací záležitost.

Disponuje DataSpring tzv. bezpečným úložištěm? Pokud ano, co to znamená ve vašem případě? Provozujete úložiště od třetí strany, nebo máte nějaké vlastní řešení?

Vycházíme z technologie, která je použita pro LogDock, která dokáže data ukládat, spravovat, komprimovat apod. Logy jsou ukládány na diskovém poli, které je zálohováno a v zálohách jsou logy šifrovány. Systém si je tím zabezpečuje a ukládá je pak v balíčcích. Klasické, tzv. bezpečné úložiště, kde by byla data podepsána, orazítkována, v jednotlivých balíčcích, však neprovozujeme. Službou LogDock totiž nemíříme na zákazníky požadující službu spisovou, jaká by se pro ukládání logů nevyplatila.

Proč by se vůbec měla nějaká firma obrátit na externího řešitele takovéto úlohy? Pokud ano, proč na DataSpring?

Důvodů je více. Prvním je flexibilita a možnost dynamického rozvoje. S námi může firma začít s logováním firewallů a postupně přibírat další. Není blokována investicí, kterou by dala do zařízení a licencí. Když naopak některé potřeby pominou, lze slevit. Druhým důvodem je, že nemusí počítat úložiště dat a zařízení, které vždy bude stárnout, kam a jak bude tato data ukládat. To také děláme za zákazníka my. Kromě těchto dvou ekonomických důvodů je zde naše know-how, které ohledně správy logů a toků máme, což jsme schopni se zákazníky sdílet. Start k tomu, aby se zákazník dostal k funkčnímu systému, je s námi o hodně kratší, než když si systém budou vytvářet sami, hledat k tomu partnery, případně vlastní lidi.

Další výhodou je, že služba je provozovaná mimo prostředí zákazníka a hůře se tak manipuluje se zařízeními a daty způsobem, který by mohl být z pohledu bezpečnosti dejme tomu diskutabilní.

Službu LogDock instalujete pro každého zákazníka zvlášť, nebo ji provozujete a spravujete centrálně, s oddělenými jednotlivými zákazníky v tzv. režimu multitenant?

Hodně záleží na požadavcích zákazníka. Základem je multitenantní prostředí, které provozujeme. Jsme však schopni některé funkce oddělit a provozovat je na speciálních serverech, vyhrazených pro konkrétního zákazníka. Jde o velmi flexibilní řešení.

Jak mohou zákazníci služby LogDock ke svým datům přistupovat a jak je jejich přístup zabezpečen?

Ke službě LogDock mohou zákazníci přistupovat přes webové rozhraní. Zabezpečení je buď VPN, nebo vyhrazený okruh, nebo alespoň zabezpečení HTTPS. Nejlépe však přes VPN.

Existují ve službě LogDock nějaké manažerské nadstavby pro rychlé přehledy o událostech?

Zde záleží na libovůli zákazníka. Základní sadu reportů máme a dáváme je k dispozici. Pokud by zákazník potřeboval nějakou speciální aplikaci, jsme schopni ji pro něj vyvinout.

Jak službu LogDock naceňujete?

Cena se odvíjí od zpracovaného datového toku. Zákazník si řekne, kolik událostí a/z datového toku (events per second) potřebuje uložit, a podle toho mu nastavíme prahové úrovně (thresholds). Co se do tohoto objemu vejde, je zpracováno online a co je nad tento objem se ukládá do bufferů a zpracovává se následně. Nacenění je tedy velmi jednoduché a transparentní, podle objednané kapacity. Za dodatečné služby, jako například SIEM, nadstandardní reporting, konzultace apod., samozřejmě účtujeme navíc.

Na koho se má případný zájemce o službu LogDock u vás obrátit?

Zájemce o službu LogDock a LogDock Advanced se může přihlásit u společnosti DataSpring přes web, kde vyplní přihlašovací formulář, nebo se může obrátit na libovolného obchodníka DataSpringu.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudEkomerceHardwareInternetOperační systémyPodnikový softwareSecurityTechnologieTelekomunikaceVeřejná správa

Související příspěvky

Zprávičky

OpenAI kupuje firmu, kterou založil člověk stojící za úspěchem výrobků Apple

21. 5. 2025
Zprávičky

AI pravidelně využívají více než tři čtvrtiny českých e-shopů

21. 5. 2025
Jak nakupovat – nebo prodávat – data
Články

GFI Software: prudký nárůst objemu dat zvyšuje rizika deepfake útoků

21. 5. 2025
Zprávičky

EK navrhuje poplatek 2 eura za každý malý balík vstupující do EU

20. 5. 2025

Zprávičky

OpenAI kupuje firmu, kterou založil člověk stojící za úspěchem výrobků Apple

ČTK
21. 5. 2025

Americká společnost OpenAI kupuje start-up s názvem io Products, který založil Jony Ive stojící

AI pravidelně využívají více než tři čtvrtiny českých e-shopů

ČTK
21. 5. 2025

Umělou inteligenci (AI) pravidelně využívají více než tři čtvrtiny českých a slovenských provozovatelů e-shopů.

CZ.NIC začal zveřejňovat seznam zablokovaných domén

Google vylepšuje svůj vyhledávač o funkce AI, přichází s novým předplatným

ČTK
21. 5. 2025

Americká společnost Google vylepšuje svůj vyhledávač o funkce umělé inteligence (AI). Firma se snaží

EK navrhuje poplatek 2 eura za každý malý balík vstupující do EU

ČTK
20. 5. 2025

Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč)

Jaké novinky přináší Arcserve UDP 8.1?

Více než polovina světového internetového provozu patří šesti značkám

Pavel Houser
20. 5. 2025

Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple,

Acer rozšiřuje řadu Aspire AI o šest nových notebooků Copilot+ PC s procesory nové generace

Acer rozšiřuje řadu Aspire AI o šest nových notebooků Copilot+ PC s procesory nové generace

Pavel Houser
20. 5. 2025

K dispozici jsou 14- a 16palcové modely notebooků s různými variantami procesorů. Společnost Acer

Spuštění systému varovných zpráv vyjde stát a operátory dohromady na 235 mil. Kč

ČTK
19. 5. 2025

Vybudování systému Cell Broadcast pro varování přes mobilní telefony při mimořádných událostech si na

Apple podle Epic Games blokuje přístup k její videohře Fortnite v USA a v EU, ten to popírá

ČTK
18. 5. 2025

Videohra Fortnite od firmy Epic Games je nedostupná na iPhonech americké firmy Apple. Ta

Tiskové zprávy

Plná automatizace a flexibilita bez kompromisů: Red Hat Summit 2025 otevřel své brány

PlanRadar  představuje revoluční funkci SiteView: Nový standard vizuální dokumentace ve stavebnictví

Acer Gadget na veletrhu COMPUTEX 2025 představuje nová AI nositelná zařízení

Acer uvádí grafické karty Nitro s čipy AMD a Intel pro nadšence do stavby herních PC

České podniky se opřely do digitalizace. Umělá inteligence už není tabu

SAP představil novinky v AI, které mohou zvýšit produktivitu firem až o 30 procent

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Kvě 30
Celý den

Salesforce CzechDreamin 2025

Čvn 3
Celý den

CybernITy 2025

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

CPV

Diverzifikace portfolia

Koučování

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Astronomové se snaží odhadnout, zda je naše Galaxie nějak výjimečná
  • V Česku vznikla biobanka dřeně dětských zubů pro uchování kmenových buněk
  • Rané galaxie přispívají k dosvitu vesmíru

RSS AbcLinuxu RSS

  • ČTÚ zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024
  • Google spouští v Česku Přehledy od AI
  • Více než polovina světového internetového provozu patří šesti značkám

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.