• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Firemní zákazník internetového připojení musí vědět, na čem je

Redakce
15. 2. 2022
| Články
Firemní zákazník internetového připojení musí vědět, na čem je

Lukáš Vejrych, technologický ředitel, Nordic Telecom

„Internetové připojení je dnes vlastně běžná komodita, jako třeba plyn, tekoucí voda nebo elektřina. Zřídit internetovou přípojku umí leckdo, ale postarat se o zákazníka k jeho spokojenosti už vyžaduje znalosti a nemalé úsilí,“ říká Lukáš Vejrych, technologický ředitel operátora Nordic Telecom, který je jedním z pěti největších poskytovatelů internetu v Česku, a dodává: Česko je sice Wi-Fi velmoc, ale…

Kam se vůbec ubírá trend pevného internetového připojení?

Česko je specifické popularitou Wi-Fi připojení a vůbec enormním počtem jeho poskytovatelů. Není přehnané, když řeknu, že Česko je opravdová Wi-Fi velmoc. Kromě frekvence 2,4 GHz, která je dnes už na ústupu, a také pásma 5 GHz, se nově využívá i připojení na frekvenci 60 GHz. Ta je z pohledu kapacity vynikající hlavně na vzdálenosti do 400 metrů. Při přímé viditelnosti pak můžeme zákazníkovi nabídnout rychlosti v řádu stovek Mb/s. Nevýhodou pásma je, že zatím lze připojit méně zákazníků než v případě nižších Wi-Fi frekvencí.

Mluví se o tom, že budoucnost je v optice, jakou má šanci?

Kdybychom byli schopni nabídnout ji každému, nemá z hlediska operátora vůbec smysl řešit další technologie připojení k internetu. Je ale otázka, jestli a kdy to vůbec bude možné. Optika dává z pohledu providera ekonomicky smysl tam, kde je hustá zástavba, tedy hlavně na sídlištích, koloniích rodinných domů a obecně spíše ve větších městech. Když už někde optickou síť máte vybudovanou, můžete poskytnout prakticky neomezenou kapacitu. Záleží jen na tom, kolik je uživatel ochoten zaplatit. Gigabitové připojení bohatě splní potřeby nejen rezidentních ale i firemních zákazníků. Další výhodou je téměř neomezená životnost optických vláken, které ani za desítky let nedegradují.

Jsou nějaké alternativy optiky?

Variantou může být pevné připojení vzduchem přes licencovaná pásma 3,7 GHz, případně 3,5 GHz, které byly vydraženy v aukcích Českého telekomunikačního úřadu v minulých pěti letech. Naše firma v těchto dvou pásmech drží celkem 100 MHz, což je nejvíce z celkem pěti operátorů, kteří v Česku tuto technologii nabízejí. Již několik let budujeme v pásmu 3,7 GHz vlastní síť, která pokrývá přibližně třetinu české populace a nabízíme na ní rychlosti připojení v řádu stovek Mb/s.

Když mluvíme o internetovém připojení, co vlastně v současnosti zákazníky z řad běžných uživatelů ale i firem (B2B) nejvíce trápí?

Zákazníka obecně nejvíc zajímá, jestli je služba v dané lokalitě vůbec dostupná, zda mu pak spolehlivě funguje, tedy jestli mu poskytovatel nabízí dostatečně rychlé a bezpečné připojení. V případě firmy nebo organizace pak navíc hraje zásadní roli spolehlivost zákaznické (technické, servisní) podpory konkrétního poskytovatele internetových služeb.

Co se dá udělat pro to, aby se dosáhlo dostatečné spolehlivosti služby firemním zákazníkům?

Když má firemní zákazník jakýkoli problém, tak chce, aby byl vyřešen co nejrychleji. Proto sázíme na kvalitní technickou integraci. Nordic historicky vznikl jako konglomerát desítek internetových providerů, jejichž systémy a řízení bylo třeba sjednotit, abychom mohli celou skupinu efektivně řídit. Když to zjednoduším, jsme díky tomu schopni všechny zákazníky obsloužit z jednoho místa.

To je vše?

To je pochopitelně jen začátek. Velký poskytovatel má právě kvůli své velikosti nastavené různé procesy a pravidla, a to často právě na úkor rychlosti řešení problémů zákazníků. Malý poskytovatel zase dokáže být extrémně flexibilní, ale omezuje se třeba jen na několik obcí nebo městskou část. My se snažíme nabídnout pokrytí srovnatelné s velkými hráči a současně nejsme tolik svázáni procesy. Ověřili jsme si, že firemní zákazník může být u nás spokojenější, než byl u velkého operátora, což je pro nás inspirace.

Komu jste schopni B2B služby nabídnout?

Rádi bychom oslovili segment středně velkých firem, jimž jsme schopni nabídnout kromě internetové konektivity i další služby, jako jsou ethernetové okruhy VPN, zabezpečení WAN/LAN site (managed firewall), hlasové, cloudové a další služby, které jsou pro ně v dnešní době nutností. Že tuto část trhu bereme skutečně vážně, ukazuje i to, že pro B2B nově nabízíme i zákaznickou podporu nonstop. Historicky jsme silní na Moravě, ve východních a středních Čechách. V dalších lokalitách jsme schopni zajistit internetové služby ve spolupráci s našimi partnery nebo pomocí našeho licencovaného pásma 3,7 GHz.

Rubriky: ByznysČeské ITTelekomunikace

Související příspěvky

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

8. 10. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

8. 10. 2025
Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!
Zprávičky

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

8. 10. 2025
Zprávičky

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

7. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

ČTK
8. 10. 2025

Společnost Google v Česku spustila nové pokročilé vyhledávání na internetu prostřednictvím umělé inteligence (AI).

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

ČTK
8. 10. 2025

Japonský technologický konglomerát SoftBank se dohodl, že zaplatí 5,4 miliardy dolarů (zhruba 113 miliard

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

E-marketing

Tisková konference

Coverage Initiated

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.