Informační systém K2 má nové uživatelské rozhraní. A vylepšuje WMS a B2B e-shop

Nová verze Informačního systému K2 s názvem K2 move přináší revoluci v oblasti uživatelského rozhraní ERP systémů. Mezi další novinky patří rozšíření integrace nástrojů řízeného skladu a B2B portálů přímo do jádra systému či nové funkce v oblasti automatizace řízení firemních procesů (workflow).
Společnost K2 atmitec, která stojí za vývojem, implementací i provozem Informačního systému K2, představila 1. listopadu 2016 novou verzi svého Informačního systému K2. „Cílem nové verze, stejně jako každý rok, bylo pokořit technické limity. Posunout každou firmu, která Informační systém ve verzi K2 move bude používat, o pár koňských délek před konkurenci. A to jak v rámci konkurenčního boje o nové zakázky, tak i v rámci boje na trhu práce,“ říká Pavel Motan, obchodní ředitel společnosti K2 atmitec.

Revoluce v oblasti uživatelského rozhraní

„ERP systémy jsou vnímány jako software přeplněný šedými formuláři. S haldou nepochopitelných políček, u většiny z nichž běžný uživatel ani neví, co znamenají. U Informačního systému K2 tenhle mýtus chceme zbořit,“ říká Petr Schaffartzik, ředitel vývoje a systémové integrace Informačního systému K2. Hlavní novinkou verze K2 move je totiž právě od základů revidované a přepracované uživatelské rozhraní systému.

„Nebavíme se ale o tom, že jsme změnili barvy a fonty. My jsme od základů překopali logiku programu,“ říká Miroslav Böhm, koordinátor UX týmu ve společnosti K2 atmitec a doplňuje: „V devadesátých letech, kdy většina ERP systémů své uživatelské rozhraní zakonzervovala, byly ERP systémy vnímány především jako evidenční nástroje. A trend velel evidovat vše, co lze. Doba se však změnila, společnosti jsou ostřílenější a přesně vědí, co pro svůj byznys potřebují. My jsme na trhu 25 let a nebojíme se naslouchat, takže jsme přestavěli prezentační vrstvu našeho systému tak, aby odpovídala současným potřebám a standardům našich klientů.“

Mladí lidé, kteří do firem nově nastupují, jsou totiž ze soukromého života zvyklí pracovat s moderními chytrými telefony, které jsou v oblasti uživatelské přívětivosti na velmi vysoké úrovni. Když jsou pak v práci nuceni pracovat se zastaralými podnikovými aplikacemi, považují firmy za technologicky zastaralé. Navíc v praxi nemohou využít návyky, na které jsou ze soukromého života připraveni denní praxí.

„Nové uživatelské rozhraní Informačního systému K2 lze bezpochyby chápat, jako konkurenční výhodu na trhu práce. ERP systém je zrcadlem každé firmy, protože s ním denně zaměstnanci tráví většinu své pracovní doby a s výstupy z něj se pravidelně setkávají obchodní partneři. A stejně, jako je dnes nepředstavitelné nechat obchodníky jezdit v autech z devadesátých let, měl by být podobný metr nastaven pro podnikový software,“ doplňuje Schaffartzik.

WMS a B2B portály

Uživatelské rozhraní však není jedinou novinkou verze K2 move. Společnost K2 atmitec dále pokračovala v integraci nových nástrojů, funkcí a principů řízeného skladu do jádra Informačního systému K2.

„V našem pojetí integrace ale neznamená, že vyvineme nebo napojíme aplikaci třetí strany do našeho systému. Řízený sklad je součástí jádra systému. Veškeré informace, které systém v oblasti skladů poskytuje, jsou neustále on-line a není nutná údržba žádných synchronizačních můstků. Vše vychází z jedné databáze, jednoho zdroje dat. Informační systém K2 je dnes schopný ještě více zefektivnit procesy v rámci skladu,“ říká Pavel Motan.

A Petr Schaffartzik jej doplňuje: „A co více, díky prognostickým nástrojům, které jsme vyvinuli ve spolupráci se superpočítačovým centrem Vysoké školy Báňské, jsme schopni uspořit firmám i peníze vázáné ve skladových zásobách.“ Informační systém K2 totiž v rámci standardní instalace umožňuje predikovat spotřebu materiálu a zboží na základě historických prodejů. Firma je tak schopná lépe odhadnout plánovaný zájem odběratelů a podle toho uvolnit či posílit své skladové zásoby.

Součástí jádra Informačního systému K2 však není jen řízený sklad. „Naše zkušenost říká, že firmy nemají rády kolektivní zodpovědnost. Čím dál tím více si jednotliví dodavatelé IT služeb a nástrojů přehazují zodpovědnost za problémy s provozem IT technologií mezi sebou. K2 je připravená firmám pomoci od údržby databáze přes řízení výroby až třeba po B2B e-shopy a mobilní aplikace na míru,“ říká Petr Schaffartik.

Nově tak je Informační systém K2 připraven na provoz B2B portálů, které umožňují zjednodušený a především přímý prodej v rámci B2B prodejních aktivit. Nákupčí na straně firem mají díky B2B portálu neustále aktuální informace o skladových zásobách, cenách i rezervacích jednotlivých položek zboží u svého dodavatele, který používá Informační systém K2, a jsou tak schopné u něj spolehlivě a rychle nakupovat bez nutnosti osobního setkání s obchodníkem.

„Nevidíme smysl v tom, evidovat informace o parametrech zboží, jeho cenách a skladových dostupnostech v několika systémech. Proto jsme zařadili e-shopové řešení a B2B portály do standardní funkčnosti Informačního systému K2. Firmy tak nemusí platit za jednotlivé nástroje, ale pokud mají Informační systém K2, mají garantovaný rozvoj svého e-shopu či B2B portálu v ceně udržovacího poplatku za ERP systém,“ říká Schaffartzik.

Opravdu řízené firemní procesy

Velkých změn se dočkaly v nové verzi Informačního systému K2 také nástroje pro řízení firemních procesů, tzv. K2 workflow. ERP systém K2 dnes zvládá informovat a schvalovat jednotlivé firemní procesy, jako jsou například žádanky o dovolené, faktury, cestovní příkazy, příchod nového zaměstnance, uvedení nového produktu na trh či ISO nejen přímo z Informačního systému K2, ale také z e-mailu či mobilního telefonu.

„Čím dál tím více zákazníků začíná používat loni představené novinky a jednou z nich bylo i napojení systému K2 na inteligentní kopírky. Po naskenování faktury se dokument přímo ukládá do systému a spouští nový proces, v tomto případě schválení faktury. Co je však důležité, jednotliví lidé, kteří jsou v procesech zainteresovaní, jsou dnes evidováni na základě uživatelských rolí. V praxi to znamená, že pokud člověk z firmy odejde, není nutné jej ve všech procesech upravovat. Stačí na jeho roli navázat jeho následovníka,“ vysvětluje Motan.

Novinek je ale v systému mnohem více – jako každý rok došlo k řadě vylepšení téměř ve všech oblastech Informačního systému K2, včetně kompletní předělávky agendy inventur. A systém je samozřejmě připraven také na všechny legislativní změny, mezi které patří i podpora evidence elektronických tržeb, neboli EET.

Nová verze informačního systému K2, která nese název K2 move s podtitulem Zůstaňte v pohybu, je k dispozici od 1. listopadu 2016.

Exit mobile version