Jak měřit úspěšnost DevOps

ITBiz.cz , 05. November 2018 06:30 0 komentářů
Jak měřit úspěšnost DevOps

Průzkum Interop ITX a InformationWeek varuje, že firmy většinou posuzují úspěšnost nových aplikací podle svých vnitřních kritérií, nikoliv dle spokojenosti zákazníků. V letošním roce 49 % dotazovaných technických specialistů uvedlo, že měřítkem úspěšnosti projektů DevOps je v jejich firmách hlavně úspora nákladů a lepší návratnost investic, současně však metriky posuzují výkon aplikací, množství chyb a efektivitu spolupráce mezi jednotlivými odděleními podniku.

Zákazníka ovšem primárně nezajímá u aplikací množství chyb nebo jejich výkon/doba odezvy, ale to, nakolik aplikace plní jeho potřeby. Zatímco návratnost investic a náklady se týkají financí firmy a jsou samozřejmě klíčové, další kritéria už podle analytiků Interop ITX spíše ilustrují zahleděnost do sebe. Zajímavé je, že ještě před rokem prý podíl firem, které úspěšnost DevOps měřily především vnitřními faktory, byl výrazně menší – 35 %.

Pouze 29 % respondentů uvedlo, že hodnotí projekt DevOps primárně pomocí dat zvnějšku; může jít opět o finanční data (rostou příjmy ze služby?), ale ještě spíše zahrnují faktory jako doba uvádění produktů na trh, vývoj pozice na trhu/konkurenceschopnosti, zlepšování zákaznické zkušenosti apod. Má se jednat o správný přístup, tyto faktory ovšem nejsou tak snadno měřitelné čistě prostředky z oddělení IT a financí. Emily Johnson na InformationWeek dále cituje názory z firem Splunk, Datical a dalších, podle nichž by metriky úspěšnosti DevOps měly být primárně orientovány směrem k zákazníkům.

Navíc technické parametry mají vycházet méně z „klasických“ kritérií typu ROI a TCO, ale měly by být zaměřené na agilitu – jak rychle lze ¨nasazovat nové služby, jak rychle lze služby měnit, obnovovat v případě selhání apod. „Provoz“ a „byznys/řízení financí“ ve firmách historicky fungovaly odděleně, nyní by se to ale mělo změnit.

Týmy DevOps musí mít přístup k informacím o zákaznících, jinak tato metoda sama o sobě nedokáže splnit to, co se od ní očekává – čili opět se dostáváme k tvrzení (klišé? frázi?), že zde má jít o procesy nejen při vývoji a provozu softwaru, ale ve firmě jako celku. Nové aplikace např. často generují potřebná data, ta však směřují do oddělení péče o zákazníky a marketingu, nikoliv už k samotným tvůrcům těchto aplikací – a ti pak tato data vůbec nezahrnují do svých metrik úspěšnosti projektu.

Zdroj: InformationWeek


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30
Pavel Houser

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Průzkum: Chytrým mobilem platí již téměř třetina Čechů

ČTK , 20. August 2019 14:40

Podíl Čechů platících svým chytrým mobilem je 31 %, zatímco v roce 2016 to bylo pouze 13 %. ...

Více 0 komentářů

Startup vyvinul pro umělou inteligenci největší čip na světě

ČTK , 20. August 2019 10:24

Nově vyvinutý čip obsahuje 1,2 bilionu tranzistorů....

Více 0 komentářů

Nordic Telecom si stěžuje u ÚOHS

Pavel Houser , 20. August 2019 08:00

Vnitro u zakázky pro záchranné sbory argumentuje utajením a chce uplatnit výjimku ze zákona o zadává...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei bude moci nakupovat americké součástky o 90 dní déle

ČTK , 19. August 2019 15:33

Ministerstvo obchodu USA také oznámilo, že zařadí na černou listinu zhruba 50 přidružených firem Hua...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní rady státu jedná o kybernetickém útoku na ministerstvo zahraničí

ČTK , 19. August 2019 11:36

Ministerstvo zahraničí čelilo kybernetickému útoku v červnu....

Více 0 komentářů

V Irsku končí první šetření velké firmy okolo pravidel GDPR

ČTK , 19. August 2019 08:00

Celý proces zřejmě bude trvat měsíce, protože firma musí dostat čas na to, aby se mohla k vyšetřován...

Více 0 komentářů

Většina uživatelů sociálních sítí v USA by za ně byla ochotna platit

ČTK , 18. August 2019 08:00

Autoři dále spočítali, kolik by platformy vydělaly, pokud by vycházely pouze s příjmy od předplatite...

Více 0 komentářů