Jak měřit úspěšnost DevOps

ITBiz.cz , 05. November 2018 06:30 0 komentářů
Jak měřit úspěšnost DevOps

Průzkum Interop ITX a InformationWeek varuje, že firmy většinou posuzují úspěšnost nových aplikací podle svých vnitřních kritérií, nikoliv dle spokojenosti zákazníků. V letošním roce 49 % dotazovaných technických specialistů uvedlo, že měřítkem úspěšnosti projektů DevOps je v jejich firmách hlavně úspora nákladů a lepší návratnost investic, současně však metriky posuzují výkon aplikací, množství chyb a efektivitu spolupráce mezi jednotlivými odděleními podniku.

Zákazníka ovšem primárně nezajímá u aplikací množství chyb nebo jejich výkon/doba odezvy, ale to, nakolik aplikace plní jeho potřeby. Zatímco návratnost investic a náklady se týkají financí firmy a jsou samozřejmě klíčové, další kritéria už podle analytiků Interop ITX spíše ilustrují zahleděnost do sebe. Zajímavé je, že ještě před rokem prý podíl firem, které úspěšnost DevOps měřily především vnitřními faktory, byl výrazně menší – 35 %.

Pouze 29 % respondentů uvedlo, že hodnotí projekt DevOps primárně pomocí dat zvnějšku; může jít opět o finanční data (rostou příjmy ze služby?), ale ještě spíše zahrnují faktory jako doba uvádění produktů na trh, vývoj pozice na trhu/konkurenceschopnosti, zlepšování zákaznické zkušenosti apod. Má se jednat o správný přístup, tyto faktory ovšem nejsou tak snadno měřitelné čistě prostředky z oddělení IT a financí. Emily Johnson na InformationWeek dále cituje názory z firem Splunk, Datical a dalších, podle nichž by metriky úspěšnosti DevOps měly být primárně orientovány směrem k zákazníkům.

Navíc technické parametry mají vycházet méně z „klasických“ kritérií typu ROI a TCO, ale měly by být zaměřené na agilitu – jak rychle lze ¨nasazovat nové služby, jak rychle lze služby měnit, obnovovat v případě selhání apod. „Provoz“ a „byznys/řízení financí“ ve firmách historicky fungovaly odděleně, nyní by se to ale mělo změnit.

Týmy DevOps musí mít přístup k informacím o zákaznících, jinak tato metoda sama o sobě nedokáže splnit to, co se od ní očekává – čili opět se dostáváme k tvrzení (klišé? frázi?), že zde má jít o procesy nejen při vývoji a provozu softwaru, ale ve firmě jako celku. Nové aplikace např. často generují potřebná data, ta však směřují do oddělení péče o zákazníky a marketingu, nikoliv už k samotným tvůrcům těchto aplikací – a ti pak tato data vůbec nezahrnují do svých metrik úspěšnosti projektu.

Zdroj: InformationWeek


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Pavel Houser , 20. April 2019 10:30
Pavel Houser

Umělé inteligenci, respektive strojovému učení, se poslední dobou často vytýká, že nikdo přesně neví...

Více

Kalendář

14. 05.

17. 05.
FESPA 2019
19. 05.

23. 05.
IEEE SP 2019
20. 05.

22. 05.
VeeamON 2019







RSS 

Zprávičky

Ericsson se v prvním čtvrtletí vrátil k zisku

ČTK , 20. April 2019 12:38

Finanční ředitel firmy C. Mellander uvedl, že situace Huawei zatím objednávky neovlivnila. ...

Více 0 komentářů

Kvůli iPhonům čelí Apple obvinění z podvodu s cennými papíry

ČTK , 20. April 2019 09:00

Žaloba požaduje odškodné pro investory, kteří nakoupili akcie Applu během dvou měsíců před snížením ...

Více 0 komentářů

Akcie Pinterestu posílily první den obchodování o 25 %

ČTK , 19. April 2019 17:14

Další firmou, která nabídne své akcie do veřejného prodeje, by se letos měl stát Uber. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Šéf Foxconnu chce kandidovat ve volbách prezidenta na Tchaj-wanu

ČTK , 19. April 2019 09:00

V Česku působí kromě Foxconnu také tchajwanské firmy Acer nebo Asus....

Více 0 komentářů

Samsung má problémy se svým ohebným telefonem

ČTK , 18. April 2019 13:30

Galaxy Fold se podobá běžnému chytrému telefonu, ale otevírá se jako kniha, aby se objevil druhý dis...

Více 0 komentářů

Servery Dell EMC PowerEdge vylepšují škálovatelnost i zabezpečení

Pavel Houser , 18. April 2019 10:00

Servery PowerEdge s novými škálovatelnými procesory Intel Xeon 2. generace poskytují nyní mj. vyšší ...

Více 0 komentářů

Nordic Telecom získá 100 % v Libli

Pavel Houser , 18. April 2019 09:00

50 % vlastní Nordic Telecom již od konce roku 2017, 50 % nyní kupuje od DRFG....

Více 0 komentářů