Je retail připravený na digitální éru? Pouze 37 % firem efektivně využívá data o zákaznících

Petr Velecký , 16. prosinec 2015 11:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Pouze o něco více než třetina retailových obchodníků dnes využívá interní i externí zákaznická data k tomu, aby dokázali lépe poznat zákazníka. Přesto integraci dat považují za důležitou. Odhalila to studie společnosti společností SAP a Oxford Economics.

Patrně žádný segment nepociťuje změny, které přináší digitalizace ekonomiky a businessu, tak silně, jako retailový prodej. V rostoucí konkurenci, kde zákazník stále snadněji nachází alternativy, se stává klíčovým předpokladem úspěchu na trhu dokonale svého zákazníka s poznat. Nejde přitom jen o to reagovat na jeho přání, ale předvídat je a nabídnout mu zboží, které „teprve bude chtít“. A právě tady hraje klíčovou roli nejen podpora informačních technologií a moderních analytických platforem, ale také integrace dat.

Nedávno zveřejněný retail index společností SAP a Oxford Economics však naznačuje, že pouze 37 % společností využívá interní i externí zákaznická data tak, aby získala komplexní, tzv. 360º informace o zákazníkovi. Ačkoliv 58 % respondentů považuje integraci externích a interních dat za velmi důležitou, většina retailerů s integrovanými daty dosud nepracuje. „Pokud chce dnes firma na trhu uspět, musí překročit omezení svého byznysu a částečně se proměnit v technologickou firmu,“ upozorňuje Daniela Khalaf, Solution Manager společnosti SAP. Studie vychází z odpovědí 120 klíčových manažerů z oboru. „Právě schopnost vytěžit co nejvíce z možností, které obchodníkům nabízejí informační technologie, často odlišuje úspěšné od neúspěšných,“ dodává.

Systém na propojení databází na bázi SAP HANA na českém trhu plánuje využívat například úspěšná společnost Siko Koupelny & Kuchyně, která v něm integruje velké množství dat z různých zdrojů, včetně svých kamenných prodejen.

Sjednocení informací

Prakticky každý obchodník má o svých zákaznících celou řadu dat a informací, které jsou ovšem často roztroušené ve vzájemně nepropojených databázích a jsou využívány jen samostatně a bez kontextu. Vyspělých analytické nástroje například na platformě SAP HANA (a dalších aplikací schopných tyto informace propojit) umožňují zastřešit jednotlivé podnikové systémy (například finanční a marketingové databáze či databáze na zákaznickou podporu) a vytvořit řešení schopná v reálném čase zpracovat, analyzovat a vizualizovat obrovské množství strukturovaných i nestrukturovaných dat.

Víceúrovňový marketing

Další možností je využít výkonných marketingových nástrojů pro cílení komunikace a oslovení zákazníků personalizovanými kampaněmi – ať už na webových stránkách, e-mailem a prostřednictvím digitální inzerce, nebo iniciováním telefonátů ze zákaznického centra nebo zasíláním sdělení do mobilních aplikací a zařízení.

To umožňuje například kontextuální marketingová platforma SAP hybris, která na základě kontextových dat v reálném čase průběžně aktualizuje celkový profil stávajících i potenciálních zákazníků. Dynamický profil zahrnuje aktivity uživatele v minulosti, jeho možné aktivity v budoucnosti a informace o tom, co jej v daném okamžiku nejvíce zajímá. Kampaně je pak možné spouštět automaticky na základě chování zákazníků v daném okamžiku podle předem stanoveného plánu, nebo ručně podle okamžité potřeby.

Studii SAP Retail Index: Reigniting Growth (v angličině) najdete zde.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů

Šéfovi Intelu srazil vaz vztah na pracovišti

ČTK , 22. červen 2018 08:00

Ve funkci předsedy představenstva a člena správní rady Krzaniche přechodně nahradí dosavadní finančn...

Více 0 komentářů

Kalendář

19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018
04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018

Starší zprávičky

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 0 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů