Lidé ve firmách: Biljana Weber novou generální ředitelkou Microsoft Česká republika a další novinky

V rubrice „Lidé ve firmách“ vám přinášíme nejžhavější informace o personálních změnách ve významných společnostech. Tentokrát přinášíme bohatou úrodu novinek ze společností Acrea, Arbes, B2M, Deloitte, ESET, Exclusive Tours, KPMG, Microsoft a Outsourcing Solution.
Acrea

Barbora Civínová

Společnost ACREA CR, významný poskytovatel analytických, statistických a dataminingových služeb, se rozhodla posílit marketingovou a PR oblast.

Společnost ACREA CR přijala do svého týmu nového marketingového a PR koordinátora s cílem poskytovat hlubší a ucelenější přehled o svých aktivitách a zároveň docílit bližšího kontaktu se svými zákazníky a uživateli softwaru SPSS. Na tuto pozici nastoupila Ing. Barbora Civínová, absolventka Provozně ekonomické fakulty na České zemědělské univerzitě v Praze a zkušenosti v oblasti marketingu získala spoluprací s portugalskou firmou Jabeira a při zavádění marketingové strategie nově vstupující společnosti All Good Style na český trh. Hlavním úkolem na pozici nového koordinátora bude rozšiřovat povědomí o společnosti ACREA CR pro veřejnost a přiblížit společnost více ke svým zákazníkům prostřednictvím uživatelských konferencí a seminářů.

Arbes

Michal Houštecký

Novým ředitelem divize podnikových informačních systémů ve společnosti ARBES Technologies se stal Michal Houštecký.

Michal Houštecký vystudoval Vysokou školu manažerské informatiky a ekonomiky v Praze a obor Informační technologie a management na Bankovním institutu. Své první profesní zkušenosti sbíral jako SAP R/3 konzultant ve společnostech Slovakodata, Varias či T-Mobile. V T-Mobile později působil jako senior specialista manažerských informačních systémů. Roku 2011 nastoupil do společnosti ARBES Technologies na pozici manažera oddělení Business Intelligence, v rámci níž měl zodpovědnost za produktovou strategii BI, pre-sales aktivity, marketing, projektové řízení a organizační řízení oddělení. Po dvou letech strávených v této roli přebírá vedení celé divize podnikových informačních systémů, která kromě BI řešení nabízí zákazníkům z oblasti finančnictví, zdravotnictví a obchodu osvědčené ERP systémy a specializované systémy pro leasingové a úvěrové společnosti.

ERP řešení ARBES FEIS patří k vlajkovým produktům ARBES Technologies a mým cílem je ho nadále rozvíjet v souladu s nejmodernějšími trendy a technologiemi. Aktuálně jej využívá již více než 120 spokojených zákazníků a já bych rád, abychom jim dokázali i nadále poskytovat maximální podporu v jejich podnikatelských záměrech, “ uvedl Michal Houštecký a dodal: „Český ERP trh je silně saturovaný, a proto je důležité umět zákazníkům nabídnout i speciální úpravy či být schopni poskytovat řešení, která lze parametrizovat v souladu s oborovými specifiky jednotlivých firem. ARBES Technologies je v této oblasti tradičně silný, proto věřím, že zákazníci se mají na co těšit.

Michal Houštecký je ženatý, má dvě dcery, a proto většinu svého volného času nejraději tráví s rodinou. Velmi rád cestuje a sportuje. K jeho netradičním zájmům patří poznávání vín z Nového světa.

B2M

Filip Mukoko

Společnost B2M, která mimo jiné provozuje službu ePoptávka.cz, má novou posilu na pozici manažera externích call center. Je jí Filip Mukoko, který před příchodem do B2M nasbíral četné studijní i pracovní zkušenosti v zahraničí. Zodpovědný bude za strategické vedení prodejních kanálů.

Filip Mukoko vystudoval mezinárodní obchod na Kennesaw State University v Atlantě. V letech 2003 až 2006, kdy v USA pobýval, také pracoval na manažerských pozicích v oblasti sales a customer care. Po návratu do České republiky se tři roky věnoval hotelovému managementu ve společnosti G-Reality s.r.o. S cílem uspokojit svou vášeň pro prodej, se následně rozhodl vstoupit do dynamického prostředí přímého prodeje. Své zkušenosti z oblasti prodeje, motivace a rozvoje zaměstnanců a outsourcingu služeb ještě obohatil o 3leté působení ve společnosti N&F Marketing s.r.o na pozici regionálního Sales manažera. Filip Mukoko bude v B2M odpovědný za strategické vedení prodejních kanálů.

Deloitte

Petr Viktora

Petr Viktora se stal od června 2013 novým partnerem v Deloitte Advisory. Jeho hlavním cílem je rozšiřování portfolia nabízených služeb se zaměřením na informační a telekomunikační technologie. Petr pracoval v oddělení ICT poradenství Deloitte od roku 2011 na pozici ředitele. Za necelé tři roky se mu podařilo vytvořit nový tým expertů nabízejících kromě klasických témat i poradenské služby v oblasti nových metod zpracování velkoobjemových dat, využívání digitálních technologií a sociálních sítí.

Petr má rozsáhlé zkušenosti v oblasti vývoje, implementací a prodeje softwarových řešení velkým korporátním zákazníkům jak ze soukromého, tak veřejného sektoru. Mezi jeho klíčové zákazníky patří velké společnosti z oblasti telekomunikací, energetiky, plynárenství, dopravy, medií a dalších odvětví v České republice.

Před příchodem do Deloitte pracoval více než 12 let ve společnosti SAP, kde zastával manažerské pozice se zodpovědností za prodej softwaru i dodávku implementačních projektů. Poslední rok vedl české zastoupení společnosti SAP na pozici generálního ředitele. V minulosti pracoval ve společnostech Škoda Elektrické lokomotivy a CCA, působil také v představenstvu společnosti Centrade.

Petr vystudoval obor Automatizované systémy řízení na Západočeské univerzitě v Plzni. Kromě angličtiny hovoří také německy a rusky. Ve volném čase se nejraději věnuje sportu, cestování a literatuře.

ESET

Miroslav Dvořák

Na pozici technického ředitele české pobočky antivirové společnosti ESET nastoupil Miroslav Dvořák. Dvořák bude zodpovídat za veškerá technická a technologická aktiva společnosti, což znamená řízení vývoje interních systémů pro ESET ČR, řízení provozu IT a v neposlední řadě také technickou a technologickou podporu produktů ESET.

První zkušenosti s počítačovou technikou začal Dvořák sbírat už během studia na střední průmyslové škole v Jihlavě. Inženýrský titul z oboru Informační technologie a management získal posléze v pražském Bankovním institutu. V polovině 90. let se začal věnovat systémové podpoře antivirových produktů a plánování firemní antivirové strategie v České spořitelně. Zde se postupně vypracoval na vedoucího vývoje infrastrukturních služeb, a na tomto postu měl na starosti řízení lidských zdrojů a účast na transformačních projektech z oblasti IT v rámci celé Erste Bank Group.

Po dlouhé době ve stejné firmě jsem potřeboval změnu a nabídka ESETu se nedala odmítnout. Tím, že navíc zůstávám v oboru bezpečnosti IT, beru tuto změnu jako skvělou příležitost pro zúročení mých dosavadních zkušeností.“ říká Miroslav Dvořák.

Exclusive Tours

Olesya Bodnarchuk

Exclusive Tours, přední česká společnost zaměřující se na luxusní dovolené na míru, pro své zákazníky nově otevřela ruskou divizi. Současně posílila svůj tým o nového travel consultanta, kterým se stala Olesya Bodnarchuk.

Společnost Exclusive Tours tímto vychází vstříc rusky hovořícím klientům, kterým chce ulehčit komunikaci a orientaci v nabídce. Současně jsou také k dispozici webové stránky v ruském jazyce, kde se zákazníci mohou dozvědět vše o nabízených službách.

O rusky mluvící klientelu se stará Olesya Bodnarchuk, která nově posílila tým Exclusive Tours a zastává pozici travel consultanta. Vystudovala Moskevskou státní právnickou akademii a má 12 let zkušeností v oboru, které nasbírala v Čechách i zahraničí. Hovoří plynně rusky, anglicky a ukrajinsky. Ve volném čase ráda fotografuje a cestuje.

KPMG

Ladislav Rulf

Ladislav Rulf nastoupil na pozici Manager v oddělení Management Consulting společnosti KPMG Česká republika.

Ladislav Rulf se v KPMG Česká republika věnuje poradenství v oblasti řízení dodavatelských řetězců, nákupu a strategického sourcingu. Je odborníkem především na budování a optimalizaci nákupní infrastruktury, strategický sourcing a outsourcing. Specializuje se na zvyšování provozní efektivity pomocí zlepšování business procesů a procesního výkonového managementu.

Ladislav Rulf vystudoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze v roce 1994 a v roce 2002 absolvoval studium MBA poskytované MÚVS Praha ve spolupráci se Sheffield Hallam University. Více než pět let působil jako poradce ve společnosti PwC a přes 10 let na manažerských postech ve společnostech Mondi a ČEZ. Jeho pracovní zkušenosti zahrnují všechny rozvíjející se trhy Východní Evropy (Českou republiku, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Srbsko), Turecko či další evropské země jako Švýcarsko nebo Rakousko. Dlouhodobě působí jako externí lektor procesního reengineeringu, nákupu a outsourcingu.

Ve volném čase se věnuje především české historii a golfu.

Microsoft

Biljana Weber

Česká pobočka společnosti Microsoft má od dnešního dne novou generální ředitelku – Biljanu Weber. Po třech letech vystřídá Romana Cabálka. Ten se posune na jinou vedoucí pozici v rámci Microsoftu, kterou oznámíme v blízké budoucnosti. Biljana s platností od 2. července 2013 povede českou pobočku a jejím cílem bude mimo jiné podpořit strategii a vedoucí postavení Microsoftu na českém trhu v oblasti zařízení a služeb.

Biljana do českého Microsoftu přichází ze slovinské pobočky, kde poslední tři roky působila na pozici generální ředitelky. V této roli získala mimo jiné i prestižní ocenění Chairman Award. Před tím pracovala 18 let ve společnosti IBM, kde zastávala různé vedoucí pozice v rámci regionu střední a východní Evropy, naposledy pak roli ředitelky pro sektor státní správy. Biljana má dlouholeté zkušenosti s vrcholovým managementem, marketingem a obchodem v oblasti IT průmyslu.

Jsem moc ráda, že jsem získala příležitost stát se součástí Microsoftu v České republice. Jsem si ale samozřejmě vědoma i velké zodpovědnosti, kterou tato pozice přináší, zvláště pak v tomto čase plném ekonomických výzev. Jak z pohledu trhu, tak i interně je dnes Microsoft v České republice považovaný za pobočku s vysoce talentovanými a úspěšnými lidmi. Dosáhl zdravého růstu a pokračování v tomto trendu je mou prioritou,“ říká Biljana Weber. „Dnešní svět globalizace přináší rostoucí a intenzivnější soutěž mezi společnostmi. Země, které chtějí být úspěšné, se potřebují připravit. Jejich vlády a obchodní lídři, kteří rozpoznají skutečné příležitosti a potřebu investic do moderních IT systémů, jim pomohou nastartovat ekonomický růst a zlepšit životy lidí. Microsoft významně podporuje a účastní se této transformace a já se skutečně těším na pokračování tohoto úspěšného příběhu, v rámci kterého spolu s mým týmem, partnery a zákazníky dokážeme využít výhod technologií právě v rámci České republiky,“ dodává Biljana.

Těší mě, že se Biljana stává novou generální ředitelkou Microsoftu v České republice, jelikož do této role přináší výjimečné zkušenosti z vedoucích pozic v Microsoftu i IBM. Jsme hrdí na dlouhodobý výkon českého týmu. Český trh nabízí mnoho příležitostí a dnešní oznámení odráží důvěru v naši strategii pro tuto zemi a schopnost hrát v jejím společenském a ekonomickém rozvoji klíčovou roli,“ říká Don Grantham, prezident Microsoftu pro střední a východní Evropu. A dodává: „Rád bych poděkoval Romanovi za jeho výkon a výsledky při řízení české pobočky a popřál mu hodně štěstí v jeho budoucí roli, kterou brzy oznámíme.

Biljana získala titul v oboru Podniková ekonomika na University of Sarajevo a následně také MBA na The Open University Business School ve Velké Británii.

Microsoft se aktivně zapojuje do klíčových témat veřejného dění v České republice, zejména se zaměřením na konkurenceschopnost malých a středních podniků, státní reformy a příležitosti pro mladé – ať už napřímo nebo prostřednictvím účasti v mnoha relevantních obchodních a průmyslových asociacích země.

Outsourcing Solution

Ondřej Václavík

Aktivity technologické společnosti Outsourcing Solution bude v regionu Čechy řídit Ondřej Václavík. Nový ředitel má za úkol v Čechách nastartovat provozní a obchodní činnost firmy, která se původně orientovala na moravské regiony. „Morava je pro nás aktuálně ´malá´, mým cílem je proto v Praze vybudovat obchodní a technický tým,“ říká Ondřej Václavík. Expanze v Čechách bude probíhat v oblasti cloudových služeb, kde se firma opírá o nové produktové portfolio Dragon Cloud.

Strategickým úkolem nového ředitele bude připravit vstup společnosti Outsourcing Solution do středoevropského regionu a zajistit významný nárůst tržeb společnosti v oblasti cloudových služeb. „Trh cloud computingu je jeden z mála, na kterém lze explozivní nárůst realizovat, a já věřím, že nový tým pod vedením Ondřeje Václavíka bude úspěšný,“ uvádí Jiří Jakeš, generální ředitel Outsourcing Solution. Ondřej Václavík v oboru IT a telekomunikací v minulosti zastával obchodní a manažerské pozice ve společnostech Trinity Czech Republic, STAND a GTS Czech.

Ve volném čase se Ondřej Václavík věnuje umění. Skládá a nahrává scénickou hudbu pro živé performance i pro amatérské filmy ve vlastním studiu, vystupuje jako zpěvák/frontman dvou darkwave/electro/industrial kapel a kromě elektroniky se zabývá i středověkou hudbou. Aktuálně má roztočené dva filmy a připravuje svou první autorskou výstavu fotek.

Exit mobile version