• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Nintendo Switch 2 se blíží. Co přinese a jak změní trh?

Redakce
17. 5. 2025
| Články
Nintendo Switch 2 se blíží. Co přinese a jak změní trh?

Herní svět s napětím očekává příchod nástupce fenomenálně úspěšné konzole Nintendo Switch. Po letech spekulací a postupně odhalovaných informací se Nintendo Switch 2 konečně rýsuje na obzoru a slibuje nejen technologický skok, ale i pokračování unikátní hybridní filozofie, která si podmanila miliony hráčů po celém světě.

Další éra Nintenda na obzoru

Původní Nintendo Switch přinesl revoluční koncept hybridní konzole, která plynule přecházela mezi domácím a přenosným hraním, čímž zásadně změnila vnímání herní zábavy. S více než 152 miliony prodaných kusů k březnu 2025 se stal jednou z nejprodávanějších konzolí všech dob, překonávající i legendy jako PlayStation 4 a Game Boy. Díky tomuto úspěchu si Nintendo udržuje významný podíl na trhu konzolí, který v roce 2024 činil 42 % aktivní instalované báze, což dává Switch 2 obrovský výchozí potenciál.

Nintendo očekává, že mnoho z těchto stávajících uživatelů přejde na Switch 2. Úspěšný hybridní koncept, který se stal synonymem pro Switch, je zachován i u jeho nástupce , což zajišťuje kontinuitu a srozumitelnost pro spotřebitele. Tím se Nintendo vyhýbá riziku, které provázelo například uvedení Wii U, jež trpělo nejasným marketingem a odklonem od úspěšné formule Wii. Switch 2 naopak staví na jasně definovaném úspěchu a identitě svého předchůdce. Nintendo tak má silnou pozici pro hladký přechod a využití loajality stávajících zákazníků, což minimalizuje rizika spojená s uvedením nového hardwaru, která trápila některé jeho minulé konzolové generace.

Cesta ke Switch 2

Úspěch původního Nintendo Switch byl skutečně fenomenální. K březnu 2025 bylo celosvětově prodáno 152,12 milionu kusů této konzole , čímž se nebezpečně přiblížila historicky nejprodávanější konzoli PlayStation 2, která dosáhla přibližně 160 milionů prodaných kusů za celou dobu své existence. Tento úspěch nejenže oživil zájem o handheldové hraní, ale díky titulům jako Animal Crossing: New Horizons přilákal i široké spektrum nových hráčů a upevnil pozici Nintenda jako lídra s dominantní aktivní instalovanou bází konzolí. Nintendo Switch se tak stal třetí nejprodávanější konzolí všech dob, čímž překonal PlayStation 4 i Game Boy.

Nintendo se však na své cestě poučilo i z minulých nezdarů. Zatímco konzole Wii dosáhla obrovského úspěchu díky inovativnímu pohybovému ovládání a oslovení masového trhu (prodalo se jí přes 100 milionů kusů , přičemž titul Wii Sports hrál klíčovou roli v popularizaci pohybových ovladačů ), její nástupce Wii U byl komerčním neúspěchem. Mezi hlavní problémy Wii U patřilo zmatečné pojmenování, které u spotřebitelů vyvolávalo dojem, že jde pouze o příslušenství k Wii , neohrabaný gamepad s omezeným bezdrátovým dosahem a nedostatečná podpora her od vývojářů třetích stran. Přesto Wii U položilo základy pro Switch: koncept druhé obrazovky a handheldového hraní byl lákavý, i když špatně provedený. Switch tento koncept vylepšil, učinil gamepad skutečně přenosným a od počátku kladl důraz na širší podporu her.

Tato zkušenost ukázala, že samotná inovace nestačí; klíčová je srozumitelnost konceptu pro spotřebitele a robustní podpora her. Nintendo Switch 2 z této lekce zjevně těží. Jeho název je jednoduchý a jasně komunikuje, že jde o přímého nástupce , čímž se eliminuje potenciální zmatek, který provázel Wii U. Nintendo navíc zdůrazňuje zpětnou kompatibilitu a vylepšení stávajícího osvědčeného konceptu, nikoli radikální a potenciálně matoucí změnu. Tímto přístupem Nintendo aplikuje poučení z Wii U přímo na strategii Switch 2, aby zajistilo, že spotřebitelé okamžitě pochopí jeho hodnotu a přínosy.

Čekání na nástupce Switche bylo dlouhé a provázené nesčetnými spekulacemi a úniky informací, které postupně budovaly napětí. Mluvilo se o použití čipu NVIDIA T239 a podpoře technologie DLSS. Postupně přicházely i oficiální náznaky od Nintenda, které nakonec vyústily v potvrzení existence nástupce Switche. V tomto procesu hrály důležitou roli i důvěryhodné technologické servery jako Digital Foundry, které často potvrzovaly neoficiální, ale následně se ukazující jako přesné, informace.

Odhalení nové generace

Oficiální oznámení přineslo konkrétní detaily. Nintendo Switch 2 má být uveden na trh ve většině regionů 5. června 2025. Cena byla stanovena na 449,99 USD , přičemž předobjednávky byly spuštěny již 24. dubna 2025. Očekává se vysoká poptávka; samotné Nintendo předpokládá prodej 15 milionů kusů v prvním fiskálním roce po uvedení na trh. Analytická společnost Ampere Analysis je mírně konzervativnější, ale stále velmi optimistická, s predikcí prodeje více než 13 milionů kusů do konce kalendářního roku 2025.

Základní filozofií designu Nintendo Switch 2 je zachování úspěšné hybridní povahy jeho předchůdce. Konzole si tak ponechává možnost plynulého přechodu mezi hraním na velké televizní obrazovce doma (v dokovací stanici) a plnohodnotným hraním na cestách v handheldovém režimu. První teaser videa potvrdila, že Switch 2 bude vypadat jako větší a elegantnější zařízení, doplněné o dokovací stanici a odnímatelné ovladače Joy-Con.

Pod kapotou Switche 2

Srdcem Nintendo Switch 2 je vlastní systém na čipu (SoC) od společnosti NVIDIA, označovaný jako T239. Tento čip v sobě integruje jak procesorovou (CPU), tak grafickou (GPU) část, obě založené na moderních architekturách.

CPU a GPU: Výkon nové generace

Procesorová část je tvořena osmi jádry ARM Cortex A78C. Z těchto osmi jader je šest k dispozici pro herní vývojáře, zatímco zbylá dvě jsou vyhrazena pro operační systém konzole a jeho funkce. Taktovací frekvence CPU se liší v závislosti na režimu: v dokované stanici běží na 998 MHz (některé zdroje uvádějí 0.998 GHz , jiné 1101 MHz ), zatímco v handheldovém režimu dosahuje 1101 MHz (některé zdroje uvádějí 1.1 GHz , jiné 998 MHz ). Maximální teoretický takt, kterého může CPU dosáhnout, je 1.7 GHz. Každé jádro disponuje 64 KB L1 instrukční cache a 64 KB L1 datové cache, doplněné o 4 MB sdílené L3 cache.

Grafická jednotka (GPU) je postavena na architektuře NVIDIA Ampere, která pohání například grafické karty řady GeForce RTX 30. Obsahuje 1536 CUDA jader, což je výrazný nárůst oproti 256 CUDA jádrům v původním Nintendo Switch. Taktovací frekvence GPU je v dokovaném režimu 1007 MHz a v handheldovém režimu 561 MHz. Vývojáři budou mít navíc možnost upravit tato nastavení a potenciálně dosáhnout frekvence až 1.4 GHz. Výkonnostně se GPU Switch 2 pohybuje na úrovni až 3.07 TFLOPs v dokovaném režimu a 1.71 TFLOPs v handheldovém režimu. To jej řadí na úroveň mobilních grafických karet NVIDIA GeForce RTX 2050 nebo RTX 3050 a znamená výrazný posun oproti PlayStation 4 (cca 1.8 TFLOPs) a Xbox One (cca 1.3 TFLOPs).

Operační paměť (RAM) a úložiště

Nintendo Switch 2 je vybaveno 12 GB operační paměti typu LPDDR5X. Z této kapacity je 9 GB k dispozici přímo pro hry, zatímco zbývající 3 GB jsou rezervovány pro operační systém a jeho funkce, včetně nové sociální platformy GameChat. Toto rozdělení paměti vyvolalo mezi některými pozorovateli diskuzi o možném dopadu na výkon her. Paměťová propustnost dosahuje 102 GB/s v dokovaném režimu a 68 GB/s v handheldovém režimu.

Interní úložiště konzole má kapacitu 256 GB a je založeno na technologii UFS (Universal Flash Storage). Pro uživatele, kterým by tato kapacita nestačila, je k dispozici slot pro paměťové karty MicroSD Express, které podporují kapacitu až 2 TB. Standard MicroSD Express nabízí výrazně vyšší přenosové rychlosti ve srovnání s běžnými MicroSD kartami, což je klíčové pro rychlé načítání moderních her. Konzole navíc obsahuje specializovaný hardwarový blok pro dekompresi souborů (podporuje formát LZ4), který zrychluje načítání her tím, že tuto úlohu přebírá od hlavního procesoru.

Technologie displeje

Displej Nintendo Switch 2 bude 7.9palcový LCD panel s rozlišením 1080p (Full HD). Podporuje technologii HDR10 pro vylepšený dynamický rozsah barev a kontrastu, a také variabilní obnovovací frekvenci (VRR) až do 120 Hz. Podpora VRR je potvrzena pro interní displej konzole; zatím není jasné, zda bude dostupná i přes HDMI výstup v dokovaném režimu. Displej je samozřejmě dotykový, s podporou 10bodového kapacitního multi-touch ovládání. V dokovaném režimu bude konzole schopna výstupu až do rozlišení 4K, pravděpodobně s využitím technologie DLSS.

Grafické inovace: DLSS a Ray Tracing

Jednou z nejvýznamnějších technologických novinek Nintendo Switch 2 je podpora NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling). Tato technologie využívá umělou inteligenci k rekonstrukci obrazu z nižšího nativního rozlišení na vyšší cílové rozlišení, čímž šetří výkon GPU a umožňuje dosáhnout vyšších snímkových frekvencí nebo lepší vizuální kvality. Potvrzeny jsou různé režimy DLSS (1x, 2x, 3x) a také DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing), které odpovídají režimům performance, balanced a quality známým z PC her. Například hra Cyberpunk 2077 byla potvrzena s podporou DLSS na Switch 2.

Díky architektuře Ampere získává Switch 2 také hardwarovou podporu pro Ray Tracing , technologii pro realistické zobrazení světelných efektů, stínů a odrazů. Výkon v této oblasti se odhaduje na 10-20 Gigarays za sekundu.

Implementace DLSS je pro Nintendo strategicky klíčová. Switch 2 disponuje GPU s teoretickým výkonem kolem 3 TFLOPs , zatímco konkurenční PlayStation 5 nabízí přibližně 10 TFLOPs a Xbox Series X dokonce 12 TFLOPs. Přímé srovnání nativního výkonu by tak Switch 2 stavělo do značné nevýhody, zejména u multiplatformních titulů. Technologie DLSS však umožňuje tento rozdíl efektivně kompenzovat. Díky ní může Switch 2 cílit na vyšší rozlišení (například 1080p v handheldovém režimu a potenciálně až 4K v dokovaném režimu) a/nebo vyšší snímkové frekvence, než by mu dovoloval jeho nativní hardwarový výkon. Ray tracing, ačkoliv je hardwarově podporován, bude na mobilním čipu pravděpodobně využíván spíše pro specifické, méně náročné efekty (například vylepšené odrazy nebo stíny) v first-party titulech nebo méně náročných hrách, než pro plnohodnotnou implementaci známou z high-end PC a výkonnějších konzolí. DLSS je tedy pro Nintendo způsobem, jak nabídnout vizuálně atraktivní zážitek srovnatelný s „next-gen“ standardy, aniž by muselo sahat po masivním a drahém hardwaru, zatímco ray tracing bude spíše příjemným bonusem.

Ovladače a příslušenství

Ovladače Joy-Con projdou redesignem , přičemž se spekuluje o větší míře jejich přizpůsobitelnosti. Významnou novinkou je přidání tlačítka „C“, které bude sloužit pro přístup k nové sociální funkci Nintendo GameChat. Tato platforma umožní hlasovou a video komunikaci až pro 12 hráčů současně a také sdílení herního obsahu. Očekávají se také možná vylepšení pro oblíbený Pro Controller.

Klíčové specifikace Switch 2 vs. původní Switch
Parametr Nintendo Switch (původní) Nintendo Switch 2
CPU NVIDIA Tegra X1 (4x ARM Cortex-A57) Vlastní NVIDIA SoC (8x ARM Cortex-A78C)
Takt CPU (přibližně) 1.02 GHz Až 1.7 GHz (teoreticky), ~1.0-1.1 GHz (typicky)
GPU NVIDIA Maxwell architektura NVIDIA Ampere architektura
CUDA jádra 256 1536
Takt GPU (přibližně) Až 768 MHz (dok) / Až 460 MHz (handheld) Až 1007 MHz (dok) / Až 561 MHz (handheld)
TFLOPs (přibližně) ~0.4 (dok) Až 3.07 (dok) / Až 1.71 (handheld)
RAM 4 GB LPDDR4 12 GB LPDDR5X
Dostupná RAM pro hry ~3.2 GB 9 GB
Propustnost RAM 25.6 GB/s (dok) 102 GB/s (dok) / 68 GB/s (handheld)
Interní úložiště 32 GB eMMC 256 GB UFS
Rozšíření úložiště MicroSDHC/SDXC MicroSD Express (až 2 TB)
Displej 6.2” LCD, 720p, SDR, 60Hz 7.9” LCD, 1080p, HDR10, VRR až 120Hz
DLSS Ne Ano (DLSS 1x/2x/3x, DLAA)
Ray Tracing Ne Ano (hardwarová podpora)
Cena při uvedení $299.99 $449.99

Softwarový ekosystém: Hry a služby

Jednou z nejočekávanějších funkcí je zpětná kompatibilita, která byla potvrzena pro fyzické i digitální hry z původního Nintendo Switch. To znamená, že hráči budou moci na nové konzoli hrát drtivou většinu své stávající knihovny her. Existují však určitá omezení. Některé tituly nemusí být plně kompatibilní nebo podporované. Při uvedení konzole na trh se mluví o více než 100 hrách, které mohou mít potenciální problémy s kompatibilitou. Jedním z titulů, který na Switch 2 určitě fungovat nebude, je Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit, a to z prostého důvodu – tablet Switch 2 je větší a fyzicky se nevejde do kartonových Toy-Con zařízení. Některé hry, typicky ty vyžadující specifické pohybové ovládání nebo příslušenství, jako například Ring Fit Adventure nebo Nintendo Switch Sports, budou prý pro hraní na Switch 2 vyžadovat použití původních Joy-Con ovladačů.

Některé starší hry pro Switch navíc na nové konzoli poběží lépe. Vybrané tituly, jako The Legend of Zelda: Breath of the Wild a Super Mario Party Jamboree, obdrží placené upgrady na vylepšené verze pro Switch 2. Jiné hry, konkrétně 12 titulů včetně hitů jako Super Mario Odyssey a The Legend of Zelda: Link’s Awakening, dostanou bezplatné aktualizace. Tato vylepšení mohou zahrnovat lepší grafiku, plynulejší chod nebo podporu nových funkcí, jako je GameShare. Přenos digitálních her a uložených pozic mezi starou a novou konzolí bude možný prostřednictvím propojeného Nintendo Accountu. Nintendo také představuje zajímavou novinku v podobě „virtuálních herních karet“, které umožní hráčům načítat a „vysouvat“ digitální hry mezi systémy Switch a Switch 2, podobně jako u fyzických herních karet, což má usnadnit používání obou konzolí souběžně.

Klíčovým launchovým titulem pro Nintendo Switch 2 má být Mario Kart World. Vzhledem k tomu, že Mario Kart 8 Deluxe prodal na původním Switchi neuvěřitelných 67 milionů kopií , je potenciál nového dílu obrovský. Celkově bude launchová nabídka her pro Switch 2 obsahovat kombinaci remaků, remasterů a několika zcela nových exkluzivních titulů. Mezi ohlášenými hrami je například Donkey Kong Bananza, která má běžet v handheldovém režimu v rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu.

Nintendo Switch Online

Předplatitelská služba Nintendo Switch Online bude samozřejmě pokračovat i na Switch 2. Služba je nabízena ve dvou hlavních úrovních:

  • Základní Nintendo Switch Online: Cena se pohybuje od 3.99 USD za měsíc, přes 7.99 USD za čtvrtletí, až po 19.99 USD za rok pro individuální členství. Rodinné členství stojí 34.99 USD ročně. Tato úroveň zahrnuje online hraní, cloudové úložiště pro uložené pozice, přístup ke stále se rozšiřujícím knihovnám klasických her z konzolí NES, SNES a Game Boy, speciální nabídky pro členy a doprovodnou aplikaci pro chytré telefony.

  • Nintendo Switch Online + Expansion Pack: Cena je 49.99 USD ročně pro individuální členství a 79.99 USD ročně pro rodinné členství. Tato vyšší úroveň zahrnuje všechny výhody základního členství a navíc přidává přístup ke knihovnám her z konzolí Nintendo 64, Game Boy Advance a SEGA Genesis. Součástí jsou také vybraná DLC rozšíření pro populární hry, jako například Mario Kart 8 Deluxe – Booster Course Pass, Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise a Splatoon 2: Octo Expansion.

Konkurence pro Switch 2 a pozice na trhu herních konzolí

Nintendo si na herním trhu dlouhodobě buduje unikátní pozici, která se nesoustředí na přímou konfrontaci s konkurencí v oblasti hrubého výkonu, ale spíše na vyvážení výkonu s přenositelností a nabídkou jedinečných herních zážitků. Důraz klade na inovativní herní mechaniky a zábavu pro celou rodinu. Cenová politika Nintendo Switch 2, stanovená na 449.99 USD , jej umisťuje mezi levnější Xbox Series S a dražší konzole PlayStation 5 a Xbox Series X.

Switch 2 vs. PlayStation 5 (a Pro)

PlayStation 5 je poháněno procesorem AMD Zen 2 (s frekvencí až 3.5 GHz) a grafickým čipem AMD RDNA 2 (s výkonem 10.28 TFLOPs), doplněným o 16 GB GDDR6 RAM a rychlým SSD úložištěm o kapacitě 825 GB nebo 1 TB. Nedávno uvedená výkonnější verze PlayStation 5 Pro posouvá tyto parametry ještě dále s rychlejším GPU (18.05 TFLOPs), vlastní technologií AI upscalingu PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) a 2TB SSD. Oproti tomu Nintendo Switch 2 nabízí výrazně nižší hrubý výkon, ale kompenzuje to modernější (i když stále mobilní) architekturou Ampere a především technologií DLSS. V oblasti úložiště má Switch 2 menší interní kapacitu (256 GB oproti 825 GB/1 TB/2 TB u PS5), ale s možností rozšíření pomocí potenciálně velmi rychlých MicroSD Express karet.

Strategie exkluzivních her se u obou společností liší. Sony se soustředí na silné, často filmově laděné first-party tituly jako Spider-Man nebo chystaný Ghost of Yōtei, a stále více investuje do live service her (např. Marathon, Helldivers 2), včetně akvizic herních studií. Některé z těchto exkluzivit se časem dostávají i na PC. Nintendo naopak sází na své zavedené a celosvětově milované značky (Mario, Zelda, Pokémon atd.), které jsou hlavním definičním prvkem jeho platforem.

Předplatitelská služba PlayStation Plus je nabízena ve třech úrovních: Essential (79.99 USD/rok), Extra (134.99 USD/rok) a Premium (159.99 USD/rok). Essential nabízí online multiplayer, měsíční hry zdarma a slevy. Extra přidává přístup ke katalogu PS4 a PS5 her. Premium pak rozšiřuje nabídku o katalog klasických her z platforem PS1, PS2, PSP a PS3 (ty jsou dostupné pouze formou streamování), herní zkoušky a přístup k filmové službě Sony Pictures Core.

Switch 2 vs. Xbox Series X/S

Xbox Series X, nejvýkonnější konzole od Microsoftu, disponuje procesorem AMD Zen 2 (3.8 GHz), grafickým čipem AMD RDNA 2 (12.15 TFLOPs), 16 GB GDDR6 RAM a 1TB SSD. Jeho levnější a méně výkonný sourozenec, Xbox Series S, cílí na hraní v rozlišení 1440p, má GPU s výkonem 4 TFLOPs, 10 GB RAM, 512GB nebo 1TB SSD a postrádá optickou mechaniku. Nintendo Switch 2 má i zde nižší hrubý výkon, ale opět těží z výhody přenositelnosti a technologie DLSS.

Strategie exkluzivních her Microsoftu se v poslední době výrazně proměnila. Stále více her, včetně velkých značek jako Call of Duty, Indiana Jones nebo Gears of War, vydává multiplatformně, tedy i na PlayStation a PC. Některé tituly, jako Starfield nebo Redfall, však zůstaly exkluzivní pro Xbox a PC. Cílem Microsoftu je oslovit hráče na co největším počtu platforem, přičemž všechny first-party hry od Xbox Game Studios jsou dostupné na PC hned v den vydání.

Jádrem strategie Xboxu je předplatitelská služba Xbox Game Pass. Ta je nabízena v několika úrovních: Core (9.99 USD/měsíc), Standard (dříve Console, 14.99 USD/měsíc), PC (11.99 USD/měsíc) a Ultimate (19.99 USD/měsíc). Core nabízí online multiplayer a menší katalog her. Standard (pro konzole) poskytuje přístup ke stovkám her na konzoli, online multiplayer a slevy, avšak bez přístupu k novinkám v den vydání (Day One tituly). PC Game Pass zahrnuje stovky PC her, Day One tituly a členství EA Play. Nejvyšší úroveň Ultimate pak kombinuje výhody všech ostatních tierů, přidává cloudové hraní, EA Play a Day One tituly jak na konzoli, tak na PC.

Zatímco Sony a Microsoft soupeří o technologickou nadvládu a rozšiřují své komplexní služby s cílem co nejvíce „uzamknout“ hráče do svých ekosystémů, Nintendo si stále razí vlastní, odlišnou cestu. Ta je zaměřena na jedinečné herní zážitky a flexibilitu hardwaru. PlayStation 5 Pro a Xbox Series X jsou bezpochyby výkonnostní bestie a obě společnosti masivně investují do obsahu a služeb jako PlayStation Plus a Xbox Game Pass, aby nabídly co nejkomplexnější balíček. Strategie Microsoftu se navíc stále více posouvá k multiplatformnímu vydávání her, čímž se Game Pass stává spíše samostatnou platformou než jen doplňkem konzole Xbox. Nintendo se s Switch 2 do tohoto přímého výkonnostního závodu nezapojuje. Místo toho sází na chytrou implementaci technologií jako DLSS pro dosažení „dostatečného“ výkonu a na unikátní hybridní formu, která oslovuje specifické potřeby hráčů. Exkluzivní tituly Nintenda, které nejsou snadno replikovatelné konkurencí, zůstávají jeho hlavním prodejním argumentem. Nintendo se tedy nesnaží být „dalším PlayStationem nebo Xboxem“. Místo toho zdokonaluje svou vlastní, již ověřenou a úspěšnou formuli, která oslovuje jiný segment trhu nebo jiné potřeby stejných hráčů.

Jaký má Switch 2 potenciál?

Výkonnostně se očekává, že Switch 2 dosáhne úrovně srovnatelné s konzolí PlayStation 4, možná i mírně nad úrovní handheldu Steam Deck. Důležité však je, že bude disponovat modernější architekturou GPU (Ampere) a klíčovou technologií DLSS, která mu umožní efektivněji využívat dostupný výkon. Switch 2 se tedy nebude snažit přímo konkurovat hrubé síle PlayStation 5 nebo Xbox Series X, ale nabídne výrazný generační skok oproti původnímu Nintendo Switch. Cílem Nintenda je spíše nabídnout plynulé hraní v rozlišení 1080p v handheldovém režimu a kvalitní zážitek v rozlišení 1080p, případně až 4K (s využitím DLSS), v dokovaném režimu u her navržených specificky pro Switch 2 nebo optimalizovaných pomocí DLSS.

Prognózy prodejů Nintendo Switch 2 jsou velmi optimistické. Samotné Nintendo očekává prodej 15 milionů kusů v prvním fiskálním roce po uvedení na trh. Analytická společnost Ampere Analysis předpovídá prodej více než 13 milionů kusů do konce kalendářního roku 2025 a dosažení hranice 31 milionů prodaných kusů do konce roku 2026. Obrovská základna přibližně 115 milionů aktivních uživatelů původního Switche představuje masivní potenciál pro upgrade na nový model. Ampere Analysis dále očekává, že Nintendo Switch 2 zvýší podíl Nintenda na celkovém počtu aktivních herních konzolí na trhu na 49 % v roce 2027, což by byla nejvyšší hodnota od éry konzole Wii. Celkový trh herních konzolí má podle predikcí růst; v roce 2025 se jeho hodnota odhaduje na 31,37 miliardy USD a do roku 2034 by měla dosáhnout až 65,92 miliardy USD, přičemž segment Nintendo má růst průměrným ročním tempem (CAGR) 10,1 %.

Navzdory tomu, že Nintendo Switch 2 nebude nejvýkonnější konzolí na trhu, má obrovský potenciál dominovat co do počtu prodaných kusů a aktivních uživatelů. Původní Nintendo Switch dosáhl masivních prodejů i přes nižší výkon ve srovnání s tehdejší konkurencí (PlayStation 4 a Xbox One). Switch 2 nabízí výrazné vylepšení oproti originálu, což bude silnou motivací k upgradu pro stávající majitele. Cena 449 USD je v kontextu současného trhu konkurenceschopná. Klíčovým faktorem úspěchu zůstávají exkluzivní tituly od Nintenda, které jsou silným prodejním argumentem a lákadlem pro hráče po celém světě. Analytici předpovídají silné prodeje a další růst tržního podílu Nintenda. Úspěch Switch 2 je navíc vnímán jako klíčový pro udržení růstu a dynamiky celého konzolového trhu. Nintendo se tedy nesoustředí na vítězství ve „válce specifikací“, ale spíše na získání „srdcí a peněženek hráčů“ skrze celkovou hodnotu a jedinečnost své nabídky.

Nintendo Switch 2 je pro Nintendo klíčovým produktem, na kterém do značné míry závisí budoucí hospodářské výsledky – více než 90 % příjmů Nintenda pochází z konzolového byznysu. Budoucnost Nintenda, a do jisté míry i celého konzolového trhu, tak leží v rukou Nintendo Switch 2.

Rubriky: Hardware

Související příspěvky

Články

Investice do datových center se v roce 2024 meziročně zdvojnásobily a přiblížily se hodnotě 50 miliard dolarů

16. 5. 2025
Zprávičky

Foxconn téměř zdvojnásobil čtvrtletní zisk, jeho vyhlídky však zastiňují cla

14. 5. 2025
Před 20 lety byla představena herní konzole Xbox 360 od Microsoftu
Zprávičky

Před 20 lety byla představena herní konzole Xbox 360 od Microsoftu

12. 5. 2025
Lenovo představuje nové mobilní pracovní stanice ThinkPad a firemní notebooky navržené pro efektivní práci s umělou inteligencí
Tiskové zprávy

Lenovo představuje nové mobilní pracovní stanice ThinkPad a firemní notebooky navržené pro efektivní práci s umělou inteligencí

11. 5. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Proofpoint koupí Hornetsecurity za miliardu dolarů, posílí pozici v Evropě

ČTK
17. 5. 2025

Americká společnost působící v oblasti kybernetické bezpečnosti Proofpoint se chystá převzít svého evropského konkurenta

Polský premiér obvinil ruské hackery z útoku na weby vládních stran před volbami

ČTK
16. 5. 2025

Polský premiér Donald Tusk dnes obvinil ruské hackery z útoku na internetové stránky své

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Největší americkou kryptoměnovou burzu Coinbase napadli hackeři

ČTK
16. 5. 2025

Na největší americkou kryptoměnovou burzu Coinbase zaútočili hackeři. Získali data k omezenému počtu účtů,

Trump nechce, aby Apple vyráběl v Indii; pře se kvůli tomu s šéfem podniku

ČTK
16. 5. 2025

Americký prezident Donald Trump si nepřeje, aby americká společnost Apple vyráběla své produkty v

Informační systémy státní správy asi bude nově monitorovat vládní centrum

ČTK
16. 5. 2025

Komunikační a informační systémy státní správy asi bude do budoucna místo ministerstva vnitra monitorovat

Brusel obvinil provozovatele TikToku z porušování pravidel EU, hrozí mu pokutou

ČTK
15. 5. 2025

Evropská komise (EK) obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti

ÚOHS začal posuzovat převzetí Dotykačky softwarovou skupinou Seyfor

ČTK
15. 5. 2025

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat převzetí společnosti Dotykačka, která poskytuje pokladní

T-Mobile v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 5 % na 3,44 miliardy

ČTK
15. 5. 2025

Operátor T-Mobile zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk EBITDA o 4,8 procenta na 3,438

Tiskové zprávy

Acer uvádí monitory řady ProCreator s certifikací Calman a nástrojem Acer Creator Hub

Nové monitory Predator posouvají hranice díky obnovovací frekvenci 500 Hz a 4K QD-OLED panelům

Acer představuje Swift X Duo – notebook pro tvůrce s grafickými kartami NVIDIA GeForce RTX řady 50 pro notebooky

Huawei představuje řešení pro datová centra na bázi AI

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

MPO: Zrušení amerického omezení vývozu AI čipů nechává prostor pro rozvoj českého průmyslu a mezinárodní spolupráce

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

SOM – Share of Market

Lynx

Obchodní ředitel

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Tajemná velekrysa měří 85 cm
  • Čeští vědci popsali mechanismus Fabryho choroby
  • Produktivní války: Běh na dlouhou trať

RSS AbcLinuxu RSS

  • Konference OpenAlt 2025 hledá přednášející
  • Raspberry Pi Official Magazine 153
  • Novinky z vývoje Asahi Linuxu – květen 2025 / Linux 6.15

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.