• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Při zavádění umělé inteligence je klíčová integrace dat

itbiz
6. 2. 2025
| Články
Jak nakupovat – nebo prodávat – data

Data target

S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje implementovat agenty umělé inteligence v příštích dvou letech. Problémy s integrací však brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Výsledky průzkumu mezi 1 050 vedoucími pracovníky v oblasti IT v podnicích ukazují, že 95 % respondentů má problémy s integrací dat napříč systémy. Kromě toho je v rámci organizací obvykle propojeno v průměru pouze 29 % aplikací, což ovlivňuje přesnost a užitečnost agentů AI.

Výstupy agentů AI závisí na propojených datech, která umožňují komplexní pochopení kontextu a nuancí v dotazech uživatelů. Tito agenti shromažďují strukturovaná i nestrukturovaná data z různých zdrojů, včetně CRM, ERP a HCM, stejně jako e-mailů, PDF, Slacku a dalších, a používají je k rozhodování a přijímání opatření pro jakýkoli obchodní proces. Integrací svých dat, systémů a aplikací mohou organizace využít neomezenou digitální pracovní sílu s umělou inteligencí, která může autonomně jednat v rámci celého podniku a úspěšně provádět jednoduché i složité úkoly.
Jedním z takových příkladů je společnost Adecco: Adecco Group je přední HR / náborová společnost, která díky Salesforce Agentforce mění nábor a podporu uchazečů o zaměstnání. Organizace využívá MuleSoft a Data Cloud k centralizaci dat ve více než 40 systémech, což náborovým pracovníkům umožňuje využívat Agentforce k rychlejšímu zaplnění pracovní pozice a personalizaci služeb ve velkém měřítku při současném zvýšení efektivity a urychlení rozhodování.

Klíčová zjištění z 10. výroční zprávy společnosti MuleSoft Connectivity Benchmark Report
Zvýšená poptávka po IT otevírá dveře agentům s umělou inteligencí ke zvýšení efektivity a snížení nákladů
Týmy IT, které jsou již nyní zodpovědné za údržbu stávajících systémů, se snaží uspokojit novou poptávku po řešeních AI.
• Procento projektů, které nebyly dodány včas, se v roce 2024 zvýšilo na 29 % z 26 % v roce 2023.
• Navíc 86 % vedoucích pracovníků IT očekává, že pracovní zátěž v budoucnu poroste. V průměru očekávají dotázaní vedoucí pracovníci 18% nárůst projektů v letech 2024 až 2025.
• Aby uspokojili zvýšenou poptávku, utratili vedoucí IT pracovníci podniků v roce 2024 v průměru 16,9 milionu dolarů za IT zaměstnance, což představuje obrovský 61% nárůst oproti roku 2023 (odhad 10,5 milionu dolarů).
Agenti a integrační řešení s umělou inteligencí představují příležitost ke zlepšení produktivity, zvýšení efektivity a snížení nákladů tím, že budou jednat v zastoupení přetížených IT týmů.
• Většina vedoucích IT pracovníků (93 %) tvrdí, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
• Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.

Stále složitější infrastruktury brání účinnosti agentů AI
Rostoucí počet aplikací a modelů umělé inteligence používaných podniky vytváří datová sila, která mohou omezit schopnost agentů efektivně pracovat.
• V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
• Organizace dnes používají v průměru 897 aplikací.
◦ Organizace s agenty AI používají ještě více aplikací (v průměru 1 103) – o 45 % více než ty, které agenty nepoužívají (762).
• Odhadovaný počet modelů umělé inteligence používaných organizacemi se zdvojnásobil (z průměrných devíti v roce 2024 na 18 v roce 2025).
◦ Organizace, které používají agenty, využívají v průměru 22 modelů AI, zatímco ty, které agenty nepoužívají, využívají 15 modelů AI.

Rozhraní API, konektivita mohou zvýšit výkonnost IT a agentů AI
Sladěním strategií integrace a umělé inteligence mohou organizace zjednodušit a sjednotit svou datovou infrastrukturu a uvolnit plný potenciál svých dat pro efektivní využití agentů umělé inteligence. Pomocí těchto nástrojů mohou agenti přistupovat ke kritickým, pro podnik specifickým datům, aby mohli co nejlépe fungovat a rozšířit se napříč podnikem a přímo komunikovat se stávajícími systémy a automatizacemi.
• Mezi organizacemi, které mají agenty, využívají ty, které používají rozhraní API, jejich možnosti k:
◦ Zlepšení IT infrastruktury (56 %)
◦ Umožnit sdílení dat napříč týmy (49 %).
◦ Integrace různorodých systémů (46 %)
• V průměru je 50 % interních softwarových prostředků a komponent organizace k dispozici pro interní opakované použití. To je příležitost pro společnosti, aby využily svá spolehlivá data a stávající investice do rozhraní API namísto budování od nuly a vytvořily důvěryhodné agenty AI.

Rozhraní API přinášejí širší obchodní hodnotu
Vedoucí pracovníci v oblasti IT kromě toho, že umožňují agentům s umělou inteligencí přistupovat ke službám, databázím a funkcím poskytovaným aplikacemi, zdůrazňují také významnou obchodní hodnotu rozhraní API – od zvýšení efektivity až po ovlivnění příjmů.
• Organizace využívající rozhraní API uvádějí tyto hlavní výhody:
◦ Zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %).
◦ Větší angažovanost a spolupráce zaměstnanců (47 %).
◦ Větší inovace (46 %) a týmy spravující vlastní IT potřeby (46 %).
• Více než třetina (37 %) IT týmů využívá rozhraní API ke zvýšení efektivity procesu vývoje aplikací.
• Vedoucí pracovníci v oblasti IT odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).

Rubriky: Podnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů
Zprávičky

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

11. 7. 2025
Nebojte se hlásit na seniornější pozice, radí IT pracovní portál
Články

NÚKIB vydal oficiální varování před některými produkty společnosti DeepSeek

10. 7. 2025
Z 2D materiálů dokázali poprvé postavit celý počítač
Články

Z 2D materiálů dokázali poprvé postavit celý počítač

10. 7. 2025
Budoucnost open source modelů AI je nejistá
Články

Budoucnost open source modelů AI je nejistá

9. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Hackeři ukradli data 5,7 milionu zákazníků australských aerolinek Qantas

ČTK
11. 7. 2025

Hackeři v rámci rozsáhlého kybernetického útoku z minulého týdne ukradli data 5,7 milionu zákazníků

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

ČTK
11. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska představila nový model chatbota Grok 4. Ten má

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok, údaje občanů neunikly

ČTK
10. 7. 2025

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

ČTK
10. 7. 2025

Na Slovensku včera skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí v historii země. Vynesla rekordní

Vláda zakázala používat ve státní správě produkty čínské společnosti DeepSeek

ČTK
9. 7. 2025

Vláda zakázala používat ve státní správě jakékoli produkty čínské společnosti DeepSeek. Rozhodla tak na

Nvidia jako první firma na burze dosáhla tržní hodnoty 4 bilionů dolarů

ČTK
9. 7. 2025

Americký výrobce čipů Nvidia se stal celosvětově první firmou s akciemi na burze, jejíž

Vláda zavede sedmiprocentní digitální daň pro internetové giganty

Při kyberútoku v Nemocnici Nymburk mohly uniknout osobní údaje pacientů

ČTK
9. 7. 2025

Při kyberútoku v Nemocnici Nymburk z minulého týdne mohly uniknout osobní údaje pacientů. Zda

Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Optimize by Acer: nejnovější evoluce v oblasti podnikových záručních podmínek

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Protokol PPPoA / PPPoE

.A2A

Kvantitativní výzkum

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Střevní mikrobiom mohl ovlivnit i růst mozku předků člověka
  • 3I/ATLAS: Mezihvězdný objekt je možná nejstarší kometou, kterou jsme kdy spatřili
  • Úpadek vědy a konec civilizací

RSS AbcLinuxu RSS

  • Počítačová hra DOGWALK
  • AI řešení náboru pracovníku pro McDonald's mělo přihlašovací jméno 123456 a heslo 123456
  • Visual Studio Code a VSCodium 1.102
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.