Proč nejvíce rostl Amazon a Apple zaostával?

Konference SAP Hybris Day ukázala trendy v oblasti marketingu a předvedla platformu pro e-commerce SAP Hybris, která využívá AI (Artificial Intelligence) SAP Leonardo.
V úvodní části vystoupil Prof. Michal Pěchouček z ČVUT, který stručně seznámil s tím, co je umělá inteligence. „Není to budování nového člověka, ale zefektivňování. Jde o soubor softwarových prostředků, jež dokáží vyškálovat lidské uvažování,“ citoval Michal Pěchouček základní postuláty z MIT, a doplnil v několika bodech, čeho se vlastně AI (Artificial Intelligence) týká:

AI je dále všeobecná a specializovaná. Technicky AI znamená:

SAP Hybris a dvourychlostní rozvoj společnosti

Geert Leeman, Sales Director MEE, SAP Hybris, ukázal video, kdy je odeslán tzv. ticket (žádanka) přes e-mail nebo sociální síť do centrály a s pomocí AI je zpracován. „SAP Hybris jde díky AI od běžných záznamových systémů k systémům zainteresovanosti až za CRM, marketing, obchod/prodej, služby/servis,“ sdělil Geert Leeman. Představil tak zjednodušený pohled na rozšíření front-office v SAP Hybris, který čerpá z cloudové platformy SAP s následnou správou dat, strojovým učením s AI, sladěním (orchestrací) procesů a s výstupem těchto rozšíření.

SAP Hybris Marketing pak je vhodný nejen pro výběr toho nejlepšího produktu nebo spíše mixu produktů (koupili jste si tohle, tak si vezměte ještě tohle za příznivější cenu než samostatně…), ale také pro zvolení nejlepšího prodejního kanálu a způsobu dodání.

„Pro nasazení AI ve firmě je nejdůležitější vize, kterou musí prosadit nejvyšší vedení,“ zakončil Geert Leeman.

Vize a transformace firmy

Konference pokračovala dalšími přednáškami, například „Jak řídit transformaci společnosti“ od Tomáše Pouchy, ředitele Marketingového institutu, který dosti natvrdo řekl, že „obecné kecy o vizích lidé ve firmě slyšet nechtějí, nechtějí změnu, ani nejlepší řešení, protože prostě nechtějí udělat chybu. Toto tvrzení podtrhnul promítnutím odstrašujícího příkladu, jakési video zdravice neexistující rodiny ostatním klientům).

K prosazení vize je podle Tomáše Pouchy nutné mít na vědomí, že je zapotřebí udělat změny, ty podpořit dílčími výsledky a přeměnu začlenit do každodenního života organizace. „Zhruba 50 % je příprava, 20 % produkt, až pak komunikace. Nejvíce rostou firmy, které inovují, proto je skokanem roku 2016 Amazon, nejsilnější značkou Google a Apple klesl až na druhé místo, protože zaslepení konektoru pro sluchátka v iPhonu není žádná inovace!,“ zdůraznil Tomáš Poucha.

Make customers happy a sociální sítě

Porozumět a uspokojit zákazníky prostřednictvím sociálních sítí je těžké a nejde to přesně vyhodnotit, protože pro sociální sítě nemáme KPI (Key Performance Indicators). Pohybovat se po sociální síti totiž ještě neznamená, že tam působíme dobře. Konverzaci na sociální síti dnes vlastní zákazníci – právě to bylo klíčovým sdělením poslední přednášky.

Odpoledne následovaly workshopy zaměřené na dílčí odborná témata.

Exit mobile version