Vánoce s Vodafonem – a pro firmy zase nic

Tomáš Jirásko , 13. November 2014 10:00 4 komentářů
Rubriky: Telekomunikace
Vánoce s Vodafonem – a pro firmy zase nic

Nabídka chytrých telefonů pro věrné zákazníky s podporou rychlých dat díky technologii LTE, které si zákazníci mohou pořídit s počáteční platbou od 1 Kč a neomezený internet na dva měsíce, to je panečku nabídka, které rádi odoláme.

Hlavním vánočním tahákem Vodafonu jsou neomezená data. Vodafone podle svých slov potěší všechny internetové surfaře dvouměsíčním datově neomezeným brouzdáním. Firemní i nefiremní zákazníci s tarify i předplacenými kartami si v rámci vánoční nabídky mohou vyzkoušet data neomezeně a snadněji se pak rozhodnout pro nejvhodnější tarif, který uspokojí jejich nároky i při využití rychlého mobilního internetu.

Opravdu férová nabídka?

Jenže ono to má háček. Mezi 13. listopadem 2014 a 15. lednem 2015 nebudou omezováni žádným datovým limitem, resp. budou mít každé navýšení svého datového limitu zdarma „pouze“ uživatelé služby Data nad rámec balíčku. To je ovšem ten veselý tarif související se zářijovou změnou FUP, kdy vám Vodafone po vyčerpání dat ve vašem tarifu automaticky (bez vašeho souhlasu, který má za automatický díky Obchodním podmínkám) přidá za 49 Kč 50/250 MB (podle tarifu), a kde návrat do původního stavu, tedy že nechcete data navíc, ale pokles rychlosti, už musíte učinit vy. Což je podle Vodafonu férová nabídka.

Vodafone 12.11.2014
Vodafone 12.11.2014

Aby to bylo ještě lepší, tihle „féráci“ přišli s nabídkou na dva měsíce zdarma překvapivě v době, kdy je jejich tarif pod drobnohledem ČTÚ. Ten v říjnu zahájil správní řízení se společností Vodafone pro podezření z uplatňování agresivní obchodní praktiky a dále správní řízení o uložení povinnosti změnit smlouvu tak, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Obě řízení se týkají právě zavedení služby „Data nad rámec balíčků“, která byla automaticky aktivována všem účastníkům s datovým tarifem. Automatická aktivace je přitom postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal.

Tedy...

Viděno z tohoto úhlu, Vodafone na dva měsíce suspendoval svoji problémovou službu, kterou bylo rizikové provozovat, protože pokud mu ČTÚ šlápne do úsměvu, byla by sankce o dost vyšší, než za současné relativně krátké období, kdy byla služba účtována. V podstatě tak za data zdarma může uživatel poděkovat ČTÚ, který donutil Vodafone stáhnout ocas, což ten vydává za vstřícnost k zákazníkovi. Že jde o snahu nějakým způsobem minimalizovat negativní publicitu okolo Dat nad rámec balíčku, vypovídá asi nejvíc to, že se nabídka neomezeného brouzdání nevztahuje na uživatele firemního řešení OneNet, s prapodivným zdůvodněním, že nabídka dvouměsíčního brouzdání má pomoci vybrat uživatelům nejvýhodnější tarif na základě jejich skutečných potřeb.

Jak je na tom OneNet

Aktuální pokrytí sítě Vodafone
Aktuální pokrytí sítě Vodafone

I když OneNet řeší datový objem ve smlouvě odlišně, například celkový objem je sdílen v rámci firmy všemi čísly apod., nenapadá mě žádná firma, která by „možnost vyzkoušet si během vánočního období neomezené surfování zdarma,“ jak nabídku prezentuje viceprezident pro nefiremní zákazníky Petr Dvořák, odmítla. Ověřit, kolik dat ve skutečnosti spotřebujete, totiž není rozhodně od věci. Na náš dotaz týkající se této oblasti Vodafone připustil, že s firmami v rámci OneNet se to bude řešit individuálně.

Přitom firmy ve OneNet by měly být pro Vodafone těmi nejváženějšími klienty. Alespoň v době, kdy se Vodafone prezentuje jako operátor, který firmy chce a umí jim nabídnout to, co potřebují. Vždyť jde o jejich vlajkovou loď ve službách. Ale podle vánoční nabídky to vypadá, že v „economy“ se bude podávat šampaňské a „first class“ dostane vodu, tedy pokud si někdo vůbec vzpomene.


Komentáře

Petr Svoboda #0
Petr Svoboda 13. November 2014 11:57

Napsat se to da vselijak :-) Pravdou ovsem je ze firemni zakaznik rozhodne v telco neni top class ! To ze bezny uzivael da za neomezeny tarif na jednom cisle u kterehokoli operatora x KC
Narozdil od firmy ktera za tu samou sluzbu plati zlomek ceny (a cim vesti firma tim lepsi cena ze).
Z toho mi vychazi bezny zakaznik jako zadaleka nejrentabilnejsi v pomeru cena za sluzbu .

Tomáš Jirásko 13. November 2014 13:55

Ano, firemni zakaznik s vice sim z pohledu ARPU neni top class, ale zajima vas to jako zakaznika v ramci OneNet? Nezajima. Vy podle toho, jak OneNet komunikuje Vodafone, nic lepsiho dostat nemuzete a samozrejme jste podle operatora ten nejdulezitejsi, kteremu jsou poskytovany vsemozne vyhody a ta nejlepsi pece. Takze z pohledu zakaznika OneNet, top class jste. A tak na Vanoce nic dostanete.
Ono je to i trosku zamotanejsi, protoze v ramci OneNetu se vas Data nad ramec ani memuseji tykat. Vlastne cert vem dva mesice dat zdarma, predevsim vadi, ze si Vodafone proste v duchu svoji tradice "s firmami to neumime", na ne nevzpomenul, byt hlasa, jak jsou dulezite. Vanocni darek Data nad ramec pro vsechny zdarma by prece jenom vypadal lepe.

Pavel Šimerda #2
Pavel Šimerda 24. November 2014 11:13

Mně to přijde jako blbost. Firemní zákazník chce stabilní službu. Každý měsíc pokud možno stejnou.

Tomáš Jirásko 24. November 2014 11:24

tak to jste asi nezazil první generaci OneNet :-) Ale spise jde to, ze i firemni zakaznik ve OneNetu je omezen objemem dat, tak proc by na dva mesice nemel dostat sanci používat data neomezene? A akce, kdy operator nabidl na zkousku neomezene prenosy a nasledne podle objemu se upravily objemy a plneni, také uz v Evrope probehly - byt ne tak masove.

RSS 

Komentujeme

Experiment kousek od našich hranic

Pavel Houser , 12. May 2019 13:40
Pavel Houser

Bělorusko je u nás zemí nepříliš známou, i když čistě geograficky není o nic dál než Pobaltí. Experi...

Více

Kalendář

19. 05.

23. 05.
IEEE SP 2019
20. 05.

22. 05.
VeeamON 2019
20. 05.

26. 05.
Týden inovací 2019







RSS 

Zprávičky

Ministryně financí pošle resortům návrh na 7% digitální daň

ČTK , 18. May 2019 08:00

Kromě ČR vlastní digitální daň zavádí Francie, Rakousko, Španělsko nebo Itálie....

Více 0 komentářů

Policie obvinila muže v případu podvodného slevového portálu

ČTK , 17. May 2019 12:42

Klienti si přes portál www.slevyzhor.cz kupovali pobyty v různých hotelech, nemohli je ale čerpat....

Více 0 komentářů

Rychle rostou prodeje monitorů nad 25 palců

Pavel Houser , 17. May 2019 08:00

Trh s technickým spotřebním zbožím rostl v ČR v 1. čtvrtletí 2019 meziročně o více než 6 %. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Macron: Cílem Francie není blokovat Huawei

ČTK , 16. May 2019 15:53

Nizozemský deník De Volkskrant mezitím napsal, že síť jedné velké nizozemské telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ministerstvo obchodu USA zařadilo Huawei na černou listinu

ČTK , 16. May 2019 12:24

Trump při vyhlášení stavu nouze využil zákona, který mu dává právo regulovat obchod v případě ohrože...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní tržby Alibaby stouply o polovinu, překonaly očekávání

ČTK , 16. May 2019 10:00

Firma těží i z růstu v oblasti cloudových služeb....

Více 0 komentářů

Google v ČR spustil placené YouTube Music a YouTube Premium

Pavel Houser , 16. May 2019 09:00

Placené verze jsou bez reklam, umožňují přehrávání na pozadí a stahování do off-line režimu....

Více 0 komentářů