• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Webové trendy roku 2012: měření, testování a větší optimalizace webů

itbiz
11. 1. 2012
| Články

Přetrvávající ekonomická nejistota v eurozóně a tvrdá konkurence by firmy měla dále směrovat
v pokračování optimalizace a snaze o dosažení maximální efektivity nejen v samotném core byznysu, ale hlavně co do jejich online viditelnosti, obchodní výkonnosti webů a online byznysu. To alespoň vyplývá z předpovědi trendů od společnost Optimics, která se zaměřuje na žhavé trendy v oblasti online obchodu a marketingu pro letošní rok.

Klíčem ke zlepšení byznysu firem se v roce 2012 stane podle předpovědi společnosti Optimics především zefektivňování marketingových kampaní, lepší způsoby oslovení a udržení si zákazníka i využití a propojení všech dostupných dat a informačních technologií v obchodu a marketingu. Žádané budou i redesigny webů a jejich mobilní verze pro vyšší konkurenceschopnost v rozvíjejícím se online světě. Růst tlaku na efektivitu přinesla již první novodobá ekonomická krize vrcholící v roce 2009. Firmy ve snaze šetřit tehdy často na krizi reagovaly bezhlavými škrty v oblasti nákladů a souvisejícím propouštěním, což jim ovšem přineslo také pokles obratu. Bylo pro ně pak ovšem výrazně obtížnější znovu nastartovat hospodářský růst.

„Organizace by se proto měly v současnosti spíše zaměřit na investice, které jim pomohou dlouhodobě více vydělat. To bude znamenat osvojení si nových metod práce, zejména v oblasti online marketingu, který na rozdíl od jiných oblastí stále obsahuje dostatek prostoru ke zlepšení. Online marketing bude potřeba provádět více sofistikovaně, s detailním vhledem do věcné problematiky i dat. Navíc je třeba se oprostit od nepodložených rozhodnutí, které často této oblasti dominovaly,“ říká Jiří Brázda, vedoucí analytik společnosti Optimics.

Bez měření a testování to nepůjde

Výdaje do on-line marketingu v posledních letech neustále rostou, zejména na úkor tradičních forem oslovení zákazníků. Dochází k odklonu od intuitivního přístupu a marketing se tak stává spíše vědou. Díky informačním technologiím je možné velmi dobře měřit a testovat účinky jednotlivých marketingových aktivit. Je třeba klást důraz na měřitelnost a vyhodnocování kampaní, které je zejména u tradičních offline forem marketingu velmi obtížné.

„Je nutné stanovit správné metriky, navázané na cíle konkrétního byznysu. Ty umožní jasně a okamžitě pochopit, jaké kampaně byly z hlediska obchodu úspěšné, které nikoliv a do jaké míry se splnily plány a očekávání,“ dodává Jiří Brázda.

V této souvislosti se také zvyšuje zájem o webovou analytiku, která umožňuje detailní pochopení chování zákazníka i důvodů, proč případně odchází z webu organizace neuspokojen. Jedná se o další logický krok v efektivitě, přesahující tradiční optimalizaci pro vyhledávače (SEO) nebo marketing ve vyhledávačích (SEM). Jejich smyslem je přivést návštěvníka na web firmy, ale již ze svojí podstaty nijak nezaručí, že dojde k požadované akci (například k nákupu produktu, odeslání kontaktu či splnění jiného cíle daného webu).

S tím souvisí i další prorůstání dříve samostatných oblastí marketingu, obchodu, financí a IT ve firmách. Vzájemná synergie a provázanost (typicky například práce zaměstnanců marketingu s analytickými nástroji, tvorba marketingových kampaní s ohledem na výkonnost a zkušenosti obchodníků atd.) dopomáhá k výrazně vyšší efektivitě a možnosti nasazení nových přístupů a inovací. Zaměstnanci by měli mít širší rozhled a nebýt odborníky jen v rámci svého oddělení. Měli by být v kontaktu i s ostatními odděleními a rozumět všem oblastem, které jsou pro jejich firmu klíčové.

Uživatelsky přívětivé a mobilní weby

Také weby firem se pod tlakem konkurence a stále většího množství méně zkušených uživatelů internetu intenzivně proměňují. I tento trend v roce 2012 zřejmě posílí. Motivátorem již není jen tlak konkurence na trhu, ale i generační posun uživatelů internetu v ČR. Internet jako informační i obchodní kanál využívají na jedné straně stále mladší lidé, na straně druhé si na něj zvykají i starší generace se stále vyšším věkovým průměrem.

„To vede ke snaze vytvořit jednoduché, přehledné a současně uživatelsky přívětivé weby, které nabídnou co nejlepší uživatelskou zkušenost maximálnímu počtu návštěvníků. Již v minulém roce proběhlo několik redesignů webů významných firem jako Telefónica Czech Republic nebo ČSOB Pojišťovna, které byly vedené touto snahou a letos se pravděpodobně dočkáme další vlny,“ komentuje situaci Martin Snížek, jednatel společnosti Optimics.

Často skloňovaný růst vlivu mobilních technologií na svět byznysu se projeví v potřebě mít nově mobilní verze webových stránek. Ty nemohou být jen „zmenšenou verzí“ těch původních, pokud mají úspěšně plnit svoje cíle. Mobilní uživatel má jiný kontext uživatelské zkušenosti a používá web v mobilu jinými způsoby a často i k jiným účelům, než když sedí u svého počítače. Je proto potřeba testovat mobilní verze webů v přirozených situacích (například pohyb po městě, využití QR kódů). Nestačí jen, aby firemní web či e-shop na mobilu fungoval, ale také aby dokázal co nejlépe splnit svůj specifický účel – například nabídnout viditelné kontakty na pobočky banky, které uživatelé v mobilu hledají s vyšší pravděpodobností než na stolním PC.

„Při tvorbě nových firemních webů zejména pro velké společnosti se také stále častěji bude ukazovat potřeba využití specialistů pro optimalizaci jednotlivých oblastí, jako jsou webdesign, SEO, webová analytika a podobně. Zatímco dříve vše obstarávala jediná univerzální agentura, dnes dochází k výrazně vyšší úrovni specializace,“ dodává Martin Snížek.

S tím, jak nároky na weby rostou, je potřeba jednotlivé oblasti lépe propracovat do detailu. Zpracování každé z nich specialistou přináší ve výsledku výrazně vyšší hodnotu, než když vše průměrně zpracuje jediná univerzální agentura.

Pochopení speciálních typů médií

Co se týká často diskutovaných sociálních médií a jejich marketingového nasazení, je nutné dobře zvážit, jak je co nejlépe využít a k čemu jsou naopak nevhodné. Není optimální nahlížet na ně jako na prodejní kanály, ale spíš jako na nástroj pro podporu zákazníků, propagaci značky či vytvoření komunity okolo určitých produktů. Je proto potřeba chápat je jako specifický nový kanál, který vyžaduje pro svoje fungování i nový přístup ze strany firmy. Firmy začínají například k podpoře svých značek na sociálních sítí alokovat specializované pracovníky nebo týmy. Naopak zaměření výhradně na přímé finanční přínosy ze sociálních aktivit může být neefektivním způsobem využití tohoto typu médií.

Rubriky: EkomerceInternet

Související příspěvky

Zprávičky

Sociální sítě se poprvé staly nejčastějším zdrojem informací v USA

18. 6. 2025
Zprávičky

Německá policie vyřadila z provozu obří prodejnu drog na darknetu

17. 6. 2025
Zprávičky

Průzkum: Češi zatím spoléhají více na Google než na umělou inteligenci

10. 6. 2025
Zprávičky

Timothy Berners-Lee patří k „praotcům“ internetu

8. 6. 2025

Zprávičky

Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej TikToku v USA, tentokrát o 90 dní

ČTK
18. 6. 2025

Americký prezident Donald Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej populární aplikace pro krátká videa

Trumpův chystaný chytrý telefon se podle expertů bude vyrábět v Číně

ČTK
18. 6. 2025

Chystaný chytrý telefon firmy The Trump Organization se podle expertů oslovených serverem CNBC bude

Sociální sítě se poprvé staly nejčastějším zdrojem informací v USA

ČTK
18. 6. 2025

Sociální sítě se poprvé staly komunikačním kanálem, odkud čerpalo zprávy nejvíce Američanů. Uvádí to

Evropská komise chce Ukrajinu v unijní roamingové zóně bez poplatků

ČTK
18. 6. 2025

Evropská komise (EK) navrhla, aby se Ukrajina od ledna 2026 připojila k unijní zóně

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Hackerská skupina zaútočila na banku íránských revolučních gard

ČTK
17. 6. 2025

Kybernetický útok dnes omezil provoz banky Sepah íránských revolučních gard. Systémy banky jsou spojené

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

Pavel Houser
17. 6. 2025

Společnost HP Inc. na veletrhu InfoComm 2025 představila HP Dimension with Google Beam (dříve

Vodafone pokryl sítí 5G část pražského metra

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro Operátora ICT

ČTK
17. 6. 2025

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro jím vlastněnou firmu Operátor ICT (OICT). ČTK

Německá policie vyřadila z provozu obří prodejnu drog na darknetu

ČTK
17. 6. 2025

Německá policie vyřadila z provozu velkou platformu na takzvaném darknetu, na které se prodávaly

Tiskové zprávy

Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack

Pure Storage představuje cloud pro podniková data. Zákazníkům umožní spravovat data namísto úložišť

Falešní bankéři způsobili meziročně o 41 % vyšší škody

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

GFI KerioControl 9.5: integrace VPN technologií a silnější ochrana proti zero day útokům

Novinky v Acronis Cyber Protect Cloud: přímé zálohování a archivace e-mailů v Microsoft 365

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Point to Multipoint

Buňka

Spot

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Astrofoto: galaxie NGC 3718
  • Vědci z ÚOCHB krotí houbu, která je smrtelně nebezpečná pro pacienty s oslabenou imunitou
  • Astronomové našli chybějící baryonovou hmotu – nachází se mezi galaxiemi

RSS AbcLinuxu RSS

  • Open 3D Engine (O3DE) 25.05.0
  • X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb
  • KDE Plasma 6.4

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.