Czech Internet Forum 2008: český Internet má stále růstový potenciál

Otevřený pohled na české internetové prostředí a jeho další vývoj přinesla včerejší konference Czech Internet Forum 2008, kterou uspořádal zpravodajský server Lupa.cz. Přednášející zaujali početné publikum řadou neotřelých komentářů a postřehů, které přesně analyzovaly současné trendy internetového prostředí v České republice i ve světě.

Včerejší odborná konference Czech Internet Forum přinesla řadu nových postřehů a pohledů na český Internet v roce 2008. Účastníci konference se například shodli na tom, že český internetový trh má stále ještě růstový potenciál a menší, či nové subjekty mají pořád šanci uspět a najít své místo na trhu. Celodenní konferenci uspořádal odborný server Lupa.cz.

V dopoledním bloku se přednášející a panelisté zaměřili především na změny na českém Internetu v posledním roce. Daniel Dočekal shrnul důsledky, dopady a možná očekávání vyplývající z koncentrace a konsolidace českého internetového trhu. V jeho prezentaci například zaznělo, že Seznam.cz nemá dlouhodobou strategii a možná už narazil na strop svého růstu, že spojení Centrum.cz a Atlasu nepřineslo žádný výrazný růst, naopak způsobilo rychlý propad druhého zmíněného portálu, či že je obtížné přivádět návštěvníky z televize na web, byť masivní kampaní jako v případě TV Nova. Jeho závěry tak hned na začátku konference vyvolaly řadu emocí.

V následujícím živém diskusním panelu debatovali Josef Šíma (Seznam.cz), Ondřej Švihálek (Centrum Holdings), Jaroslav Kábele (MAFRA), Pavel Krbec (CET 21) a David Beška (Sanoma) o aktuální situaci mezi největšími mediálními hráči. Největší kontroverzi vzbudila otázka prezentace dat návštěvnosti jednotlivých projektů.

Proč v Česku oproti všem očekáváním roste rychleji podíl bezdrátového připojení? Situaci v oblasti poskytování připojení shrnul ve své prezentaci Jiří Peterka. Poté David Antoš (Bomba.cz) předvedl inspirativní využití nových komunikačních kanálů jako jsou například komunitní sítě, které ke své volební kampani využil Barack Obama. Přednášky na téma novinky na doménové scéně z pohledu firem se ujal Ondřej Filip (CZ.NIC) a uvedl v ní například, že národní doména .cz je s měsíčním růstem okolo 36 % momentálně nejrychleji rostoucí doménou světa.

Odpolední blok zahájil Jan Edlman (OMD) analýzou vývoje reklamních příjmů v jednotlivých mediatypech s důrazem na Internet. Patrick Zandl představil hlavní trendy mobilního Internetu a srovnal stav vývoje u nás a ve světě, zatímco Filip Hrubý (Vodafone) se věnoval tomu, jak se korporátní blogy stávají dalším trendem českého Internetu. Následoval příspěvek, v němž Jiří Hlavenka zmapoval, co přinesou českému internetovému trhu majetkové přesuny posledního roku. Paralelně s jeho přednáškou probíhal workshop na téma sociálních sítí, který připravili zástupci společnosti Telefónica O2. Moderátor celé konference Martin Kopta (LMC) shrnul rozložení českého trhu s vyhledáváním a očekávaný vývoj v této oblasti.

Po přestávce na kávu následovala diskuse na téma Aktivní zákazník jako budoucnost e-shopů. O tom, co přesně znamená pro internetový prodej růst obliby vyhledávačů zboží, diskutovali Tomáš Hodboď (Heureka.cz), Štěpánka Kovaříková (Zboží.cz), Martin Kasa (KASA.cz) a Jiří Hlavenka. Celý program konference zakončil Ondřej Malý (Lidové noviny), když účastníkům konference přiblížil letošní boom internetových platebních systémů a jejich výhody či neduhy.

Odborná konference Czech Internet Forum 2008 je vyvrcholením ankety Křišťálová Lupa 2008 – Cena českého Internetu (www.kristalova-lupa.cz). Vyhlášení výsledků hlasování čtenářů a odborníků o nejoblíbenějších projektech, službách a osobnostech českého Internetu se uskuteční za týden, ve čtvrtek 27. listopadu 2008 v klubu Pacha na Vyšehradě.

O společnosti Internet Info, s. r. o.

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.

Exit mobile version