Facebook má již 300 milionů uživatelů a začíná vydělávat

Facebook

Největší sociální síť na světě Facebook tento týden oslavila překonání hranice 300 milionů registrovaných uživatelů. Současně představitelé Facebooku oznámili, že tato síť začíná vydělávat a má tak jedinečnou příležitost k dalšímu růstu. První zisky se přitom očekávaly až v roce 2010.


Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

„Toto je pro nás velmi důležité, protože z dlouhodobého hlediska staví Facebook do pozice silné a nezávislé služby,“ komentoval opuštění červených čísel Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku. Podle něj je tato sociální síť na nejlepší cestě k dosažení vytyčeného cíle, kterým je propojit všechny na světě.

Růst uživatelů Facebooku je přitom ohromný. Zatímco ještě v červenci měl 250 milionů uživatelů, nyní v polovině září jejich počet překonal hranici 300 milionů. V průmětu se tak na tomto webu registruje na 5 milionů internetových uživatelů týdne. „Překonání tohoto milníku pro mě znamená, že můžeme nadále investovat do vývoje a inovací a být nezávislí i v dalším růstu,“ říká Mike Schroepfer, inženýr společnosti Facebook.

Facebook opouští červená čísla

Velké množství uživatelů z celého světa a jejich exponenciální růst má také pozitivní vliv na tržby společnosti. Začíná totiž lákat firmy, aby investovaly do inzerce. I díky tomu mohl nyní Facebook oznámit, že jeho příjmy poprvé překonaly výdaje. První zisky se přitom očekávaly až v průběhu roku 2010.

Právě ziskovost je u sociálních sítí a podobných služeb největším problémem. Jejich uživatelé totiž na tradiční formy reklamy příliš neslyší a je proto potřeba hledat v tomto směru nové cesty. Schroepfer uvedl, že společnost vyvinula mimořádně velké úsilí, aby Facebook začal konečně vydělávat. „Růst sítě nám nepochybně v tomto směru hodně pomohl,“ dodává.

Jistou roli mohl sehrát také prodej zhruba dvouprocentního podílu ruské investiční společnosti Digital Sky Technologies. Tento obchod proběhl koncem května a Facebook za něj inkasoval 200 milionů dolarů. Hodnota společnosti díky tomu byla vyčíslena na 10 miliard dolarů.

Vysoká popularita také v Česku

Popularita Facebooku roste také u nás. Počet českých uživatelů se od konce loňského roku téměř zdvojnásobil a dnes jich je více než 1,3 milionu. I tady přitom vysoký nárůst uživatelů přitahuje zájemce o reklamu. Počet zadavatelů inzerce se v daném období zvýšil ze tří desítek na téměř tisíc, napsal server ČTK.

„Tato sociální síť je navíc v ČR svým pojetím ojedinělá a odlišuje se například od Lidé.cz, Spolužáci.cz či Líbímseti.cz tím, že tyto servery slouží pouze určitým zájmovým skupinám uživatelů,“ uvedl pro ČTK Pavel Doležal, ředitel společnosti Ataxo, která se zabývá zadáváním reklamy na internetových vyhledavačích. Podle něj je Facebook je z tohoto hlediska neomezený a také velmi aktuální. Podvědomí o něm navíc v Česku umocňuje jeho vysoká medializace.

ITBiz.cz na Facebooku: Staňte se i vy fanoušky magazínu ITBiz.cz, který sleduje IT z pohledu byznysu a byznys z pohledu IT.

Přečtěte si také

Facebook prodejem dvouprocentního podílu získal 200 milionů dolarů
Twitter jako lídr aktuálního zpravodajství a marketingový pomocník

Exit mobile version