Internetoví prodejci letenek chtějí zabránit převzetí ITA Software společností Google

Podle významných internetových portálů Expedia a Kayak.com by realizovaný obchod negativně ovlivnil vývoj v celém odvětví.

Cílem nově zformované koalice FairSearch.org je zabránit v červenci oznámené akvizici společnosti ITA Software internetovým gigantem Google v hodnotě 700 milionů dolarů (zhruba 12,3 miliardy Kč). Podle jejích členů by obchod měl příliš velký negativní dopad na celé odvětví internetového prodeje letenek a návazných služeb.Google by se jím údajně dostal do pozice, kdy by přístup jednotlivých internetových prodejců k systémům pro vyhledávání v letových řádech leteckých společností ITA Software mohl limitovat. Vzhledem k tomu, že mezi hlavní klienty ITA Software patří prakticky všechny americké letecké společnosti, jsou internetoví prodejci letenek na využívání služeb ITA Software prakticky závislí.

Koalice FairSearch.org, mezi jejímiž zakládajícími členy nechybí známé internetové portály Expedia, Kayak.com či společnosti Sabre Holdings a Farelogix Inc, tak nyní apeluje na americké a evropské regulační orgány ve snaze přimět je k zamítnutí transakce. To v tuto chvíli ale vůbec není jisté a jako pravděpodobnější se naopak jeví, že regulátoři transakci, byť s možnými výhradami, nakonec posvětí.

O tom, že plánovaná akvizice ITA Software bude představovat problém, jsme vás v minulosti už informovali. Obecně se ale tehdy očekávalo, že se záměrům Googlu postaví především softwarová společnost Microsoft, jejíž vyhledávací systém Bing přístupu k systémům ITA Software také hojně využívá. Ostatně právě jedna z funkcí portálu Bing, tedy sledování a doporučení ohledně nákupu letenek je podle expertů jeden z důvodů proč Google k plánům na akvizici ITA Software vůbec přistoupil.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version